Nu börjar det komma begagnade treor.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Nu börjar det komma begagnade treor.

Inlägg av Pontus »

chaffis75 skrev:
Pontus skrev:
Verdi skrev:
Pontus skrev:
Men den vita är ju i varje fall en bit under nypris på 620 tkr.
Ja den är ju i alla fall inte över nypris. :)

Vill man ha FSD så är det väl rimligt kanske. Annars ligger den väldigt nära nypris trots 1700 mil.
Men du kan ju inte jämföra med en bil utan FSD det är ju som att säga att bilen har för högt begpris för att jag kan få en likadan ny E Class för samma pris eftersom jag ändå inte vill ha en s Class.
Det ju helt rätt att för någon som inte vill ha FSD så är det dyrt men då är det också fel bil att jämföra pris på.
Men nej nu drar du de lite långt, e klass och s klass är helt olika bilar, då får du jämföra model 3 med en modell s men i sådana fall spårar ju allt ut..
Jag förstår helt var Verdi menar, fsd är ju kanske inte värt något för vissa och få blir såklart en ny bil utn fsd mer intressant för personen.
Men visst detta blir ju väldigt mycket vad man är ute efter. En modell 3 performance begagnad vore antagligen inte intressant för mig eftersom jag är nöjd med en sr+ som lär vara billigare ny just nu åtminstone.
Givetvis var det en överdrift men man kan ju inte säga att en bil är för dyr bara för man själv klarar sig bra utan vissa av dess tillbehör.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare

Re: Nu börjar det komma begagnade treor.

Inlägg av wannabee »

Jag såg den annonsen på blocket (blå bil på kajen), först las den ut för 620 000, sen ändrades den till sänkt pris 496 000 med 620 000 överstruket, men i själva verket var det med och utan moms, så precis samma pris.

Nu ligger den på blocket från en firma och det står 679 000 ( 543200 ex moms)

Den har två brukare, vet inte om det innebär att den ursprungliga ägaren sålt den till firman i annonsen?
Skriv svar