dbar skrev:Reserverade: 1 april -16 (online)
Beställd:e 6:e eller 10 dec -18
Gjorde beställningen den 6:e dec och betalade handpenningen med banköverförelse, men fick inte bekräftelsen från Tesla fören 10:e på att dem tagit emot handpenningen
Såhär har mitt konto sett ut sedan 14:e februari...
2019-03-07 124938.jpg
Är less på hela processen, tålamodet nära slutet.
Efter att ha försökt hålla slutet på februari och första veckan i mars öppen för att just kunna ta emot min leverans med kort varsel, har jag nu 3-4 resdagar per vecka inplanerade hela mars ut. Så vet inte riktigt hur jag ska lösa leveransen om den kommer på "fel dag" i veckan. Får kanske skicka en kollega om det går, men vill naturligtvis ta emot bilen själv.
MVH uppgiven blivande Teslaägare...
PS. Sålde gamla bensinare den 1:a mars, så just nu hyr jag en bil i väntan på M3. Detta misstag (av mig) spär på irritationen något

Ringde dem i tisdags för att kolla läget, då sa dem att en faktura inte genererats för att det fortfarande stog på DNB, och inte var ändrat till mitt egna leasingbolag. Fattar inte varför det inte bara genererats en faktura mot fel bolag, snarare än ingen alls. Men faktura skulle komma "inom kort" nu efter detta var "fixat".
Idag ringde jag igen för att fråga var fakturan blev av. Det låg då på en "annan avdelning, men den kommer nog snart".
Frågade om man vet var min bil var, om den fanns. Det visste man inte, hade inget VIN, men, jag fick ett REG-nummer per telefon!
Så har ingen bil, och tesla vet inte var den är någonstans, men jag har en regskyllt som ligger någonstans i Mölndal.