Att jag överhuvudtaget tog upp det var just laddhastighet och att det har klagats på hastigheten hos ipace, men nu är det även Tesla som inte får högre hastigheter. Jag kunde lika gärna skrivit Hyundai Kona eller nåt annat märke. Poängen var att det tydligen är fy fy och oacceptabelt när andra elbilar inte laddar över 100kW, men om det är Tesla så är det ok.
Har du även analyserat om det är samma forummedlemmar som tidigare kritiserat Ipace laddhastighet och nu gjort motstridiga kommentar i den här tråden? Känns mest som du är lite but-hurt
Att jag överhuvudtaget tog upp det var just laddhastighet och att det har klagats på hastigheten hos ipace, men nu är det även Tesla som inte får högre hastigheter. Jag kunde lika gärna skrivit Hyundai Kona eller nåt annat märke. Poängen var att det tydligen är fy fy och oacceptabelt när andra elbilar inte laddar över 100kW, men om det är Tesla så är det ok.
Har du även analyserat om det är samma forummedlemmar som tidigare kritiserat Ipace laddhastighet och nu gjort motstridiga kommentar i den här tråden? Känns mest som du är lite but-hurt
Jag skiter i vilket, jag har inte kvar Ipace längre och är glad för det. Med det sagt så har jag inte analyserat vem som sagt vad, det är riktigt. Det var bara en intressant observation! Men vi kan släppa det, verkar så sakteliga urarta som så ofta förr...
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Om en ny Tesla inte klarat 100kw vore det illa.
Att SR+ precis klarade det var lite väl snålt och gjorde den till ett tveksamt köp IMO.
Men nu har de ju släppt på betydligt bättre fart.
Om en ny Tesla inte klarat 100kw vore det illa.
Att SR+ precis klarade det var lite väl snålt och gjorde den till ett tveksamt köp IMO.
Men nu har de ju släppt på betydligt bättre fart.
Jag har en 2014 och en 2019 Tesla. Laddade min 2014 Tesla igår på SuC i Jung med 14% och varmt batteri, swoosh så fick den 118kW. Ja den laddar lite lägre vid högre SoC (60 och uppåt) men den är fortfarande en 2014, har alltså kört den i fem år och två månader 127.000km med full effekt. Under senare året har Tesla valt att begränsa den lite lätt, är jag sur för det? Nej. Är det för att jag är fanboy? Nej. Är det för att jag är förstående och kanske vill att mitt batteri ska hålla längre än något år till? Ja. Har det något att göra med I-pace som aldrig någonsin varit aktuell för mig? Nej.
Hade Tesla valt att strypa min splitternya X däremot, då hade jag blivit sur. Skillnaden där är att jag får 135kW i toppeffekt efter sw update och snittar 120kW i effekt från 10-60% SoC.