Ser bra ut och förhoppningsvis lättare att driva för bilen. Bra att det finns både dag och nattlägeLogge skrev:har ni sett denna:
från samma användare tror jag.
Firmware 7.0 with autopilot
Moderator: Redaktion
Re: Firmware 7.0 with autopilot
Jag tror den här norska killen har fått en beta av misstag. Ingen annan verkar ha fått 7:an ännu. Det norrmannen fick verkar också sakna release notes, det fönstret är tydligen helt tomt, vilket jag tycker tyder på en beta.
Spontant känner ganska besviken på den layouten.
Förrutom hastighetsmätaren så har man som tidigare 2 utrymmen som man kan anpassa med den infon man vill visa. Nu har dom dessutom plockat bort energivisningen från hastighetsmätaren så att denna måste ta upp en av dom lediga platserna.
Även klockan under hastighetsmätaren är bortplockad, så då tar även denna en plats om man vill se den.
När han tar upp trips så verkar den inte visa alla 3 tripmätare. Det gjorde den innan.
Det kanske är så att vissa vill ha displayen mer slimmad, men jag vill gärna ha så mycket info som möjligt uppe.
Förrutom hastighetsmätaren så har man som tidigare 2 utrymmen som man kan anpassa med den infon man vill visa. Nu har dom dessutom plockat bort energivisningen från hastighetsmätaren så att denna måste ta upp en av dom lediga platserna.
Även klockan under hastighetsmätaren är bortplockad, så då tar även denna en plats om man vill se den.
När han tar upp trips så verkar den inte visa alla 3 tripmätare. Det gjorde den innan.
Det kanske är så att vissa vill ha displayen mer slimmad, men jag vill gärna ha så mycket info som möjligt uppe.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nu är bilderna och videon borta. Får man gissa att Tesla tagit ett snack med honom? Fick han uppdateringen av misstag har han inte skrivit på någon NDA, men det kan ju finnas fördelar med att hålla sig väl med Tesla ändå 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Design är ju helt klart en smaksak. Jag gillar klart att man har försökt göra en (mer) minimalistisk design och fokusera på det som är mest relevant.
Statiska bilder är ju en sak, men skulle vara intressant att se det live.
Statiska bilder är ju en sak, men skulle vara intressant att se det live.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Jo det är klart en smaksak. Hoppas på att det kommer finnas bättre möjligheter för anpassning med nya versionen, så kommer för förhoppningsvis passa alls.
Jag tror inte det här är den slutliga designen i 7:an. Det som betatestas är nog bara autopiloten, jag tror inte testarna har fått det nya gränssnittet förutom de bitar som de måste ha för att testa autopiloten.
Om man kollar på filmen, som nu är borttagen, så ser man att på den stora skärmen så fanns det inga nyheter alls förutom ett nytt utseende på ikoner och knappar. Det stämmer inte alls med pratet om en massa nya funktioner och det vore väldigt osannolikt om 7:an inte skulle ha någon som helst ommöblering av knapparna på stora skärmen. Det vore också konstigt om Tesla hade valt att ta bort sådana elementära funktioner som klocka och temperatur från den vanliga displayen.
Så jag tror vi får vänta innan vi kan se hur nya gränssnittet kommer att se ut.
Om man kollar på filmen, som nu är borttagen, så ser man att på den stora skärmen så fanns det inga nyheter alls förutom ett nytt utseende på ikoner och knappar. Det stämmer inte alls med pratet om en massa nya funktioner och det vore väldigt osannolikt om 7:an inte skulle ha någon som helst ommöblering av knapparna på stora skärmen. Det vore också konstigt om Tesla hade valt att ta bort sådana elementära funktioner som klocka och temperatur från den vanliga displayen.
Så jag tror vi får vänta innan vi kan se hur nya gränssnittet kommer att se ut.
Läcka en betaversion av 7.0 på youtube, se vad det får för reaktioner på forum. Sedan komma med den riktiga 7.0 med en del förändringar?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Det luktar lite kontrollerad läcka, som Apple brukar hålla på.Niclas skrev:Läcka en betaversion av 7.0 på youtube, se vad det får för reaktioner på forum. Sedan komma med den riktiga 7.0 med en del förändringar?