Ja det är ju inte så lätt med alla benämningar....canonfeed skrev:Legato skrev:22" och 6-sits. Dock AP2, inte AP 2,5. Känns som det borde diffa 50k kanske? Men jag tycker ändå denna för 822k är den mest prisvärda Xen som ligger ute just nu i övrigt.lator skrev:Man kan ju undra varför denna kostar ca 160´ mer än den du nöp...? Jag hade just kontakt med MoS angående MX men fick till svar att alla var sålda. Slut i rutan men sen dyker dessa upp... ?Legato skrev:Just nu finns det dock bara ytterligare en som inte syns på Teslas hemsida. Bra pris på den också, men inte lika bra
Jag undrar dock fortfarande om det inte är något knas med den jag beställt
förlåt en okunnig men hur ser du vilken AP det är? i texten till den vita som jag fick tips om står det "Total självkörningsförmåga" det trodde jag betydde senaste AP![]()
jag som trodde jag hade förstått något om vad jag skall hålla ögonen påtydligen betydligt snårigare än jag fattat.
//Mårten
Total självkörning kan man köpa till AP2, AP2,5 och AP3.
Till den vita bilen har det alltså köpts till (eller i detta fall adderats av Tesla).
På Tesla Inventory listar de AP versionerna som 1,2,3 och 4 (istället för gängse 1,2,2,5 och 3). På min bil stod det 3. På den vita står det 2.
Vet också att Tesla började producera 2,5-bilar i augusti 2017 så det är rimligt med versionerna på båda bilarna. Med andra ord kan man också utgå ifrån att den vita är tillverkad nån gång januari-juli, medan "min" är byggd augusti-december.