Re: 145+ kw på Superchargers!
Postat: 29 aug 2019 14:49
Det är kanske bara en del stationer som fått ökad effekt?
Kanske "Child-mode" där bilen laddas under 2 timmar oavsett SoCtaliz skrev:Ja nu kan man nästan argumentera för att det går för snabbt.
Det optimala vore att man kunde ställa en tid när man vill det ska vara klart, så man hinner med det man tänkt göra.
Men att folk lämnar bilen längre än absolut nödvändigt är ju anledningen till att det införts idle fee...
Kanske Tesla förutom v3 även borde bygga typ 50kw stolpar på populära rastplatser?
Exakt samma som min P85+, kul att alla andra får höjd laddhastighet och vi får sänkt laddhastighet.Seregon skrev:Min 85D är nere i runt 50kW vid 60% numera jämfört med 75kW för ett par uppdateringar sedan.Remuz skrev:145kW skulle vara smaskens, gärna till 60% (idag är jag nere i 90kW vid 60%).
Är du bara ute och kör för nöjes skulle, 40+ mil mellan lunch och eftermiddag?themax skrev:Kom till Gävle med 56% SoC, och det var dags för lunch. Kommer inte hinna äta klart innan bilen är det. Senare idag stannar jag här igen på tillbakavägen. Då kommer jag hit med ~15% SoC. Ska bli kul att se.
Laddkurvan är per batteriversion så beroende på vad för laddkurva du vill se så får du kolla upp vad för batteri du har och vilken revision det batteriet har. Med dessa nya rapporter så kommer säkert Bo få uppdatera eller lägga till fler laddkurvor i sin kalkyl.Verdi skrev:Förstår inte vad du menar? Svenssons fick 133 kW på sin icke-Raven.gellerstam skrev:Måste å måste, det beror ju på vad man vill se .... Men Nej, det måste det inte vara.Verdi skrev:Måste det vara en Raven då? Var ju en me P90D som fick 133 kW här i tråden.
I vilket fall vet jag inte om jag vill ha högre hastighet då mitt batteri degraderades rätt mycket i somras utan att gå högre än 118 kW. Kan väl iofs vara en tillfällighet eller bero på annat...
Lagan I går gav 144kwVerdi skrev:Ok.
De här har verifierats att vara < 150kW
Gävle
Kungälv
Falkenberg
Ödeshög
Arboga
Kristianstad
Norrköping
Några fler? Några som inte verkar vara uppgraderade?
Undrar om man inte ska ta sig en tur för att se om det ger nån extra krut i gammal 70canonfeed skrev:Lagan I går gav 144kwVerdi skrev:Ok.
De här har verifierats att vara < 150kW
Gävle
Kungälv
Falkenberg
Ödeshög
Arboga
Kristianstad
Norrköping
Några fler? Några som inte verkar vara uppgraderade?
X 2017
< 150 kW???Verdi skrev:Ok.
De här har verifierats att vara < 150kW
Gävle
Kungälv
Falkenberg
Ödeshög
Arboga
Kristianstad
Norrköping
Några fler? Några som inte verkar vara uppgraderade?
Det står i bilen vilka som har 150kW. Jag klickade runt lite på kartan och verkar som de flesta är uppgraderade i Europa förutom något fåtal. I Sverige tror jag alla är uppgraderade förutom Arvidsjaur och den norr om Gällivare. Båda dessa har jag för mig hade lite lägre effekt även tidigare så där ligger begränsningen snarare i effekten att tillgå på platsen.Verdi skrev:Ok.
De här har verifierats att vara < 150kW
Gävle
Kungälv
Falkenberg
Ödeshög
Arboga
Kristianstad
Norrköping
Några fler? Några som inte verkar vara uppgraderade?
I min bil står det 120kW på alla...helix skrev:Det står i bilen vilka som har 150kW. Jag klickade runt lite på kartan och verkar som de flesta är uppgraderade i Europa förutom något fåtal. I Sverige tror jag alla är uppgraderade förutom Arvidsjaur och den norr om Gällivare. Båda dessa har jag för mig hade lite lägre effekt även tidigare så där ligger begränsningen snarare i effekten att tillgå på platsen.Verdi skrev:Ok.
De här har verifierats att vara < 150kW
Gävle
Kungälv
Falkenberg
Ödeshög
Arboga
Kristianstad
Norrköping
Några fler? Några som inte verkar vara uppgraderade?
Gjorde det i min också, men efter en omstart av systemet så uppdaterade det till 150kW så testa med en klassisk omstart med att hålla inne rattknapparnaVerdi skrev:I min bil står det 120kW på alla...helix skrev:Det står i bilen vilka som har 150kW. Jag klickade runt lite på kartan och verkar som de flesta är uppgraderade i Europa förutom något fåtal. I Sverige tror jag alla är uppgraderade förutom Arvidsjaur och den norr om Gällivare. Båda dessa har jag för mig hade lite lägre effekt även tidigare så där ligger begränsningen snarare i effekten att tillgå på platsen.Verdi skrev:Ok.
De här har verifierats att vara < 150kW
Gävle
Kungälv
Falkenberg
Ödeshög
Arboga
Kristianstad
Norrköping
Några fler? Några som inte verkar vara uppgraderade?
Jag tror inte att dom har uppgraderat hårdvaran, endast mjukvara, vilket borde betyda att max total effekt per par fortfarande är typ 145kW.jonas skrev:Blir det samma effekt i bägge stolparna eller delar man fortfarande på en och samma totaleffekt på ex 1a och 1b.
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Fri laddning en vecka till ...Pontus skrev:Är du bara ute och kör för nöjes skulle, 40+ mil mellan lunch och eftermiddag?
Det är rätt lugnt.. sätter man gränsen på 100% så tar det betydligt längre tid än vad som visas på skärmen.themax skrev:Fri laddning en vecka till ...Pontus skrev:Är du bara ute och kör för nöjes skulle, 40+ mil mellan lunch och eftermiddag?
.
.
.
.
.
Men ärende i Hälsingland också, så nytta och nöje
Tyvärr gav 7A ”bara” 118 kW, men jag måste ju hinna få i mig en korv också.
Jag hann precis äta lunchen och lämnade med 93%. Det behövdes för på tillbakavägen vräkte regnet ner och jag fick en förbrukning på 220 wH/km (normalt 170) och kom fram igen till Gävle med 7% (mot vad jag trodde på vägen upp; 15%). Laddade till 80 och bilen var klar fem minuter före mig.Jeppe_E skrev:Det är rätt lugnt.. sätter man gränsen på 100% så tar det betydligt längre tid än vad som visas på skärmen.themax skrev:Fri laddning en vecka till ...Pontus skrev:Är du bara ute och kör för nöjes skulle, 40+ mil mellan lunch och eftermiddag?
.
.
.
.
.
Men ärende i Hälsingland också, så nytta och nöje
Tyvärr gav 7A ”bara” 118 kW, men jag måste ju hinna få i mig en korv också.
30 min 5-80%
30 min 80-98%
30 min 98-100%
Model 3.
Jag sätter den på 100% när jag är på SuC. Sen får det bli vad det blir. Ibland åker jag när den står på 67%, ibland på 82% osv...themax skrev:Jag hann precis äta lunchen och lämnade med 93%. Det behövdes för på tillbakavägen vräkte regnet ner och jag fick en förbrukning på 220 wH/km (normalt 170) och kom fram igen till Gävle med 7% (mot vad jag trodde på vägen upp; 15%). Laddade till 80 och bilen var klar fem minuter före mig.Jeppe_E skrev:Det är rätt lugnt.. sätter man gränsen på 100% så tar det betydligt längre tid än vad som visas på skärmen.themax skrev:Fri laddning en vecka till ...Pontus skrev:Är du bara ute och kör för nöjes skulle, 40+ mil mellan lunch och eftermiddag?
.
.
.
.
.
Men ärende i Hälsingland också, så nytta och nöje
Tyvärr gav 7A ”bara” 118 kW, men jag måste ju hinna få i mig en korv också.
30 min 5-80%
30 min 80-98%
30 min 98-100%
Model 3.
Normalt har jag 80, men med effektökningen lär jag endera få höja till 90 eller äta lite snabbare ...