Men... de har ju missat att leverera historiskt. Så varför förutsätter ni nu att de skall göra det i tid?Geni87 skrev:Precis. De måste säkra volymer för alla komponenter som ingår i bilarna, det har de alltid behövt göra och jag förstår inte varför de helt plötsligt skulle börja bortse från en sån sak med tanke på pengarna de plöjer ner i MEB och allt runt omkring som krävs.Headline skrev:Är övertygad om att VW jobbar med detta och att de inte behöver släppa detaljinformation som verkar efterfrågas här.
Jobbar själv inom fordonsindustrin och jag skulle bli otroligt förvånad om VW inte kommer leverera. Här vill jag påstå att det är stor skillnad på de klassiska biltillverkarna och Tesla.
Med det sagt så finns det självklart en risk att det blir problem vid upprampningen av volymerna, men de lär göra allt för att minimera den risken.
Deras tidigare elbilar har blivit rejält försenade. Trots att de givetvis "säkrat" volymer även då.
Kort sagt finns det inga garantier, oavsett om det är VW eller nån annan.
Det är så tröttsamt att se att folk låter sig luras igen och igen och igen. "Jo men om 2 år så, då ska ni se!".
Samma problem finns i energisektorn runt kärnkraft. "GenIV löser alla problem, om några år finns det!".
Med det sagt hoppas och tror jag ändå att VW skall komma igång med massproduktion av ID inom kort. Men jag känner mig ganska säker på att det kommer drabbas av fördröjningar och fördyrningar, tyvärr.