Re: M3 1000 mil! Rapport med alla fel...
Postat: 24 okt 2019 23:05
Har du monterat stänkskydd, det gjorde väsentlig skillnad för mig.Jerker skrev:
Annars är jag mest besviken på att bilen blir smutsig så snabbt!
Har du monterat stänkskydd, det gjorde väsentlig skillnad för mig.Jerker skrev:
Annars är jag mest besviken på att bilen blir smutsig så snabbt!
Inte hunnit med det än. Men det kommer. Är egentligen ett konstruktionsfel att man inte sätter på det som standard, om jag får säga vad jag tycker!LarsL skrev:Har du monterat stänkskydd, det gjorde väsentlig skillnad för mig.Jerker skrev:
Annars är jag mest besviken på att bilen blir smutsig så snabbt!
Yes, gjorde en ordentlig tvätt/städ och det är tyvärr inte smutts.taliz skrev:Helt säker på att det inte är smuts?R2D2 skrev:2400 mil
Mitt enda bekymmer som jag hittade nu i veckan när jag tvättade bilen.
Vid de bakre dörrarna så verkar det som att de tar i när man stänger dörrarna. Då ska det även påpekas att vi till 95% bara åker två i bilen och inte använder bakdörrarna...
Lika så verkar bakluckan vara feljusterad då den också verkar att ta i när man stänger den (och då är jag alltid försiktig när jag stänger)
Ska försöka boka tid på SC för detta, har satt skyddsfilm på berörda ställen så länge.
Verkar samlas just där, syns tydligt på min vita.
Eller hur?TiborBlomhall skrev:2200 mil, inga fel.
Snart dags att byta motorolja och oljefilter för andra gången (not)![]()
![]()
Jerker skrev:Eller hur?TiborBlomhall skrev:2200 mil, inga fel.
Snart dags att byta motorolja och oljefilter för andra gången (not)![]()
![]()
![]()
Finns det nån bra färdig lista på all service som måste göras på en fossilbil som inte behöver göras på en elbil? Nåt man kan ha i bakfickan och plocka fram när man diskuterar bilar med tvivlare.
Wow, nog flest mil i Sverige?Mojje skrev:4400mil, ett fel plastclips i främre hjulhus saknades. I övrigt ingenting
Många nya fossilbilar rullar lite väl långt innan första servicen, bilden är från frugans Audi, vid 3000 mil så ska den in för en första kontroll.Jerker skrev:Eller hur?TiborBlomhall skrev:2200 mil, inga fel.
Snart dags att byta motorolja och oljefilter för andra gången (not)![]()
![]()
![]()
Finns det nån bra färdig lista på all service som måste göras på en fossilbil som inte behöver göras på en elbil? Nåt man kan ha i bakfickan och plocka fram när man diskuterar bilar med tvivlare.
Jag fick åka och hämta min iofs S i Münchenhanty skrev:Sonens m3 LR awd stannade i sommar utanför Trondheim. Driving unit och batterikontakt sönder. Reparationstid 10 veckor. Lånebil Skoda.. Han kontaktade Tesla varje vecka för att få en Tesla lånebil men nej,,, jag tröstade honom med att Tesla åtminstone betalar bensinen men nej inte det heller, 6000kr. De krävde dessutom att han skulle åka upp till Trondheim från västkusten för att hämta bilen men det löste de till slut. Jag har fått utstå en del gliringar för att jag så helhjärtat rekommenderade Tesla. Det gör jag därför inte lika helhjärtat...
Ja det är det väl ingen som sagt något om?LarsL skrev:Då ska vi se vad som blir kvar om det var en elbil.