Re: FSD Computer-uppgradering
Postat: 03 maj 2019 09:08
Nu kostar FSD 66000:-
Han verkar ha sansat sig när det väl kom till kritanfrippan skrev:Nu kostar FSD 66000:-
Priset för uppgradering i efterhand på 77.000:- är oförändrat.frippan skrev:Nu kostar FSD 66000:-
Tror du kommer att höjas, höjdes till $8000 i USA. Det har bara glömt dethelix skrev:Priset för uppgradering i efterhand på 77.000:- är oförändrat.frippan skrev:Nu kostar FSD 66000:-
Hybris?frippan skrev:Tror du kommer att höjas, höjdes till $8000 i USA. Det har bara glömt dethelix skrev:Priset för uppgradering i efterhand på 77.000:- är oförändrat.frippan skrev:Nu kostar FSD 66000:-
Yes, stämmer. Såg att det är uppdaterat för X/S då priset nu är 88.000:-, men för Model 3 verkar de som sagt glömt att ändra.frippan skrev:Tror du kommer att höjas, höjdes till $8000 i USA. Det har bara glömt dethelix skrev:Priset för uppgradering i efterhand på 77.000:- är oförändrat.frippan skrev:Nu kostar FSD 66000:-
Ja Jeppe dom höjde väl priset?Jeppe_E skrev:Du tror alltså på allvar att Tesla kommer att höja priset, bara för att Elon tweetade om det?kenny skrev:Ja fan, jag var helt inne på att köpa till FSD nu innan priset ska höjas 1a maj.
Ja, det gjorde de. Jag tror dock inte sista ordet är sagt om detta. Jag tror faktiskt att dte får en negativ påverkan och att ännu fler väljer bort FSD.Liibo skrev:Ja Jeppe dom höjde väl priset?Jeppe_E skrev:Du tror alltså på allvar att Tesla kommer att höja priset, bara för att Elon tweetade om det?kenny skrev:Ja fan, jag var helt inne på att köpa till FSD nu innan priset ska höjas 1a maj.
Fram tills du tagit lev kan du ändra mjukvarufunktioner till det billigare prisetHenricL skrev:Tänkte väl det. Hur länge kan man lägga till FSD för 66ksek om man beställer den utan, innan man tagit emot den, eller tidigare?
Tack för info!skegge skrev:Fram tills du tagit lev kan du ändra mjukvarufunktioner till det billigare prisetHenricL skrev:Tänkte väl det. Hur länge kan man lägga till FSD för 66ksek om man beställer den utan, innan man tagit emot den, eller tidigare?
//Christian
En vild gissning är att prishöjningen har mer med importtullar att göra. Och för efteruppgraderingar i EU kanske de skeppar enheterna direkt från Kina till EU? Osäker på om det bara var SoC:en eller hela boardet som sattes ihop i Kina dock.helix skrev:För Model X kostar FSD 1000kr mer än för övriga... 67000 vid köp och 89000 efteråt.
Märkliga är att Europa verkar ha billigare uppgradering i efterhand för Model 3 i samtliga länder. Gjorde några stickprover.
När vi faktiskt får någon typ av laglig FSD (level 3 på motorväg duger för mig)? Helt klart imo.Mickep skrev:Kronan sjunker mer och mer...
Är 88000 värt det?
Just den här ändringen idag har inte något med kronkursen att göra. Att köpa till vid beställning kostar fortfarande 66.000kr. Vad Tesla gjorde nu var att lägga priserna på samma nivå som X/S samt harmonisera med prissättningen i USA. Dvs, att skillnaden mellan att köpa vid beställning eller lägga till i efterhand blir mer substantiell, precis som det varit även tidigare.Mickep skrev:Kronan sjunker mer och mer...
Är 88000 värt det?
Nivå 5 hade jag gladeligen gett +200k extra för när det är tillåtet i Sverige. Nivå 3 kan man nog se som tillåten redan idag och det är värt en hel del också men det är stor skillnad mot när man inte själv måste sitta vid ratten. Nivå 5 gör ju att det troligen bara behövs en bil i familjen plus en massa andra fördelar.OfarligTesla skrev:Frågan är faktiskt intressant. Vad skulle man vara beredd att betala för de olika nivåerna? Jag själv inser att jag hade betalat riktigt mycket för de olika nivåerna just för de ger så pass mycket. Pratar vi nivå 5 så kan jag betala massvis för detta då det möjliggör helt andra boendesituationer och resemönster, kan flytta ut från Stockholm och pendla in till stan då jag kan arbeta samtidigt som jag sitter i bilen. Helt plötsligt kostar resa ingen tid längre.
Om ens det, nivå 5 gör att du kan få en bil framkörd när du behöver den. Sure, det är många år kvar till den drömmen. Köper man bil idag så har man förmodligen redan bytt för länge sen.Svenssons skrev:Nivå 5 gör ju att det troligen bara behövs en bil i familjen plus en massa andra fördelar
Nivå 3 är ju inte lagligt att använda fullt it idag. Vid nivå 3 får jag ju sitta och läsa en bok så länge jag sitter vid ratten och kan ta över när bilen begär det, människan behöver alltså inte övervaka hur bilen kör längre.Svenssons skrev:Nivå 5 hade jag gladeligen gett +200k extra för när det är tillåtet i Sverige. Nivå 3 kan man nog se som tillåten redan idag och det är värt en hel del också men det är stor skillnad mot när man inte själv måste sitta vid ratten. Nivå 5 gör ju att det troligen bara behövs en bil i familjen plus en massa andra fördelar.OfarligTesla skrev:Frågan är faktiskt intressant. Vad skulle man vara beredd att betala för de olika nivåerna? Jag själv inser att jag hade betalat riktigt mycket för de olika nivåerna just för de ger så pass mycket. Pratar vi nivå 5 så kan jag betala massvis för detta då det möjliggör helt andra boendesituationer och resemönster, kan flytta ut från Stockholm och pendla in till stan då jag kan arbeta samtidigt som jag sitter i bilen. Helt plötsligt kostar resa ingen tid längre.