Dude, Where's My Car?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

Re: Dude, Where's My Car?

Inlägg av MrStarhouse »

fredi skrev:
TeslaMartin skrev:
Surt!

Själv är jag i stadiet - Hur var livet innan leverans, kommer inte ihåg - Nu känns det som bilen alltid funnits där. ;)

Men kommer vagt ihåg den irriterande känslan för någon vecka sedan... Men nu är allt förlåtet! :mrgreen:
Det känns inte som om detta kommer att gå över för mig... Magin är borta.

Tesla har tappat otroligt mycket för min del när de inte klarade av att fixa fram bilar till oss förstadagsbeställare bland de första. Får se vad jag känner när bilen kommer. Om den nu kommer? Jag pratade med Tesla igen och det är inte sannolikt att jag får den i mars eftersom jag inte tilldelats VIN. Sedan ställs väl produktionen om till att göra de billigare bilarna istället. Och fler saker kan ju såklart gå fel med min beställning.

Pessimist, javisst!
Kanske dags för en avbeställning ;)
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
fredi

Inlägg av fredi »

MrStarhouse skrev:
fredi skrev:

Tesla har tappat otroligt mycket för min del när de inte klarade av att fixa fram bilar till oss förstadagsbeställare bland de första. Får se vad jag känner när bilen kommer. Om den nu kommer? Jag pratade med Tesla igen och det är inte sannolikt att jag får den i mars eftersom jag inte tilldelats VIN. Sedan ställs väl produktionen om till att göra de billigare bilarna istället. Och fler saker kan ju såklart gå fel med min beställning.

Pessimist, javisst!
Ja, jag kollar för första gången nu seriöst på vad Polestar och E-niro med flera har att erbjuda. Kanske dags att sluta vara så enögd? Alternativen kanske inte är så jäkla dåliga som jag inbillat mig?
Bokade tidigt den 31 mars 2016
Beställde 5 dec 2018 kl 20
Första Teslan
Silver, AWD, 18" Aero, EAP(=FSD), svart inredning
Inget leveransdatum, har fått VIN, inget regnr, slutfaktura betald.
Har varit Tesla-fanboy i många år, har lite tålamodet kvar.
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

fredi skrev:
MrStarhouse skrev:
fredi skrev:

Pessimist, javisst!
Ja, jag kollar för första gången nu seriöst på vad Polestar och E-niro med flera har att erbjuda. Kanske dags att sluta vara så enögd? Alternativen kanske inte är så jäkla dåliga som jag inbillat mig?
Fullt utbyggt nätverk av laddare nu, inte kanske om några år. Dessutom på G med 250kW effekt.
Behöver du fler argument?
Tesla är lite struliga, men när du fått bilen kommer du att bortse från det. Det blir en del av charmen av att vara med i den här revolutionen.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
BoaNeo
Teslaägare

Inlägg av BoaNeo »

Venter også på en Midnight grå LR, Autopilot, svart inr.

Var hos Tesla SC Malmö igår - ikke en 3'er i syne (bortset fra den i udstillingen og den grå P demo bil). Virker ikke som om de står og samler støv der ihvertfald...

Spurgte til min bil (har ikke VIN, reg, ingen SMS, ingen dato). Fik at vide at alt er ok, og at den formentlig er i "havnen" (håber han mente på kajen :/ ) og at jeg skulle få den i Marts...

Men enig, det virker jo lidt mystisk at nogen har fået besked om sidst i Marts og at andre, som ikke har fået besked, alligevel skulle nå at få i Marts...

Tror helt enkelt ikke de har den blegeste ide om hvor bilerne er henne...

/Niels
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

fredi skrev:

Pessimist, javisst!
Förstår känslan - tänkte likadant själv för en vecka sedan. Bokade 2 bilar 31/3 2016, bland de 20 första i Täby centrum. Lade ordern 5/12. Avbokade dock ena då det kändes för dyrt då jag från början tänkt en P åt mig och vanlig åt frugan..

Fick preliminära bokningar 19/2, flyttat till 20 och sedan 25:e - höll på att ge upp!
Men så ringde de 27/2 och bokade 1/3 vilket sedan fungerade fint. Då återvände glädjen, kändes riktigt gött att köra därifrån i nya bilen!

Fick även FSD inkluderad nu i och med prissänkningen - känns bra!

Och som sagt ovan, kommande 250 kW laddning!! :o

Härda ut! :!:
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare

Inlägg av dbar »

dbar skrev:
Reserverade: 1 april -16 (online)
Beställd:e 6:e eller 10 dec -18
Gjorde beställningen den 6:e dec och betalade handpenningen med banköverförelse, men fick inte bekräftelsen från Tesla fören 10:e på att dem tagit emot handpenningen

Såhär har mitt konto sett ut sedan 14:e februari...
2019-03-07 124938.jpg
Är less på hela processen, tålamodet nära slutet. :|
Efter att ha försökt hålla slutet på februari och första veckan i mars öppen för att just kunna ta emot min leverans med kort varsel, har jag nu 3-4 resdagar per vecka inplanerade hela mars ut. Så vet inte riktigt hur jag ska lösa leveransen om den kommer på "fel dag" i veckan. Får kanske skicka en kollega om det går, men vill naturligtvis ta emot bilen själv.

MVH uppgiven blivande Teslaägare...

