Skrapade upp fälgen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kenny
Teslaägare

Re: Skrapade upp fälgen

Inlägg av kenny »

Ska också skaffa bättringslack. Har aldrig kört sönder en fälg men på teslan har jag sabbat tre stycken ganska ordentligt, första gången hände det på vägen från SC när jag hämtat bilen.. Och häromdagen körde flickvännen också i med den ena... 360 grader skrap haha. ”ojojojoj” som min farsa sa när han såg det. ;)
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Inlägg av kenjon »

Vad är det för färgnummer på M3P 2020 med 20" sommardäck/fälgar?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
HX100

Inlägg av HX100 »

Jag hade nyss haft slipstreams blästrade och lackade i 2 tone samt lagt på ett keramiskt skydd. Det tog 1 vecka innan 2 fälgar blivit skrapade.

Nästan samma känsla som att ha stått o knogat i tvätthallen en timma. Från att åka därifrån helt blank och hem så är fronten helt blästrad av insekter och baken full av grusdamm och pollen.

Enda sättet att ha en fin bil är att inte använda den.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

HX100 skrev:
Jag hade nyss haft slipstreams blästrade och lackade i 2 tone samt lagt på ett keramiskt skydd. Det tog 1 vecka innan 2 fälgar blivit skrapade.

Nästan samma känsla som att ha stått o knogat i tvätthallen en timma. Från att åka därifrån helt blank och hem så är fronten helt blästrad av insekter och baken full av grusdamm och pollen.

Enda sättet att ha en fin bil är att inte använda den.
Ja lätt ska de inte vara.
Har man tillgång till högtryck hemma tar det ju dock inte många sekunder att blåsa av insekter etc varje dag.
Jag har dock inte det i nuläget. Bild
Ska nog lägga på mer vax och nått lackskydd på fronten, så de förhoppningsvis inte biter sig fast så hårt när bilen står några dagar i solen...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar