Tror på förmånsvärde i Linje med
den riktiga Performance! Annat vore
konstigt!
Varför? Finns ingen direkt koppling vad gäller prestandan mellan LR AWD och dess jämförelsebilar. Saknar P- de attribut som kan sägas göra den sportig som en M3/RS4 så varför ska den bedömas annorlunda än LR AWD?
Väldigt mycket handlar om Prestanda
0-100 när dem sätter förmånsvärden.
Konstigt nog kan tyckas... Tror de
där 1,2 sek kommer höja förmånsvärdet
kraftigt, men vi får vänta och se...
LR AWD gör 0-100 på 4,6 sek och jämförs med BMW 320D, C 220D och liknande. De gör 0-100 på 7-8 sekunder i bästa fall.
Det enda som kan locka mig att köpa en Model 3 är kombon P-prestanda, dragkrok och lågt förmånsvärde. Tror iofs att 4,6 sek räcker till också men då är den långsammare än min S 100D och så kan vi inte ha det. Är en skitsak men det kittlar mer med en snabbare bil. Dragkrok behöver jag väl inte men det är ju en sak som inte gör ont när man bor i villa. Dessutom är det bra att kunna skylla på den om nån (läs: min fru) frågar varför jag behöver en till dyr Tesla.
Tror på förmånsvärde i Linje med
den riktiga Performance! Annat vore
konstigt!
Varför? Finns ingen direkt koppling vad gäller prestandan mellan LR AWD och dess jämförelsebilar. Saknar P- de attribut som kan sägas göra den sportig som en M3/RS4 så varför ska den bedömas annorlunda än LR AWD?
Väldigt mycket handlar om Prestanda
0-100 när dem sätter förmånsvärden.
Konstigt nog kan tyckas... Tror de
där 1,2 sek kommer höja förmånsvärdet
kraftigt, men vi får vänta och se...
LR AWD gör 0-100 på 4,6 sek och jämförs med BMW 320D, C 220D och liknande. De gör 0-100 på 7-8 sekunder i bästa fall.
Det enda som kan locka mig att köpa en Model 3 är kombon P-prestanda, dragkrok och lågt förmånsvärde. Tror iofs att 4,6 sek räcker till också men då är den långsammare än min S 100D och så kan vi inte ha det. Är en skitsak men det kittlar mer med en snabbare bil. Dragkrok behöver jag väl inte men det är ju en sak som inte gör ont när man bor i villa. Dessutom är det bra att kunna skylla på den om nån (läs: min fru) frågar varför jag behöver en till dyr Tesla.
Hur såg det ut i fordonsregistret för P-? Om de står som LR AWD bör de ju fortsätta göra det, och därmed vara "safe" från höjt förmånsvärde.
Om jag var i din sits skulle jag nog slå till nu isf.
Endast de första levererade gör det. Får i och med det även dra 1000 kg Men enligt uppgift ska uppgifterna ändras i efterhand till att stämma överens med de som levereras nu. Huruvida det är sant eller möjligt låter jag vara osagt.
Tror det finns nån P- kvar i lager som är reggad som LR AWD fortfarande.
Endast de första levererade gör det. Får i och med det även dra 1000 kg Men enligt uppgift ska uppgifterna ändras i efterhand till att stämma överens med de som levereras nu. Huruvida det är sant eller möjligt låter jag vara osagt.
Tror det finns nån P- kvar i lager som är reggad som LR AWD fortfarande.
Ja det finns några kvar. Tyvärr gick den röda och den blåa. Bara svarta och gråa kvar. Men det känns ju som en rejäl chansning. En höjning av förmånsvärdet kan slå rejält (se min separata tråd om förmånsvärden).
Endast de första levererade gör det. Får i och med det även dra 1000 kg Men enligt uppgift ska uppgifterna ändras i efterhand till att stämma överens med de som levereras nu. Huruvida det är sant eller möjligt låter jag vara osagt.
Tror det finns nån P- kvar i lager som är reggad som LR AWD fortfarande.
Endast de första levererade gör det. Får i och med det även dra 1000 kg Men enligt uppgift ska uppgifterna ändras i efterhand till att stämma överens med de som levereras nu. Huruvida det är sant eller möjligt låter jag vara osagt.
Tror det finns nån P- kvar i lager som är reggad som LR AWD fortfarande.
Kan man inte be dom att INTE ändra då?
Får man tillbaka de där 15 000:- om man ångrar sig? Svårt att få tag i nån nu som kan säga om dragvikten kommer ändras i efterhand och det finns bara ett fåtal kvar som jag kan tänka mig. Ska ju provköra på tisdag också.