PS. Sålde gamla bensinare den 1:a mars, så just nu hyr jag en bil i väntan på M3. Detta misstag (av mig) spär på irritationen något ;)
Ringde dem i tisdags för att kolla läget, då sa dem att en faktura inte genererats för att det fortfarande stog på DNB, och inte var ändrat till mitt egna leasingbolag. Fattar inte varför det inte bara genererats en faktura mot fel bolag, snarare än ingen alls. Men faktura skulle komma "inom kort" nu efter detta var "fixat".
Idag ringde jag igen för att fråga var fakturan blev av. Det låg då på en "annan avdelning, men den kommer nog snart".
Frågade om man vet var min bil var, om den fanns. Det visste man inte, hade inget VIN, men, jag fick ett REG-nummer per telefon!
Så har ingen bil, och tesla vet inte var den är någonstans, men jag har en regskyllt som ligger någonstans i Mölndal.
Model 3 LR Vit FSD+AccBoost såld
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Användarvisningsbild
Niklaslagesson
Teslaägare

Inlägg av Niklaslagesson »

Nu är det exakt en månad sedan jag betalade hela fakturan. Jag reserverade den 19/1 2017, beställde 5/12 2018 och detta är min första Tesla, om jag nu nånsin får den. För jag har inte heller fått något leveransdatum än....
Fick VIN nummer på fakturan för en månad sen och regnr dök upp förra fredagen.
När jag äntligen fick tag i Tesla igår så så dom att sms:et skulle komma "rather sooner than later" och att allt såg bra ut med min beställning, så jag skulle bara hålla ut ett litet tag till. Detta var den enda "information" de kunde ge mig...
Himla tur att brorsan har en extra bil att låna ut, då jag sålde min egna för 2 veckor sen.

Tror jag börjar bli tokig på det här j...a väntandet!
Användarvisningsbild
Martey

Inlägg av Martey »

dbar skrev:
dbar skrev:
Gjorde beställningen den 6:e dec och betalade handpenningen med banköverförelse, men fick inte bekräftelsen från Tesla fören 10:e på att dem tagit emot handpenningen

2019-03-07 124938.jpg
Efter att ha försökt hålla slutet på februari och första veckan i mars öppen för att just kunna ta emot min leverans med kort varsel, har jag nu 3-4 resdagar per vecka inplanerade hela mars ut. Så vet inte riktigt hur jag ska lösa leveransen om den kommer på "fel dag" i veckan. Får kanske skicka en kollega om det går, men vill naturligtvis ta emot bilen själv.

PS. Sålde gamla bensinare den 1:a mars, så just nu hyr jag en bil i väntan på M3. Detta misstag (av mig) spär på irritationen något ;)
Ringde dem i tisdags för att kolla läget, då sa dem att en faktura inte genererats för att det fortfarande stog på DNB, och inte var ändrat till mitt egna leasingbolag. Fattar inte varför det inte bara genererats en faktura mot fel bolag, snarare än ingen alls. Men faktura skulle komma "inom kort" nu efter detta var "fixat".
Idag ringde jag igen för att fråga var fakturan blev av. Det låg då på en "annan avdelning, men den kommer nog snart".
Frågade om man vet var min bil var, om den fanns. Det visste man inte, hade inget VIN, men, jag fick ett REG-nummer per telefon!
Så har ingen bil, och tesla vet inte var den är någonstans, men jag har en regskyllt som ligger någonstans i Mölndal.
Du borde kunna få ett VIN om det finns ett regnr. Provat slå på car.info?
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Niklaslagesson skrev:
Nu är det exakt en månad sedan jag betalade hela fakturan. Jag reserverade den 19/1 2017, beställde 5/12 2018 och detta är min första Tesla, om jag nu nånsin får den. För jag har inte heller fått något leveransdatum än....
Fick VIN nummer på fakturan för en månad sen och regnr dök upp förra fredagen.
När jag äntligen fick tag i Tesla igår så så dom att sms:et skulle komma "rather sooner than later" och att allt såg bra ut med min beställning, så jag skulle bara hålla ut ett litet tag till. Detta var den enda "information" de kunde ge mig...
Himla tur att brorsan har en extra bil att låna ut, då jag sålde min egna för 2 veckor sen.

Tror jag börjar bli tokig på det här j...a väntandet!
Fick höra exakt samma sak senast jag ringde, "rather sooner than later"...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare

Inlägg av dbar »

Martey skrev:
dbar skrev:
dbar skrev:

2019-03-07 124938.jpg

Du borde kunna få ett VIN om det finns ett regnr. Provat slå på car.info?
Japp, mitt regnummer finns inte där (ännu iaf). Har dock sett någon enstaka Model 3 på biluppgifter.se med samma första 5 tecken.
Model 3 LR Vit FSD+AccBoost såld
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare

Inlägg av richdub »

Måste skriva av mig lite frustration över att ännu en gång behövt tanka min dieselbil, och fortfarande inget VIN eller leveransdatum.

Kom igen nu Tesla, hör av er! Gaaaahhhh!
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare

Inlägg av ippodrome »

richdub skrev:
Måste skriva av mig lite frustration över att ännu en gång behövt tanka min dieselbil, och fortfarande inget VIN eller leveransdatum.

Precis samma känsla här, tankade bensin ännu en gång igår. Bild
Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare

Inlägg av Grovsnus »

richdub skrev:

Tur att man har en Zoe att sladda runt i medans man väntar!
Tesla Model 3 röd med svart inredning -2024!
Nissan leaf 30 kWh vit -2017
fredi

Inlägg av fredi »

Jag har fått VIN nu, men inget mer... Bilen är i Zeebrugge, eller på väg till Malmö, eller redan i Malmö. Eller kanske vilse i Europa? Skrämmande att de inte har koll på exakt var den är!
Bokade tidigt den 31 mars 2016
Beställde 5 dec 2018 kl 20
Första Teslan
Silver, AWD, 18" Aero, EAP(=FSD), svart inredning
Inget leveransdatum, har fått VIN, inget regnr, slutfaktura betald.
Har varit Tesla-fanboy i många år, har lite tålamodet kvar.
Skriv svar