Små fåglar har kvittrat till mig att ryktena är sanna!
Är det den 18e som gäller? Är i Polen o kommer hem på fredag. Funkar inte att beställa via telefonen här om man använder en referral-länk. Får upp en allmän europeisk sida med priser i euro.
Bara att byta till EU-flaggan längst nere på sidan till svenska flaggan. Inga behov av VPN eller liknande.
Franz skrev:
Du kan prova att installera tillägget Hola Better Internet i din telefon så kan då välja en server att gå genom så att det ser ut som att du kommer från Sverige.
Bara att byta till EU-flaggan längst nere på sidan till svenska flaggan. Inga behov av VPN eller liknande
Testade detta flera ggr tidigare idag men det byter tillbaka till EU direkt när sidan laddar om.
Franz skrev:
Du kan prova att installera tillägget Hola Better Internet i din telefon så kan då välja en server att gå genom så att det ser ut som att du kommer från Sverige.[/
Sorgligt för de som sitter och väntar på model X... Blir en dyr bil...
Men säkert helt underbar man måste våga chansa lite när det gäller Tesla!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Jag har sett många prishöjningar sedan jag reserverade... Någon beställning kan jag ännu inte lägga och misstänker att denna prishöjning är för att kunna ha ett rätt så rättvist pris globalt på samtliga marknader inför lanseringen av Model X som kommer prissättas i relation till Model S.
Nåja, vad är väl en Model X på beställning? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag har sett många prishöjningar sedan jag reserverade... Någon beställning kan jag ännu inte lägga och misstänker att denna prishöjning är för att kunna ha ett rätt så rättvist pris globalt på samtliga marknader inför lanseringen av Model X som kommer prissättas i relation till Model S.
Nåja, vad är väl en Model X på beställning? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!
Men betänk att den är en aning misstänkt lik en pumpa! (Med artikulerade vingar:))
Vad göra när klockan slår midnatt?
{Spread your wings and you'll fly!}
Men betänk att den är en aning misstänkt lik en pumpa! (Med artikulerade vingar:))
Galet vad bilarna gått upp i pris. Köpte min maxade P85D för 1.2 MSEK! Inte ledsen för det...
Verkligen! Jag ser nu att jag "sparade" 200k på min bil genom att beställa när jag gjorde det jämfört med konfiguratorns pris idag!
Nej, dom pengarna du köpte bilen för hade varit 200k mindre värda idag. Väl spenderat! (Eller du hade kunnat placerat i dollar och köpt liknande bil idag.)
Synd att de inte lade fokuset på model 3 istället för en soccermombil! En model 3 kommer jag beställa direkt när den dyker upp. Vi är fyra i familjen så inget behov av soccermom...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Synd att de inte lade fokuset på model 3 istället för en soccermombil! En model 3 kommer jag beställa direkt när den dyker upp. Vi är fyra i familjen så inget behov av soccermom...
+1
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021
Håller med. Varför håller de på med model X? Dyrare, fulare, sämre prestanda och sämre räckvidd än model S. Hade hellre sett att model 3 kom om en månad.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Hela grejen med Model 3 bygger på att de ska ha hunnit få ner batteripriserna riktigt rejält, annars kommer de inte kunna göra den. För det måste de få upp volymen på övriga modeller och få klart gigafactoryn. De kunde alltså inte ha byggt Model 3 idag även om de lagt alla resurser på det, och Model X är tvärtom ett viktigt steg på vägen mot Model 3. SUV-marknaden är enorm, särskilt inom lyxsegmentet.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Hela grejen med Model 3 bygger på att de ska ha hunnit få ner batteripriserna riktigt rejält, annars kommer de inte kunna göra den. För det måste de få upp volymen på övriga modeller och få klart gigafactoryn. De kunde alltså inte ha byggt Model 3 idag även om de lagt alla resurser på det, och Model X är tvärtom ett viktigt steg på vägen mot Model 3. SUV-marknaden är enorm, särskilt inom lyxsegmentet.
Precis, utan Model S och Model X skulle det inte bli någon Model 3. Visst är Model S vackrare och har mer fart och sportprestanda än Model X men jag är ändå mycket mer intresserad av en Model X. Utseendet på en bil bryr jag mig inte så mycket om. Jag ska sitta inne i bilen och inte stå och titta på den. Vad gäller fart och sportbilsprestandan är jag inte (och troligen inte så många andra heller) i behov av det. Tror att Model X har mycket mer prestanda än vad jag behöver. Det jag vill ha, och som Model S inte har, är 7 framåtvända säten och högre markfrigång.
