Min syster bor i Göteborg så hon fick traska in där, inte ens när hon står där vill dom prata med mig i telefon... "vi kommunicerar över SMS".e5m1r skrev:Det där är ju lugnt du är på hemma planpubbe skrev:Nu är det Torsdag och SC har fortfarande inte hört av sig. Är det så svårt för dom att ringa ett samtal?
Angående vem man ringer om något händer så har jag läst denna: https://www.tesla.com/sites/default/fil ... -sv-se.pdf
På sidan 10 står det rätt klart att vägassistans ingår. Om dom inte vill erbjuda tjänsten så får dom helt enkelt säga det, så skulle jag se till att det var med i min försäkring.
Tesla vill inte ha en partner-organisation med certificerade verkstäder, återförsäljare och annat utan dom vill göra allt själva. Då får dom se till att göra det lika bra själva.
Finns det något annat bilmärke där bilen kan ligga på en verkstad i 5 dagar utan att man ens har en möjlighet att kontakta dom?
Prova att ha bil på en tesla SC 130 mil bort utan att kunna kontakta
Sen när jag äntligen fick besked och flög ner för att köra hem bilen ( ja de vägrade leverera den ) så ser den ut som nedan
Jag flög givetvis ner på en lördag för att slippa bli av med inkomst och de har stängt
Lyckades dock köra hem bilen
Sen tog det 2v till innan jag fick tid för åtgärd här hemma
Väl på plats i götet så hade de inte reserverat en loaner och menar på att bilen är utanför garanti...
Att de själva orsakat felet hade dem inte reflekterat över
De ordnade dock en loaner och kag fick skriva på att den kommer kosta mig 1000kr om dagen samt också en preliminär kostnad på några tusingar som lagningen skulle kosta.
Givetvis fick jag inte betala nåt och hade vägrat även om de hade kommit fram till att jag ska betala....
Kostnader som jag drog på mig för resan hem skulle dem ersätta sas det men jag har inte hört eller sett nåt och att ta kontakt med SC i tyskland går ju inte .....
Vad jag ska göra av hyrbilen från Ljungby ville dom inte ens prata om.
Jag hade ju bestämt mig för att köpa en 3:a i januari, dom har ju iallafall sett till att det inte kommer hända.
Dom borde starta ett sammarbete med mekonomen, det skulle förbättra servicen avsevärt!