Har du bytt till Ekobanken?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Re: Har du bytt till Ekobanken?

Inlägg av Jerker »

GreenMachine skrev:
Jerker skrev:
Vi som hade bolån på 90-talet kunde ha räntor på 6-7%. Mina föräldrar köpte en nyproducerad villa 1972 och låste lånet på 25 år med 7,5% ränta. Men då var å andra sidan inflationen runt 10%.

Ha ha :lol: och vi som haft bolån längre än så, har till och med även klarat av både 13 och 16%
Jo, vi hade rörligt under 500%-tiden på 90-talet, så vi var uppe i 16% under en period, men det varade inte så länge.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

HelectriC skrev:
Februari är ju 8 månader sen, november ett helt år!! Är det vad du baserar dina fakta på? I Norge har räntorna gått upp minst tre gånger sen dess. Men självklart vet du bäst, du som inte längre bor här! Självklart har jag helt fel och DnB ljuger hela tiden för mig. Du kanske ska undersöka fakta innan du hittar på saker, just a thought!
Oj! Här var det känsligt. Har varken påstått att jag vet bäst eller någon ljuger för dig. Har bara konstaterat att det lät dyrt i förhållande till det jag betalade. En snabb googling visar att räntorna online annonseras mellan 2.70-2.85 och att 3 månaders räntan sätts individuellt, man brukar aldrig annonsera sina lägsta priser utan oftast högsta. Så tror definitivt runt 2% är förhandlingsbart om du har bra kundförhållande med din bank. Men med din attityd förstår jag att du pröjsar närmare 3% :lol:
CA0F82FC-0174-43F8-AAF6-09A98249ECCE.jpeg
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Vi glömmer det. Du kör på i vanlig flashbackanda, jag orkar inte det igen! Ha en bra dag!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Estnisk polis kräver nu svar från Swedbank om varför det dröjde flera år att sätta stopp för transaktioner från en rysk nyhetsbyrå vars grundare och chef sedan 2014 stått uppsatt på EU:s sanktionslista, skriver Bloomberg.

Swedbank utreds för närvarande av myndigheter i Estland, Lettland, Sverige och USA för misstankar om att belopp på upp till många tiotals miljarder dollar kan ha tvättats via banken, framför allt i dess baltiska verksamhetsgrenar.
https://www.di.se/live/swedbank-hade-af ... yhetsbyra/

Swedbank behöver förbättra sitt rykte.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Zalman3 skrev:
Ekobanken stödjer BankID, men ger ej ut BankID själva.
Så har du redan mobilt BankID så går det alldeles utmärkt att använda Ekobanken..
Ja, jag har mobilt BankID från min nuvarande bank. Men om jag ska byta till Ekobanken... det funkar ju inte. Kort och Swish är nog dessutom de saker jag använder mest, och dessa har de inte ännu. Jag har inget emot mer eko, men en bank som inte ens ger ut BankID... nä.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

HelectriC skrev:
OfarligTesla skrev:
Tellus skrev:
För bolån rekommenderar jag att ta en titt på landshypotek.se
Rörligt 1,19% vid 60% belåning
3år fast 1,09% vid 60% belåning
Var väl inte direkt jättebra räntor värda att byta bank för? Måste ju gå att få typ samma mer eller mindre överallt.

Är mer eller mindre i linje med vad jag blev erbjuden utan att jag ens orkade förhandla med min bank. Skall förhandla nu när jag lägger upp nya lån på ny bostad och de var rätt öppna med att jag lär få lägre än jag har idag när jag tog upp frågan.
Haha, välkommen till Norge, vi har 2,60% på vårt bostadslån.
Vi tittade på hus i USA och vart erbjudna 4% i ränta vilket ansåg som ganska bra. Bilen fick vi lån på 1,9% så lite konstiga är dom där också. Några sa att vi kanske kunde få lite lägre ränta om vi lånade mer än 30-40% av husets värde :?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar