Kollade för skoj skull vad de skulle ge för min P85+ AP1 och min gamla P85DL+ fick följande:
P85DL+
Inbytesbud:
SEK 333.500,00
P85+
Inbytesbud:
SEK 282.200,00
Skulle Teslas algoritm kunna baseras på vad folk köpte sina bilar för? Dvs att dom sätter värdeminskningen mot milen/åren och priset som gällde då? Minus lite handlarmarginal.
Tänker att P85D låg väl kring 950-1050 2015.
- 36 mån senare 50%, så några procent lägre vid 48.
Dom lånebilar dom har nu i form av P85D är iaf inte värda mer än 335k, fy vad ruttna dom är.
Skulle Teslas algoritm kunna baseras på vad folk köpte sina bilar för? Dvs att dom sätter värdeminskningen mot milen/åren och priset som gällde då? Minus lite handlarmarginal.
Tänker att P85D låg väl kring 950-1050 2015.
- 36 mån senare 50%, så några procent lägre vid 48.
Dom lånebilar dom har nu i form av P85D är iaf inte värda mer än 335k, fy vad ruttna dom är.
Det tror jag knappast då de erbjöd mig 371k för den S75D jag betalade 1080k för 18 månader tidigare. Det är helt enkelt väldigt slumpmässigt och verkar variera vecka till vecka.
Skulle Teslas algoritm kunna baseras på vad folk köpte sina bilar för? Dvs att dom sätter värdeminskningen mot milen/åren och priset som gällde då? Minus lite handlarmarginal.
Tänker att P85D låg väl kring 950-1050 2015.
- 36 mån senare 50%, så några procent lägre vid 48.
Dom lånebilar dom har nu i form av P85D är iaf inte värda mer än 335k, fy vad ruttna dom är.
Det tror jag knappast då de erbjöd mig 371k för den S75D jag betalade 1080k för 18 månader tidigare. Det är helt enkelt väldigt slumpmässigt och verkar variera vecka till vecka.
Ouch.. tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen.
Kollade för skoj skull vad de skulle ge för min P85+ AP1 och min gamla P85DL+ fick följande:
P85DL+
Inbytesbud:
SEK 333.500,00
P85+
Inbytesbud:
SEK 282.200,00
Skulle Teslas algoritm kunna baseras på vad folk köpte sina bilar för? Dvs att dom sätter värdeminskningen mot milen/åren och priset som gällde då? Minus lite handlarmarginal.
Tänker att P85D låg väl kring 950-1050 2015.
- 36 mån senare 50%, så några procent lägre vid 48.
Dom lånebilar dom har nu i form av P85D är iaf inte värda mer än 335k, fy vad ruttna dom är.
Det påverkade iaf tidigare inbytespriset. Jag fick väldigt lågt förslag på min P90D och det var delvis beroende på att jag köpt den med bra demorabatt. Jag kollade med ett par andra bilar som köpt för normalt pris och där betalade de bättre.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Ytterligare en datapunkt..., blev uppringd av en säljare från Täby som undrade om jag inte hade funderat på att byta min Model S P100D nu när den blir 3 år i mars nästa år. Förklarade att jag var egentligen var nöjd med bilen som vi kört drygt 9 300 mil men att det inte skadade med att få ett inbytespris så kunde jag överväga ett byte.
Har varit lite intresserad att, om skillnaden inte skulle vara för stor, att byta till en Model S, long range Raven som väl ligger runt miljonen.
573 000 erbjöds jag i inbyte som också säljaren tyckte var "för" lågt men att hon inte kunde påverka priset. Jag antar att de inte tar in bilarna själva längre utan att det är andra handlare som bjudit på bilen. Den är privatägd så lite längre pga av momssmittan men det borde vara avtagande effekt nu när den är nära tre år men fortsatt har mkt högre förmånsvärde än utan P.
Jag kör vidare med befintlig bil och skall försöka få så många delar som möjligt bytta på Allianz försärkringen (2 lyktor och ombordladdaren så här långt...).