Sida 2 av 2

Re: CCS upptagna av S och X

Postat: 24 apr 2019 08:19
av rosjon
Trodde också att det var så de flesta som har X och S skulle göra, men verkade som att de hellre valde de 7 laddplatserna som var ombyggda, trots att de hade en bil sidan om sig. Om de optimerade för laddhastighet fanns det gott om andra alternativ. I slutändan är det inte de som gör fel, de kanske inte vet, och så länge Tesla inte konverterat alla laddare så bör de informera bättre.

Re: CCS upptagna av S och X

Postat: 24 apr 2019 09:20
av fth
Bilen borde förstås föreslå laddstolpe, Tesla har ju all nödvändig information, som SoC och önskad laddnivå för alla laddande bilar, vilka stolpar som har CCS och inte, och t.o.m. vilka bilar som är på ingång.

Det vore tämligen enkelt att räkna ut vilken stolpe som är totalt sett bäst och föreslå den.

Då skulle inte detta lämnas upp till individen och vi skulle slippa en massa krångel och irritation, genomströmningen på SuC skulle sannolikt också kunna ökas med kanske tiotals procent under hög belastning.

/fth

Re: CCS upptagna av S och X

Postat: 24 apr 2019 09:28
av Daf
Töre som väl är färskaste platsen har bara CCS + Mennekes. Det tolkar jag som indikation på att allt ska bytas. Tesla har ju en tendens att fixa det nya först, retrofit sedan.