Egenskaper på ljudanläggningen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Reddy
Teslaägare

Re: Egenskaper på ljudanläggningen

Inlägg av Reddy »

Herr X skrev:
Däremot skippade jag köldpaketet - eftersom bilen förvärms innan man ska åka så sätter man sig ändå aldrig i en kall bil, och värme i ratten förlorar sin funktion. För gamla fossilbilar som inte kan förvärmas har rattvärme betydelse, men inte för en Tesla. Om du inte godkänt beställningen ännu så skulle jag skippat köldpaketet och lagt pengarna på något annat istället (ordentlig trefas 16A laddstation hemma exempelvis - det har du otroligt mycket mer glädje av).
Tack för åsikterna! Initialt valde jag panoramaglastaket för att ha möjlighet att montera lastbågar, kul att höra att de flesta är så nöjda med det tillvalet.

Köldpaketet velade jag fram och tillbaka med, det blev kvar eftersom jag vet att stolsvärme uppskattas av våra baksätespassagerarna.
Model 3 Performance 2022
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Reddy skrev:
Köldpaketet velade jag fram och tillbaka med, det blev kvar eftersom jag vet att stolsvärme uppskattas av våra baksätespassagerarna.
Den lilla uppskattningen kommer stå sig blek i jämförelse med din kommande dyrkan till din nya gud - rattvärmen.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Rattvärme är guld.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Kilowatt skrev:
Rattvärme är guld.
Jag håller med. Senast jag hade rattvärmen på, var för ca 2 veckor sedan, vilket kanske säger mer om den svenska sommaren än något annat. Jag tycker att det många gånger är skönt att ha rattvärmen på, eftersom jag ofta är kall om händerna även när bilen är varm för övrigt.

Om jag jämför våran P85+ med vår P85D, så är det två tillval som jag vid vardagskörning verkligen saknar i P+ ut som vår D har och det är rattvärmen och NG stolarna!

En annan sak som jag saknar i P+, är att hela tiden kunna se gällande hastighetsgräns.

Panoramataket som vi bara har på D, är trevligt att ha, men det skulle jag välja bort om det var tight ekonomiskt (men då har jag inget behov av att ha takräcke på bilen).
Skriv svar