Endast de första levererade gör det. Får i och med det även dra 1000 kg Men enligt uppgift ska uppgifterna ändras i efterhand till att stämma överens med de som levereras nu. Huruvida det är sant eller möjligt låter jag vara osagt.
Tror det finns nån P- kvar i lager som är reggad som LR AWD fortfarande.
Kan man inte be dom att INTE ändra då?
Får man tillbaka de där 15 000:- om man ångrar sig? Svårt att få tag i nån nu som kan säga om dragvikten kommer ändras i efterhand och det finns bara ett fåtal kvar som jag kan tänka mig. Ska ju provköra på tisdag också.
Ja, du kan köpa/reservera en lagerbil och ångra dig utan problem.
Endast de första levererade gör det. Får i och med det även dra 1000 kg Men enligt uppgift ska uppgifterna ändras i efterhand till att stämma överens med de som levereras nu. Huruvida det är sant eller möjligt låter jag vara osagt.
Tror det finns nån P- kvar i lager som är reggad som LR AWD fortfarande.
Kan man inte be dom att INTE ändra då?
Får man tillbaka de där 15 000:- om man ångrar sig? Svårt att få tag i nån nu som kan säga om dragvikten kommer ändras i efterhand och det finns bara ett fåtal kvar som jag kan tänka mig. Ska ju provköra på tisdag också.
Ja, du kan köpa/reservera en lagerbil och ångra dig utan problem.
Blir bra det. Bokade en sån där Basic Performance med 1000 kr dragvikt. Blev uppringd idag och frågade om det och hon sa att de kommer att reggas om till max 500 kg. Så jag passar på den. Den var även grå vilket jag tycker är den tråkigaste färgen. Tänkte även att om det står att det är en LR AWD överallt så kunde man klara sig med det lägre förmånsvärdet också. Nu är det högst oklart vad det blir för förmånsvärde. Så i så fall kan man lika gärna köpa en riktig P helt utan drag. Och det tycker jag är för dyrt.
Får se hur jag gör. Ska provköra på tisdag. En LR AWD har dock inte samma villhöver-faktor som en P- med 1000 kg dragvikt och lågt förmånsvärde...
Eftersom jag inte behöver räckvidden så tänkte jag även på om inte en SR+ kunde vara något. Den bör ju vara betydligt lättare och med endast RWD så är nog styrkänslan lite bättre. Kan vara den bästa trean att köra på många sätt. Men det faller på att jag nog vill ha det bästa ljudsystemet och spotify osv inbyggt. Och hur man än vrider och vänder på det så är AWD otroligt fint på vintern.
Endast de första levererade gör det. Får i och med det även dra 1000 kg Men enligt uppgift ska uppgifterna ändras i efterhand till att stämma överens med de som levereras nu. Huruvida det är sant eller möjligt låter jag vara osagt.
Tror det finns nån P- kvar i lager som är reggad som LR AWD fortfarande.
Kan man inte be dom att INTE ändra då?
Får man tillbaka de där 15 000:- om man ångrar sig? Svårt att få tag i nån nu som kan säga om dragvikten kommer ändras i efterhand och det finns bara ett fåtal kvar som jag kan tänka mig. Ska ju provköra på tisdag också.
Ja, du kan köpa/reservera en lagerbil och ångra dig utan problem.
Blir bra det. Bokade en sån där Basic Performance med 1000 kr dragvikt. Blev uppringd idag och frågade om det och hon sa att de kommer att reggas om till max 500 kg. Så jag passar på den. Den var även grå vilket jag tycker är den tråkigaste färgen. Tänkte även att om det står att det är en LR AWD överallt så kunde man klara sig med det lägre förmånsvärdet också. Nu är det högst oklart vad det blir för förmånsvärde. Så i så fall kan man lika gärna köpa en riktig P helt utan drag. Och det tycker jag är för dyrt.
Får se hur jag gör. Ska provköra på tisdag. En LR AWD har dock inte samma villhöver-faktor som en P- med 1000 kg dragvikt och lågt förmånsvärde...
Eftersom jag inte behöver räckvidden så tänkte jag även på om inte en SR+ kunde vara något. Den bör ju vara betydligt lättare och med endast RWD så är nog styrkänslan lite bättre. Kan vara den bästa trean att köra på många sätt. Men det faller på att jag nog vill ha det bästa ljudsystemet och spotify osv inbyggt. Och hur man än vrider och vänder på det så är AWD otroligt fint på vintern.