Helt klart individuellt, vi kör idag RWD P85+ med stora frunken och extra barnsätena bak, för oss är bilen för stor i vardagen och körs oftast halvfull på långresor.RobinG skrev:Hade en S90D i tre år och nu kör jag en långhyrd Model 3 i väntan på att amerikanerna ska börja bygga den P100DL jag beställt. Har två barn och Model 3 är helt otänkbart för mig som permanent bil, ska man åka nånstans med sambon, båda barnen o packning över en helg så finns det inte tillräckligt med utrymme för det ska vara bekvämt.
Ska du åka med ev partner och fyra barn kan det funka med en S-modell med extrasätena så länge du kan ha två barn där och ni har med er begränsat med packning (då har ni frunken som är rätt liten, mellansätet och golven för packningen ni inte vill ha i knät)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Två vuxna och två små barn i familjen. S en är absolut ingen optimal småbarnsbil med det låga taket bak, då är X överlägsen totalt. Vi har kört bilen full med packning och alla i bilen en gång och då flyttade vi hem till Sverige. Värt att nämna är att vi sällan åker långt med bilen på semester, då flyger vi. Med det i åtanke och valet av barnvagnar (en emmaljunga nxt90 dubbelvagn eller två st babyzen yoyo 6+) för oss gör 3 till nästa val av bil. I frunken går en babyzen i ihopfälld och bak tar emmaljungan knappt plats på grund av sin design. Kvarstår gör då nästan hela bagageplatsen bak plus golv och mittensäte som kan användas för mjukare packning.