Man är inte nöjd att man gick in som aktieägare direkt...
Kan bli min sämsta affär någonsin.
Visst att man hade koll på att den är extremt volatil, men det har varit väldigt mycket ner på senare och det verkar inte direkt finnas någon ljusning vid horisonten.
Personligen hoppas jag bara att de överlever till årsskiftet iaf.
Känns som Elon tappat mycket av det visionära och kaxigheten han hade tidigare.
Ser som jag ser det, riktigt, riktigt mörkt ut.
Säljer nog av allt idag med en rejäl förlust.
Man är inte nöjd att man gick in som aktieägare direkt...
Kan bli min sämsta affär någonsin.
Visst att man hade koll på att den är extremt volatil, men det har varit väldigt mycket ner på senare och det verkar inte direkt finnas någon ljusning vid horisonten.
Personligen hoppas jag bara att de överlever till årsskiftet iaf.
Känns som Elon tappat mycket av det visionära och kaxigheten han hade tidigare.
Ser som jag ser det, riktigt, riktigt mörkt ut.
Säljer nog av allt idag med en rejäl förlust.
Beror ju på när man gick in. Det finns nog en hel del som tjänar stora pengar på volaliteten hos TSLA. +12% sedan den 25 mars och sen sa det bara tjoff. Stödet verkar ligga kring 250-260 USD.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Man är inte nöjd att man gick in som aktieägare direkt...
Kan bli min sämsta affär någonsin.
Visst att man hade koll på att den är extremt volatil, men det har varit väldigt mycket ner på senare och det verkar inte direkt finnas någon ljusning vid horisonten.
Personligen hoppas jag bara att de överlever till årsskiftet iaf.
Känns som Elon tappat mycket av det visionära och kaxigheten han hade tidigare.
Ser som jag ser det, riktigt, riktigt mörkt ut.
Säljer nog av allt idag med en rejäl förlust.
Beror ju på när man gick in. Det finns nog en hel del som tjänar stora pengar på volaliteten hos TSLA. +12% sedan den 25 mars och sen sa det bara tjoff. Stödet verkar ligga kring 250-260 USD.
Ja det gäller att hålla koll på stödnivån när man trade'ar. Första stödet är runt 250, men bryter det igenom så är nästa lite under 200, närmare 180.
Lite konstigt dock att aktieanalytiker inte förstår att det tar tid att skeppa bilar över oceanen. Produktionssiffrorna var ju bra (för 3, mindre bra för S/X men det var ju också väntat egentligen), det är bara leveranssiffrorna som är lägre än förut. Just för att en hel del av bilarna är på väg till kunderna.
Hur blind är man om man stirrar enbart på leveranssiffrorna utan att förstå vad som ligger bakom?
Analytikerna hade helt enkelt räknat med att Tesla skulle lyckas leverera fler oavsett.
Att de har så många in transit betyder ju att de inte får betalt för dem i Q1, dvs resultatet för Q1 försämras kraftigt.
Jamen det är exakt det jag menar. So what, de får betalt två veckor efter kvartalsslutet. Och?
Det är inte som att de bilarna skulle vara borta eller så.
Ibland är kvartalskapitalismen lite väl introvert.
Man är inte nöjd att man gick in som aktieägare direkt...
Kan bli min sämsta affär någonsin.
Visst att man hade koll på att den är extremt volatil, men det har varit väldigt mycket ner på senare och det verkar inte direkt finnas någon ljusning vid horisonten.
Personligen hoppas jag bara att de överlever till årsskiftet iaf.
Känns som Elon tappat mycket av det visionära och kaxigheten han hade tidigare.
Ser som jag ser det, riktigt, riktigt mörkt ut.
Säljer nog av allt idag med en rejäl förlust.
De får gärna överleva tills jag kan lämna tillbaka min S om 2,5 år.
Vi får se hur det går. Jag är fortfarande helt övertygad om att Tesla står och faller med att få lönsamhet på Model 3 SR. Fixar det inte det så går det åt h-vete. Fixar de det OCH kan skala upp produktion OCH höja kvaliteten så blir det dock riktigt riktigt bra.
Man får ju verkligen hoppas att dom överlever. Det vore ju en riktig mardröm om dom går "belly up". Men dom borde vara så stora nu så att även om det går käpprätt åt skogen så borde ju nån av dom andra stora aktörerna vara intresserade att ta över rodret.
Men lite nervös är man ju som nybliven Teslaägare.
Man är inte nöjd att man gick in som aktieägare direkt...
Kan bli min sämsta affär någonsin.
Visst att man hade koll på att den är extremt volatil, men det har varit väldigt mycket ner på senare och det verkar inte direkt finnas någon ljusning vid horisonten.
Personligen hoppas jag bara att de överlever till årsskiftet iaf.
Känns som Elon tappat mycket av det visionära och kaxigheten han hade tidigare.
Ser som jag ser det, riktigt, riktigt mörkt ut.
Säljer nog av allt idag med en rejäl förlust.
De får gärna överleva tills jag kan lämna tillbaka min S om 2,5 år.
Vi får se hur det går. Jag är fortfarande helt övertygad om att Tesla står och faller med att få lönsamhet på Model 3 SR. Fixar det inte det så går det åt h-vete. Fixar de det OCH kan skala upp produktion OCH höja kvaliteten så blir det dock riktigt riktigt bra.
Fast jag tror att Y kommer att bli ännu mer populär. Men det går inte att hålla på så som organisationen ser ut och fungerar idag. 3 SC i Sverige kommer att skapa Kaos om bara något år, när bilarna behöver servas eller lagas.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Är inte något helt galet med businesscaset när man nu lyckats ta sig igenom production hell och levererar bilen för glatta livet och ändå så kraxar olyckskorparna. Man måste väl få ordning på kvaliteen då det håller inte att behöva ta in och fixxa var å varannan bil på garanti i all evinnerlighet.
Nu ska bilarna fungera om gemene man ska köpa dem.
Är inte något helt galet med businesscaset när man nu lyckats ta sig igenom production hell och levererar bilen för glatta livet och ändå så kraxar olyckskorparna. Man måste väl få ordning på kvaliteen då det håller inte att behöva ta in och fixxa var å varannan bil på garanti i all evinnerlighet.
Nu ska bilarna fungera om gemene man ska köpa dem.
Att olyckskorparna kraxar har mycket lite med verkligheten att göra...
Utgå ifrån att det mesta du läser i traditionell media om Tesla antingen är felaktig, eller gammal information eller att någon ”tycker något” utan att veta.
Jag tycker det är ledsamt att se att det bara fortsätter och fortsätter med alla negativa skriverier. Allting vinklas till att förnedra, förminska, ifrågasätta Tesla.
I USA där man normalt är så patriotiska så väljer många att köpa europeiskt eller japanskt, för de där Tesla kan man ju inte lita på.
Det är riktigt tråkigt.
I Kina verkar man däremot ta emot Tesla med öppna armar. Det skulle inte förvåna mig om Tesla väljer att basera allt mer av sin verksamhet där.
De bakåtsträvande amerikanerna kommer sen garanterat ångra sig om några decennier och gnälla om att "China stole our companies!".
Är inte något helt galet med businesscaset när man nu lyckats ta sig igenom production hell och levererar bilen för glatta livet och ändå så kraxar olyckskorparna. Man måste väl få ordning på kvaliteen då det håller inte att behöva ta in och fixxa var å varannan bil på garanti i all evinnerlighet.
Nu ska bilarna fungera om gemene man ska köpa dem.
Olyckskorparna kommer aldrig sluta kraxa. Se bara på Apple, alla artiklar handlar om "iphonedödare" och att nu är minsann tillväxten över, försäljningen minskar osv osv. Då är ändå Apple ett av världens största, lönsammaste och innovativa företag, som sitter på en kassa som nu är långt större än 2000 miljarder SEK...
Så det är nog bara att vänja sig, vare sig man bara är ett fan av bolaget eller om man är aktieägare. Man får göra sin egen analys och tro på den och därefter ignorera allt brus. Brus förekommer så väl i media som här på forumet osv. Givetvis ska man utvärdera och omvärdera sina analyser i takt med att ny fakta kommer in, men i övrigt måste man lära sig att "stänga av" och inte ta åt sig av
Till slut så beror det på vad rapporerna säger. Hoppas de fortsätter tjäna pengar och investera klokt.
ja det behövs fler modeller och gigafactories, men iom att M3 är ute så hoppas jag de får mer lugn att växxa.