Re: Beg S90D eller ny 3LR
Postat: 20 aug 2019 16:31
Till yttermera visso så kostar en ny M3 ungefär som en beg S av lämplig modell...
Svårt det här, verkligen.
Svårt det här, verkligen.
Jag tycker den stora faktorn för mig är garantierna.BrooklynS skrev:Till yttermera visso så kostar en ny M3 ungefär som en beg S av lämplig modell...
Svårt det här, verkligen.
Helförsäkring på en Model S är bra mycket dyrare än halvförsäkring på Model 3. Också en faktor att beakta.frippe skrev:Jag tycker den stora faktorn för mig är garantierna.BrooklynS skrev:Till yttermera visso så kostar en ny M3 ungefär som en beg S av lämplig modell...
Svårt det här, verkligen.
Går det att hitta en CPO via Tesla med fyra nya år i garanti, då är en begagnad model S intressant. Om inte tveksamt om det körs så mycket.
Å andra sidan, slitdelar som hjulupphängning m.m., går väl inte på garanti ändå?
Men däremot om MCU bryter ihop.
Just det, markfrigång är inte alls dumt där jag kör... Åtminstone vid krypkörning är det ju guld på sämre vägar.HX100 skrev:Aktiv luftfjädring är guld värt för Norrlandsvägar.
”Aktiv” luftfjädring finns bara i Raven S och X.BrooklynS skrev:Just det, markfrigång är inte alls dumt där jag kör... Åtminstone vid krypkörning är det ju guld på sämre vägar.HX100 skrev:Aktiv luftfjädring är guld värt för Norrlandsvägar.
Hur hög resp låg blir markfrigången i de olika lägena?
Är inte den nya luftfjädringen adaptiv medans den äldre kallades just aktiv?Kilowatt skrev:”Aktiv” luftfjädring finns bara i Raven S och X.BrooklynS skrev:Just det, markfrigång är inte alls dumt där jag kör... Åtminstone vid krypkörning är det ju guld på sämre vägar.HX100 skrev:Aktiv luftfjädring är guld värt för Norrlandsvägar.
Hur hög resp låg blir markfrigången i de olika lägena?
Hm, bra fråga... Men vad ska anses vara "aktivt" med den gamla? Ska vara automatisk höjning/sänkning på sparade platser då kanske.KnightRider skrev:Är inte den nya luftfjädringen adaptiv medans den äldre kallades just aktiv?Kilowatt skrev:”Aktiv” luftfjädring finns bara i Raven S och X.BrooklynS skrev:Just det, markfrigång är inte alls dumt där jag kör... Åtminstone vid krypkörning är det ju guld på sämre vägar.HX100 skrev:Aktiv luftfjädring är guld värt för Norrlandsvägar.
Hur hög resp låg blir markfrigången i de olika lägena?
Står i manualen om jag inte minns fel. Kan laddas hem väl (eller måste man äga en Tesla kanske ...BrooklynS skrev:Ingen som mätt/kan mäta markfrigång i de olika lägena?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ännu bättre! Stort grattis till en magisk bil!BrooklynS skrev:Bara för att avsluta tråden så blev det en ny M3 LR (jaja P-). Tack för alla råd.