Re: Uppriktigt ledsen...
Postat: 07 dec 2019 10:47
Blinkersgate 

Jag kan direkt på ett tryck byta en kontinuerlig blink åt ena hållet till blink åt andra hållet.Jerker skrev:På min 3:a funkar blinkersen som det står i manualen att den ska göra. Men jag irriterar mig på att det inte går att avbryta en kontinuerlig blinkning åt ena hållet i samma rörelse som man startar en likadan åt andra hållet utan måste fälla spaken två ggr då. Annars är den bra.
När jag testar det när bilen står still så funkar det. Men inte när jag kör. Alltså: Det är ju vid snabba byten av blinkershåll, när ratten inte hunnit släcka blinkersen på sin väg tillbaka. Det kan tyckas att man själv släcker blinkersen med sin fällning åt andra hållet, men då har ratten redan hunnit det, fast det är så nära i tid att man inte kan avgöra det. Jag har en sån tvär sväng höger-vänster när jag kör in på parkeringen till mitt jobb där jag fäller blinkersen vänster långt innan ratten ens hunnit börja räta upp sig efter högersvängen, och där funkar det aldrig med bara en fällning åt vänster. Eftersom jag har möjlighet att testa detta varje vardagsmorgon så har jag kunnat testa om och om igen.Elix747 skrev:Jag kan direkt på ett tryck byta en kontinuerlig blink åt ena hållet till blink åt andra hållet.Jerker skrev:På min 3:a funkar blinkersen som det står i manualen att den ska göra. Men jag irriterar mig på att det inte går att avbryta en kontinuerlig blinkning åt ena hållet i samma rörelse som man startar en likadan åt andra hållet utan måste fälla spaken två ggr då. Annars är den bra.
Jerker skrev:OK, Tesla är ett fantastiskt företag på många sätt. Men ibland visar det upp ett fult vulgärkapitalistiskt tryne, och jag tycker att det är det som visar sig i såna här sammanhang. Man kämpar med att få lönsamhet. Man har också problem med kvaliteten och serviceärendena blir för många så att det blir en för stor kostnad. Jakten på snabb produktion och kostnadsbesparingar i den änden resulterar alltså i för många serviceärenden och allt för stora kostnader i den änden istället. Hur gör man då för att lösa det problemet? Jo, man avskaffar möjligheten att ringa serviceverkstäderna och när man inte klarar av att få fram reservdelar eller inte kan laga ett fel på en bil så struntar man bara i det och hänvisar till att det ska vara så, att det som kunden uppfattar som ett fel på bilen inte är ett fel.
Det enda är väl att hänga ut Teslas serviceorganisation i pressen? Det är säkert många tidningar/TV-stationer om mer än gärna skulle ställa upp det.
Fast du är ju inte den ende. Det är många före dig som gett dem både en och två chanser att bättra sig. Vi som hänger på sådana här fora ser ju ett mönster. Det är det som man ska ta fram. Många enskilda exempel på hur de missköter serviceorganisationen.SimonB skrev:Jerker skrev:OK, Tesla är ett fantastiskt företag på många sätt. Men ibland visar det upp ett fult vulgärkapitalistiskt tryne, och jag tycker att det är det som visar sig i såna här sammanhang. Man kämpar med att få lönsamhet. Man har också problem med kvaliteten och serviceärendena blir för många så att det blir en för stor kostnad. Jakten på snabb produktion och kostnadsbesparingar i den änden resulterar alltså i för många serviceärenden och allt för stora kostnader i den änden istället. Hur gör man då för att lösa det problemet? Jo, man avskaffar möjligheten att ringa serviceverkstäderna och när man inte klarar av att få fram reservdelar eller inte kan laga ett fel på en bil så struntar man bara i det och hänvisar till att det ska vara så, att det som kunden uppfattar som ett fel på bilen inte är ett fel.
Det enda är väl att hänga ut Teslas serviceorganisation i pressen? Det är säkert många tidningar/TV-stationer om mer än gärna skulle ställa upp det.
Jo, jag tänker detsamma. Men jag är verkligen ingen sådan person som vill hänga ut företag i pressen. Speciellt inte förrän de fått chans att rätta till det som blivit fel.
Misstag kan alla göra, så de ska få en ärlig chans att rätta till det som blivit fel.
Jag har lagt upp ett nytt ärende, så jag berättar här hur det går.
(Det var tyvärr inte heller bara blinkersen som var en besvikelse under servicen. Utan även 4-hjulsinställning som de vill att jag ska bekosta själv då jag ”anmälde detta för sent”, trots att jag gjort det för 500mil sedan. Här ska de kolla upp sin historik med sms, samtal och anmälningar via app som jag gjort. Så jag är hoppfull, tills att de bevisar motsatsen...)
Även två sommardäck skulle bytas (vänster fram totalt utslitet på insidan, alla andra helt fräscha). Fick bekräftat via sms att de beställt däck, men vid service fanns inte dessa. Var så arg och besviken när jag åkte därifrån!
+1Bjorn skrev:Gott att det löser sig!
Det verkar som Mölndal är bättre än snitt SC, efter allt man läser. Själv har jag bara servat i Mölndal så jag vet inget annat.
Ta till er berömmet, Mölndal. (Det finns ju lite indikationer på att någon av er läser här ibland.)
Bor utanför Skövde, men varför ska vi ha en filial här. SC i Mölndal är väll en toppenursäkt att få åka lite längre, för det vill man alltid göra! Då åker jag ända 14 mil per dagmati skrev:Öppna bara en filial i Skövde eller så och jag kan tänka mig skaffa en Tesla igen någon gång i framtiden.
Fusag skrev:Bor utanför Skövde, men varför ska vi ha en filial här. SC i Mölndal är väll en toppenursäkt att få åka lite längre, för det vill man alltid göra! Då åker jag ända 14 mil per dagmati skrev:Öppna bara en filial i Skövde eller så och jag kan tänka mig skaffa en Tesla igen någon gång i framtiden.
För mig är det ungefär 17 mil till Mölndal. Jätteroligt att behöva åka dit en gång i månaden, ordna så någon kan ta hand om hundarna under tiden, vilket är ytterligare en omväg på 2 mil, ta ledigt från jobbet, åka hemifrån kl 4:30 på morgonen eftersom de vill ha bilen kl 7:00, osv osv. Oj så skojigt. NOT.Fusag skrev:Bor utanför Skövde, men varför ska vi ha en filial här. SC i Mölndal är väll en toppenursäkt att få åka lite längre, för det vill man alltid göra! Då åker jag ända 14 mil per dagmati skrev:Öppna bara en filial i Skövde eller så och jag kan tänka mig skaffa en Tesla igen någon gång i framtiden.