DS 3 Crossback E-Tense från 39,100 Euro

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: DS 3 Crossback E-Tense från 39,100 Euro

Inlägg av Verdi »

Zalman3 skrev:
Zalman3 skrev:
Norsk prislista.
https://www.bos.no/getfile.php/13144971 ... -Tense.pdf

319 900Nok för en DS 3 Crossback EV kan jämföras med
en Nissan Leaf 40kWh Tekna för 317.400Nok.

I Sverige kostar en Nissan Leaf 40kWh Tekna
414.400Sek.

Men om man om 6 månader kan köpa en Tesla 3 för ca 460.000kr. Måste övriga elbilssäljare då sänka priset?
Nu när priset på Opel Corsa-e blev ca 250.000NOK och DS 3 Crossback E-tense blev 319.900NOK.
De har samma batteri och motor.

Känns som Opel vinner alla dagar i veckan.
Finns annat än drivlinan. DS ska väl vara fransmännens "lyxmärke" och Opel är, ja Opel...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19935
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: DS 3 Crossback E-Tense från 39,100 Euro

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Zalman3 skrev:
Märkligt att temperaturen inte är inställningsbar via appen.
Och att ha krav på att ha minst 50% kvar i batteriet var snålt.

En liten nackdel med appen är att du kan förvärma eller svalna, men med en inställd temperatur på 21 grader. Den här är inte justerbar.

En annan nackdel är att förvärmning inte heller är möjlig om du har mindre än 50 procent återstående kapacitet på batteriet och inte är ansluten till laddningskabeln.
Om du är ansluten spelar det så kallade "laddningstillståndet" ingen roll.

https://www.elbil24.no/tester/er-ds-3-c ... e/72411257
fransk lösning? De ska ju alltid hitta på nåt eget som ingen förstår eller gillar.
:lol: true... 21 grader är väl ganska ok iaf, men halva batteriet kvar?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: DS 3 Crossback E-Tense från 39,100 Euro

Inlägg av HelectriC »

Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Zalman3 skrev:
Märkligt att temperaturen inte är inställningsbar via appen.
Och att ha krav på att ha minst 50% kvar i batteriet var snålt.

En liten nackdel med appen är att du kan förvärma eller svalna, men med en inställd temperatur på 21 grader. Den här är inte justerbar.

En annan nackdel är att förvärmning inte heller är möjlig om du har mindre än 50 procent återstående kapacitet på batteriet och inte är ansluten till laddningskabeln.
Om du är ansluten spelar det så kallade "laddningstillståndet" ingen roll.

https://www.elbil24.no/tester/er-ds-3-c ... e/72411257
fransk lösning? De ska ju alltid hitta på nåt eget som ingen förstår eller gillar.
:lol: true... 21 grader är väl ganska ok iaf, men halva batteriet kvar?
iofs andra som också har konstiga lösningar. På vår första eGolf var det defaulttemperatur på 22 grader i bilen, oavsett om man alltid satte ned eller opp temp, så återgick den till 22 varje gång man startade, sjukt irriterande. På facelift-eGolfen tog de bort den funktionen, tack!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar