Re: Superchargerladdare övertäckta i Fullerö
Postat: 12 dec 2019 19:56
Hut ser man om den förvärmer?
Det dyker upp en dialogruta där det står något i stil med att bilen förrekonditionerar batteriet inför laddning.abagewitz skrev:Hut ser man om den förvärmer?
Märkligt. Just Enköping, nada för mig. Provat ca 5 ggr.Erhafal skrev:Min förvärmer alltid inför laddning i Enköping.Walker skrev:Inte alltid den förvärmer före SuC. När jag kör till Enköping förvärmer den aldrig. Någon annan gång har det också klickat (glömt var och när)
För oss om har Ludi+ kan vi se batteritemp genom att starta Ludi+. Jag tycker det borde finnas en funktion i alla Teslor att se batteritemp, det är en extremt relevant information för den som kör jämfört med att ha pruttprogram ...Walker skrev:Det dyker upp en dialogruta där det står något i stil med att bilen förrekonditionerar batteriet inför laddning.abagewitz skrev:Hut ser man om den förvärmer?
Sedan låter det ju som om det startat en jetmotor.
Håller verkligen med, och informationen finns ju redan liksom...NEO skrev:För oss om har Ludi+ kan vi se batteritemp genom att starta Ludi+. Jag tycker det borde finnas en funktion i alla Teslor att se batteritemp, det är en extremt relevant information för den som kör jämfört med att ha pruttprogram ...Walker skrev:Det dyker upp en dialogruta där det står något i stil med att bilen förrekonditionerar batteriet inför laddning.abagewitz skrev:Hut ser man om den förvärmer?
Sedan låter det ju som om det startat en jetmotor.
Ja, det var fullbelagt. Men varken kallt batteri eller att man delar laddare förklarar varför effekten sjunker konstant. Jag är bara nyfiken på varför det är såKirre skrev:Delade du laddare med någon annan? Det brukar vara så i Upplands Väsby...
Då skulle jag säga att dina siffror är helt normala.jesper998 skrev:Ja, det var fullbelagt. Men varken kallt batteri eller att man delar laddare förklarar varför effekten sjunker konstant. Jag är bara nyfiken på varför det är såKirre skrev:Delade du laddare med någon annan? Det brukar vara så i Upplands Väsby...
Kollade i morse på mobilen att laddningen gått bra i natt. Visade sig att batteriet slutat att ta emot laddning efter att ha fått i ca 80 km i batteriet. Började på ca 200 km. Gick inte att få fart på laddningen. Åkte till superchargern på Gävle bro och laddade med endast 3 kW. Ringde supporten och de konstaterade att batteriet bara var 4 grader Celsius och att värmningen inte fungerade.roder99 skrev:Var där förra helgen och laddade långsamt. Stod vid lastdörren in till restaurangen (4A?). La in Fullerö på GPS och körde från Gävle. Kom fram med ca 45% och fick 38 kW. Jag har stått där på samma plats tidigare också i varmare utetemperatur och lägre % och fått 38 kW. Det är något som är sönder som är trasigt
Googlade lite. http://www.fixyourtesla.com/s/Coolant-H ... place.htmlYxel skrev:Jag har för mig att värmepaketet går att byta separat.
Nån som vet om det finns/fungerar på S85D från 2015? Aldrig sett meddelandet...abagewitz skrev:Jag har en S85D från 2015. Finns funktionen på en så gammal bil? Jag har aldrig upplev det du beskriver. Bara att den låter som ett jetplan på sommaren när den laddar när det är varmt ute.