I den första får personen ryckningar i bilen och ser på slutet helt förstörd ut. Signalerar inte direkt en bra känsla.
I den andra säger dom bokstavligen "you might be thinking electric is not for you, and you're probably right".
Det finns ingen avgasbilstillverkare som vill sälja elbilar eller hybrider. De tvingas till det. Varför tror du alla utom Teslas bilar sett så konstiga och oattraktiva ut?
Nu behöver man sälja allt fler för att nå utsläppskraven på koncernnivå, då blir designerna plötsligt mer godtagbara. Men de får fortfarande inte vara för bra bilar, då dödar de ju avgasbilsförsäljningen. Titta på Audis reklam för etron, mycket underlig och en hel del antisälj. Att bilarna nu också ska göra konstiga ljud är ytterligare en antisälj-metod, tror jag åtminstone.
Så du tror det är biltillverkarna som ligger bakom?
Det finns ingen avgasbilstillverkare som vill sälja elbilar eller hybrider. De tvingas till det. Varför tror du alla utom Teslas bilar sett så konstiga och oattraktiva ut?
Nu behöver man sälja allt fler för att nå utsläppskraven på koncernnivå, då blir designerna plötsligt mer godtagbara. Men de får fortfarande inte vara för bra bilar, då dödar de ju avgasbilsförsäljningen. Titta på Audis reklam för etron, mycket underlig och en hel del antisälj. Att bilarna nu också ska göra konstiga ljud är ytterligare en antisälj-metod, tror jag åtminstone.
Så du tror det är biltillverkarna som ligger bakom?
Har jag inte gjort det tillräckligt tydligt? JA.
Vilken biltillverkare drabbas inte själva menar du?
Det finns ingen avgasbilstillverkare som vill sälja elbilar eller hybrider. De tvingas till det. Varför tror du alla utom Teslas bilar sett så konstiga och oattraktiva ut?
Nu behöver man sälja allt fler för att nå utsläppskraven på koncernnivå, då blir designerna plötsligt mer godtagbara. Men de får fortfarande inte vara för bra bilar, då dödar de ju avgasbilsförsäljningen. Titta på Audis reklam för etron, mycket underlig och en hel del antisälj. Att bilarna nu också ska göra konstiga ljud är ytterligare en antisälj-metod, tror jag åtminstone.
Så du tror det är biltillverkarna som ligger bakom?
Har jag inte gjort det tillräckligt tydligt? JA.
Vilken biltillverkare drabbas inte själva menar du?
Du missar poängen? Alla ska drabbas, inkl de själv. Anti sälj som sagt.
Det har investerats miljarder i utveckling av hybriddrivlinor och batteridrift. Att biltillverkarna nu inte vill sälja dom är ju inte rimligt.
De måste sälja sina avgasbilar först. Där har de många dubbelt fler miljarder investerade och utliggande avropsavtal. Det skulle innebära döden för dem om de inte kunde sälja avgasbilar om 2-3 år.
Själv tror jag fortfarande avgasbilstillverkarna, under täckmantel via b.la. hörselskadades förbund, lobbat fram det för att förlöjliga de som kör elbil.
Intressant om hörselskadades riksförbund har tryckt i denna fråga, som hörselskadad är man mer hjälpt av visuella varningar än akustiska. Just saying.
Själv tror jag fortfarande avgasbilstillverkarna, under täckmantel via b.la. hörselskadades förbund, lobbat fram det för att förlöjliga de som kör elbil.
Intressant om hörselskadades riksförbund har tryckt i denna fråga, som hörselskadad är man mer hjälpt av visuella varningar än akustiska. Just saying.
Själv tror jag fortfarande avgasbilstillverkarna, under täckmantel via b.la. hörselskadades förbund, lobbat fram det för att förlöjliga de som kör elbil.
Intressant om hörselskadades riksförbund har tryckt i denna fråga, som hörselskadad är man mer hjälpt av visuella varningar än akustiska. Just saying.
