Sänkt pris?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare

Re: Sänkt pris?

Inlägg av AndreasA »

Eximos skrev:
Hur är det med de 10k och 15k vi redan betalt, skall de dras från totalsumman när de väl kommer en bil eller är de redan draget?
De dras när du betalar.
Exempelvis, min konfig kostar 750K (eller 740K efter dagens mail)
Mao ska jag betala 750K, men jag har betalat 10K+15K i reservationsavgift + handpenning, alltså kvarstår att betala 750K - 25K = 725K.

Tillägg:
Ovanstående gäller så klart privatlån.
Senast redigerad av AndreasA, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare

Inlägg av ippii »

Jag frågade hur man gjorde med handpenning och reservationsavgift vid företagsleasing. De sa att Tesla betalar tillbaka det till mig eftesom DNB kommer att betala Tesla hela priset för bilen. Sedan betalar man det man kommit överens med DNB om som första förhöjda hyra till DNB på första fakturan.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
jan_b

Inlägg av jan_b »

ippii skrev:
Jag frågade hur man gjorde med handpenning och reservationsavgift vid företagsleasing. De sa att Tesla betalar tillbaka det till mig eftesom DNB kommer att betala Tesla hela priset för bilen. Sedan betalar man det man kommit överens med DNB om som första förhöjda hyra till DNB på första fakturan.
Bra att veta. Då får bolaget ingen skuld till mig som privatperson, det blir perfekt.
Användarvisningsbild
Kronberg
Teslaägare

Inlägg av Kronberg »

TeslaTissel skrev:
AndreasA skrev:
Har någon varit i kontakt med Tesla om detta?
Kan inte heller se ordern på kontot, men fick mail med nytt beställningsavtal där destination och dokumentation avgiften är borttagen i förmiddags.

En tanke, Elon sa för länge sedan att de som köade för reservationen skulle få något "extra", det här är kanske det "extra" :-)
Själv köade jag dock inte utan reserverade under avtäckningseventet natten 31/3 mellan 1/4 - 2016. (det står 31/3 på min reservation, men det var 1/4 här i Sverige)

Nej det låter ju för otroligt att det skulle vara så?

I så fall skulle man upptäcka samma sak i Norska och Tyska forums?
Någon som vill kolla?... nu så.

Själv måste jag jobba nu. Får återkomma senare. ;)
En Schweitzisk beställare har fått "samma" nya avtal enligt ett inlägg på model3ownersclub. Han skriver även att en del tyskar skrivit om det i något tyskt forum.
Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare

Inlägg av tompet »

Pratade med Tesla idag, tröttnade på å vänta på ”samtalet” :D frågade om just de ca 10000 och som jag läst någon annanstans så har det blivit fel. Det ursprungliga gäller. Jag köper privat och så om det skulle vara annorlunda gällande företag så vet jag inte.
Gällande de pengar som man lagt in, 10+15, dras det av mot Tesla på kontantinsatsen. Den är inte DnB inblandad i.
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare

Inlägg av Timpa »

Köade inte, utan reserverade 100416. Fakturan på Teslakontot är dock borta nu, precis som för många andra. Ska bli intressant att se om min leveransavgift också är borttagen när fakturan dyker upp igen (vilket jag såklart hoppas), om inte så är det kanske "det där extra" till de som köade.
Användarvisningsbild
Martey

Inlägg av Martey »

tompet skrev:
Pratade med Tesla idag, tröttnade på å vänta på ”samtalet” :D frågade om just de ca 10000 och som jag läst någon annanstans så har det blivit fel. Det ursprungliga gäller. Jag köper privat och så om det skulle vara annorlunda gällande företag så vet jag inte.
Gällande de pengar som man lagt in, 10+15, dras det av mot Tesla på kontantinsatsen. Den är inte DnB inblandad i.
Hur kan DNB inte vara inblandad, det är väl de som ska ha kontantinsatsen. Eller tänker jag fel?
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaTissel »

Martey skrev:
tompet skrev:
Hur kan DNB inte vara inblandad, det är väl de som ska ha kontantinsatsen. Eller tänker jag fel?

Helt enkelt för den gick till Tesla ju långt tidigare. DNB har mycket riktigt, inget med den att göra.
Finasieringskalkylen görs alltså förstås separat? Så måste det vara. Vi har missuppfattat allihop? Eller?

Tycker vi börjar bli lite komiska här. Sett utifrån av läsarna av detta forum :D :lol:
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare

Inlägg av Crappy »

Jag inser att jag har tre olika priser
1/ Ett på beställningsavtalet på Teslakontot
2/ Ett på köpeavtalet när jag bytte hjul
3/ Ett på avtalet med DNB
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Timpa skrev:
Köade inte, utan reserverade 100416.
Det måste ha varit först av alla!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
Timpa skrev:
Köade inte, utan reserverade 100416.
Det måste ha varit först av alla!
Måste ha varit Roadstern eller nåt...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Dessa olika datumformat...BildBild
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

Inlägg av kler »

Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Hmmm....

På min sänktes priset och jag mailade över en frågan ang detta till leasingbolaget (Sixt). Nu syns dock inte det sänkta priset till längre utan enbart Beställningsavtalet och det har hela tiden visat det högre priset.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaTissel »

Legato skrev:
Hmmm....

På min sänktes priset och jag mailade över en frågan ang detta till leasingbolaget (Sixt). Nu syns dock inte det sänkta priset till längre utan enbart Beställningsavtalet och det har hela tiden visat det högre priset.

Efter all förvirring är det bästa att försöka ringa Tesla. Jag har kontakt med dem i går och jag råkade ut för en bugg i deras system som gjorde att jag inte kunde ändra då jag råkat trycka på fel finansieringsalternativ. Att fakturan inte ändras spelar ingen roll antar jag tills du väl har betalat bilen. De gör så gott de kan är min uppfattning och efter tre minuters samtal är jag ganska lugn i båten.
Man har fortfarande rätt stora möjligheter när det gäller ev ändringar. Det kommer fler laster med bilar till EU och de sade att bilarna matchas mot order. Dessutom kan man man välja att flytta fram sin leverans om man så vill.

;)
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

TeslaTissel skrev:
Legato skrev:
Hmmm....

Efter all förvirring är det bästa att försöka ringa Tesla. Jag har kontakt med dem i går och jag råkade ut för en bugg i deras system som gjorde att jag inte kunde ändra då jag råkat trycka på fel finansieringsalternativ. Att fakturan inte ändras spelar ingen roll antar jag tills du väl har betalat bilen. De gör så gott de kan är min uppfattning och efter tre minuters samtal är jag ganska lugn i båten.
Man har fortfarande rätt stora möjligheter när det gäller ev ändringar. Det kommer fler laster med bilar till EU och de sade att bilarna matchas mot order. Dessutom kan man man välja att flytta fram sin leverans om man så vill.

;)
Ska ja ha en blå i alla fall?
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Tesla sänkte priserna med $1100 precis. De sänkte priset pga att refferal programmet har avslutats.
Frågan är om vi får se detta i Europa?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Tesla updated the Model 3 online design studio today to reduce the price of Model 3 by $1,100 across all versions.
The electric vehicle now starts at $42,900 before incentives.

https://electrek.co/2019/02/05/tesla-mo ... reduction/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Konstigt de visar inte priset längst ner på Model 3 sidan längre, bara en fjantig kostnad per månad som jag inte tror på för femöre.
Skulle Tesla kunna bli lite mindre Amerikanskt, tack!
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Referralkod: ts.la/Roger53431

Inlägg av FlyingBlue »

LarsL skrev:
Konstigt de visar inte priset längst ner på Model 3 sidan längre, bara en fjantig kostnad per månad som jag inte tror på för femöre.
Klicka på estimate payment och välj cash så blir det lite mindre amerikanskt
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare

Inlägg av AndreasA »

LarsL skrev:
Välj svenskt språkval så visas totalsumman, priset är dock inte sänkt i Sverige (än).
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Svårt att tolka dettaBild
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

Irriterande att det hela tiden är olika priser, och varför de släpper en billigare variant i China men inte i Europa. :oops:
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

frippan skrev:
Svårt att tolka dettaBild
Jag tolkar det som ett NEJ då han duckar att svara på frågan.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Henrik Torphammar

Inlägg av Henrik Torphammar »

Det är mycket som är underligt här. Demand finns säger tesla, i samma veva tar man fram nödlösningar typ MR som kostar i det närmaste lika mycket att tillverka som LR men säljs betydligt billigare. Man sänker priser och joxar.

Säger att ordrar finns och att tillverkningen är begränsningen, sen sänker man priset igen.

Att olika marknader har olika priset är väl minsta märkligheten här.

Att sänka priset när man inte når vinst är konstigt. I synnerhet när man säljer fusklösningen MR.

Vet inte riktigt vad det luktar?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Skriv svar