Tror inte Tesla Motors hade sålt så många Model 3 med samma storlek som en BMW 3-serie om den hade kostat 500 000+, inget utbyggt SuperCharger-nätverk och bara haft Roadster som avlägsen släkting. Model S och Model X har gett och kommer att ge Tesla Motors resurser, tid och erfarenheter för att göra Model 3 till en massproducerad framgångssaga.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Seriöst så skulle de utan problem kunnat hoppa över model X! volymen av model X är knappast något som behövs för model 3... Liksom utvecklingskostnaden har garanterat slöat ned tiden till model 3! SUV känns inte miljövänligt även om den går på el så drar den ju betydligt mera... 7 personer är det inte många som behöver ofta. Sitta högt? I vilken fart? I låga farter och very high är model S lika hög som Santa Fee om man har det behovet. Gissar att model X liksom model S inte kommer tillåta hög luftfjödring inhög fart...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Seriöst så skulle de utan problem kunnat hoppa över model X! volymen av model X är knappast något som behövs för model 3... Liksom utvecklingskostnaden har garanterat slöat ned tiden till model 3! SUV känns inte miljövänligt även om den går på el så drar den ju betydligt mera... 7 personer är det inte många som behöver ofta. Sitta högt? I vilken fart? I låga farter och very high är model S lika hög som Santa Fee om man har det behovet. Gissar att model X liksom model S inte kommer tillåta hög luftfjödring inhög fart...
Jag tror inte på det här alls. De kan inte göra Model 3 förrän de kommit upp i tillräckligt stor volym för att få ner priserna på batterier. Tillräckligt stor volym blir svårt att nå med en enda modell. Kunder vill ha olika, och även om du (och för den delen jag) inte vill ha en SUV, så finns det bevisligen många som vill ha det. Titta på Porsche - 75% av alla bilar de levererar är Cayenne. BMW säljer absurda mängder av sina enorma, groteska SUV:ar. Det finns en jättemarknad, och Tesla skulle vara dumma om de inte utnyttjade den.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
5-10% mer i förbrukning skulle jag inte vilja kalla betydligt mera. Har man 3 ungar så är 5 platser på gränsen, ingen annan kan följa med utan att det skulle krävas en andra bil vilket skulle resultera i 100% mer i förbrukning vilket jag kan hålla med om att det är betydligt mera. Att köra Model S i 130 km/h lär ta mer energi än att köra Model X i 110 km/h så frågan är vilken av bilarna som är mest miljövänlig? Det beror ju helt och hållet på hur du kör bilen och med hur många passagerare.
Att köra i hög fart där högre markfrigång krävs är ju bara dumt. På vissa sträckor av mina skogsvägar skulle jag inte vilja köra snabbare än 10 km/h med pickup, kör inte ens 5 km/h med min nuvarande bil som slår i rötter och marken lite då och då. Vill man köra i höga farter så passar så klart Model S bättre men inte alla vill köra i högre farter.
De är kanske på nedgång i sverige och övriga europa. Men i USA är de extremt populära. Om de lyckas rampa produktionen så tror jag minst hälften kommer vara X för 2016.
Tror du misstar sittställning med markfrigång.
Verkar som att det ev är framskjutet med prishöjningen till den 24:e aug.
Hörde det på Teslabutiken i Täby idag när jag var där och provkörde!
Säljaren fick ett mail under tiden jag var ute och körde som verkade indikera det.. han kunde inte garantera det men sa att det ser ut som att det skjuts fram till Måndag den 24:e.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Jag håller med flera av er.
Model S och X behövs av flera orsaker.
Dels behöver dom få upp volymen, sen är det image byggande att lansera dyra bilar.
Det skapar efterfrågan på model 3.
Sen måste de få en ny batterigeneration som får ner priset.
Dessutom få igång Gigafactory, för det finns inte så mycket batteri att uppbringa i världen för att klara av Modell 3 volymen.
Ovanpå detta så betalar vi Model S och X ägare för utbyggnaden av Supercharger.
Det går inte nå några jättevolymer på model 3 om inte dessa finns.
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Verkar som att det ev är framskjutet med prishöjningen till den 24:e aug.
Hörde det på Teslabutiken i Täby idag när jag var där och provkörde!
Säljaren fick ett mail under tiden jag var ute och körde som verkade indikera det.. han kunde inte garantera det men sa att det ser ut som att det skjuts fram till Måndag den 24:e.
Mycket intressant! Rätt man på rätt plats på rätt tid: Joel80