Hörselskadades förbund lobbar för att vi ska ha blåljus på alla bilar så de syns ordentligt. Gäller såklart bara elbilar det med
Själv tror jag fortfarande avgasbilstillverkarna, under täckmantel via b.la. hörselskadades förbund, lobbat fram det för att förlöjliga de som kör elbil.
Intressant om hörselskadades riksförbund har tryckt i denna fråga, som hörselskadad är man mer hjälpt av visuella varningar än akustiska. Just saying.
Hörselskadades förbund lobbar för att vi ska ha blåljus på alla bilar så de syns ordentligt. Gäller såklart bara elbilar det med
Själv tror jag fortfarande avgasbilstillverkarna, under täckmantel via b.la. hörselskadades förbund, lobbat fram det för att förlöjliga de som kör elbil.
Intressant om hörselskadades riksförbund har tryckt i denna fråga, som hörselskadad är man mer hjälpt av visuella varningar än akustiska. Just saying.
urbans skrev:
taliz skrev:
Själv tror jag fortfarande avgasbilstillverkarna, under täckmantel via b.la. hörselskadades förbund, lobbat fram det för att förlöjliga de som kör elbil.
Intressant om hörselskadades riksförbund har tryckt i denna fråga, som hörselskadad är man mer hjälpt av visuella varningar än akustiska. Just saying.
taliz skrev:
bylund skrev:
taliz skrev:
Själv tror jag fortfarande avgasbilstillverkarna, under täckmantel via b.la. hörselskadades förbund, lobbat fram det för att förlöjliga de som kör elbil.
Jo, om det åtminstone vore via synskadades organisationer de hade lobbat hade det verkat mer legitimt
Har någon sett om de synskadade har haft några åsikter om snubbelstenar? Nu kanske de inte sticker upp så mycket, och konstverket är fantastiskt och en påminnelse om vad vi måste minnas.
Vad gäller ljudet från elbilar är jag övertygad om att det är ett övergående problem, liksom flaggvakterna när bilen kom. När allmänheten inser idiotin så kommer det förändras. EU-byråkrater är inte immuna mot påtryckningar, även om man tappar hoppet ibland.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Jag har ett par gånger lyckats aktivera vad jag misstänker är AVAS på min Model X P90D från 2016. Både i MCU1 och i MCU2. Antagligen en bugg som triggas vid fipplande med air suspension och stängs av genom att boota om MCU:n. Ljudet är mycket irriterande, spelas ju upp på de interna högtalarna och bilen har ingen extern högtalare. Ljudet försvinner när hastigheten går över 35 km/h så man vill ju komma över denna hastighet så fort som möjligt. Själv blir jag stressad av ljudet och blir inte särskilt trevlig när ljudet är igång.
Exempelvideo där jag först backar och ökar hastigheten och därefter lägger i Drive och ökar hastigheten tills ljudet försvinner:
Detta gäller alltså både i senaste firmware för MCU2 och i tidigare firmware på MCU1. Ljudet är även igång vid 0 km/h om drive ligger i.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag har ett par gånger lyckats aktivera vad jag misstänker är AVAS på min Model X P90D från 2016. Både i MCU1 och i MCU2. Antagligen en bugg som triggas vid fipplande med air suspension och stängs av genom att boota om MCU:n. Ljudet är mycket irriterande, spelas ju upp på de interna högtalarna och bilen har ingen extern högtalare. Ljudet försvinner när hastigheten går över 35 km/h så man vill ju komma över denna hastighet så fort som möjligt. Själv blir jag stressad av ljudet och blir inte särskilt trevlig när ljudet är igång.
Exempelvideo där jag först backar och ökar hastigheten och därefter lägger i Drive och ökar hastigheten tills ljudet försvinner:
Detta gäller alltså både i senaste firmware för MCU2 och i tidigare firmware på MCU1. Ljudet är även igång vid 0 km/h om drive ligger i.
Lite coolt ändå
Och så har du just nu magiskt antal inlägg 12345