Skitcentry

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Re: Skitcentry

Inlägg av Beigler »

Lite störande att den sparar ett så långt klipp när sentry triggats. Kan väl i och för sig vara bra i enstaka lägen, men lite jobbigt att leta igenom.

Någon som vet hur tiden relaterar till den första närgångna händelsen? Är det precis i början av klippet eller var bör man börja leta?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

2-3 min från slutet brukar det vara.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare

Inlägg av toffa »

Det löste sig själv, hela körningen finns med på recent.
Med vänlig hälsning.
Christofer
Användarvisningsbild
Johlei
Teslaägare
Referralkod: ts.la/john713130

Inlägg av Johlei »

toffa skrev:
Det löste sig själv, hela körningen finns med på recent.
Det är fortfarande bara sista timmens körning som sparas kontinuerligt, eller hur? Ofta kör man ju kortare tid än så men på långresor eller dagspendling där man ska ta sig förbi Stockholms city kan det lätt ta mer än en timme.

Man kan i alla fall spara 10 min film genom att trycka på kameraikonen, eller ställa in så att filmklipp sparas när man tutar :-)
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

heldiggrisen skrev:
leiflodde skrev:
loftux skrev:
leiflodde skrev:
Jag har liknande problem spelar bara i ca 50% av de ggr jag passerat bilen blir bara sämre och sämre ju fler uppdatering man får :( helt värdelöst system.
Men bilen har ju inte blivit sämre för att Sentry utvecklats? Visst kan det vara så att det usb-minnet du köpte för några hundra spänn inte räcker till längre för att det nu spelar in med fyra kameror istället för tre. Köp ett bättre, det är din bil värd.
Forum är ju bra för man kan skriva vad man vill och tycka fritt :) Jag köpte en bil med Sentry som nu ej längre fungerar om jag får tycka, fungerade fint i somras 2019 när bilen levererades men ej längre.

Mitt billiga hundra kronors minne är en WD Elements SE 4 TB som kostade om jag minns rätt 1700:- men får väl gå upp en prisklass och tar tacksamt emot förslag på bättre minne som kommer att fungera.
Inte priset som är det avgörande, utan vad disken används till. En mekanisk hdd (som din WD 4TB) fungerar glimrande som backup för dina bilder, musik och dokument i hemmet. Ultrakort fungerar jättebra till det samma.
Ska man använda disken/kortet till dashcam/sentry, så gäller det, som många sagt innan, ett high endurance kort, eller SSD hårddrev.
Det finns en jättebra tråd här:
viewtopic.php?f=51&t=16163
Jag fick tipset av leverantören att köpa denna disk då den skulle vara bäst och snabbast är själva novis.

Det som är skumt att den verkade funka första halvåret men inte längre.

Men köper en ny enligt era tips ;)
Skriv svar