Sida 2 av 2
Re: DS 3 Crossback E-Tense från 39,100 Euro
Postat: 29 apr 2020 11:38
av Verdi
Zalman3 skrev:Zalman3 skrev:Norsk prislista.
https://www.bos.no/getfile.php/13144971 ... -Tense.pdf
319 900Nok för en DS 3 Crossback EV kan jämföras med
en Nissan Leaf 40kWh Tekna för 317.400Nok.
I Sverige kostar en Nissan Leaf 40kWh Tekna
414.400Sek.
Men om man om 6 månader kan köpa en Tesla 3 för ca 460.000kr. Måste övriga elbilssäljare då sänka priset?
Nu när priset på Opel Corsa-e blev ca 250.000NOK och DS 3 Crossback E-tense blev 319.900NOK.
De har samma batteri och motor.
Känns som Opel vinner alla dagar i veckan.
Finns annat än drivlinan. DS ska väl vara fransmännens "lyxmärke" och Opel är, ja Opel...
Re: DS 3 Crossback E-Tense från 39,100 Euro
Postat: 29 apr 2020 11:58
av Bjelke
HelectriC skrev:Zalman3 skrev:Märkligt att temperaturen inte är inställningsbar via appen.
Och att ha krav på att ha minst 50% kvar i batteriet var snålt.
En liten nackdel med appen är att du kan förvärma eller svalna, men med en inställd temperatur på 21 grader. Den här är inte justerbar.
En annan nackdel är att förvärmning inte heller är möjlig om du har mindre än 50 procent återstående kapacitet på batteriet och inte är ansluten till laddningskabeln.
Om du är ansluten spelar det så kallade "laddningstillståndet" ingen roll.
https://www.elbil24.no/tester/er-ds-3-c ... e/72411257
fransk lösning? De ska ju alltid hitta på nåt eget som ingen förstår eller gillar.

true... 21 grader är väl ganska ok iaf, men halva batteriet kvar?
Re: DS 3 Crossback E-Tense från 39,100 Euro
Postat: 29 apr 2020 13:09
av HelectriC
Bjelke skrev:HelectriC skrev:Zalman3 skrev:Märkligt att temperaturen inte är inställningsbar via appen.
Och att ha krav på att ha minst 50% kvar i batteriet var snålt.
En liten nackdel med appen är att du kan förvärma eller svalna, men med en inställd temperatur på 21 grader. Den här är inte justerbar.
En annan nackdel är att förvärmning inte heller är möjlig om du har mindre än 50 procent återstående kapacitet på batteriet och inte är ansluten till laddningskabeln.
Om du är ansluten spelar det så kallade "laddningstillståndet" ingen roll.
https://www.elbil24.no/tester/er-ds-3-c ... e/72411257
fransk lösning? De ska ju alltid hitta på nåt eget som ingen förstår eller gillar.

true... 21 grader är väl ganska ok iaf, men halva batteriet kvar?
iofs andra som också har konstiga lösningar. På vår första eGolf var det defaulttemperatur på 22 grader i bilen, oavsett om man alltid satte ned eller opp temp, så återgick den till 22 varje gång man startade, sjukt irriterande. På facelift-eGolfen tog de bort den funktionen, tack!