Montering Wall charger

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Montering Wall charger

Inlägg av e5m1r »

Gummilist qi mattor mm kan du hitta närmare än kina
Både exclusiveparts.se och hamphi.com har dessa
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare

Inlägg av ducce916 »

ChristerSjo skrev:
heldiggrisen skrev:
MarkusL skrev:
Är ju rätt stor nackdel att ha garageporen öppen! Sätt boxen ute såklart, har aldrig hört talas om en stulen box, då finns det nog lättare lösa saker att stjäla.
Sladden kan ligga på marken med garageporten Nästintill stängd, med 7,5 meter sladd torde det funka om man kan backa in.
Farsan har löst det så.
Jag har min i garaget, jag har en automatisk skjutport som går ner och har en ganska hög gummilist nedtill och den sluter relativt tätt. Har så året runt. Går möjligen att förbättre isoleringen kring sladden ännu mer men det är inte värt besväret.
Har gjort likadant, monterat boxen i garaget och kan ladda både ute och inne. Den grova gummilisten i botten av takskjutporten gör att porten kan stängas helt med kabeln ute.
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare

Inlägg av Teslared »

Jag har min inne i garaget och har tagit hål i väggen så jag kan ta ut kontakt och sladd till lämplig längd.
20200611_110953.jpg
Anonymous FTW

Inlägg av Anonymous FTW »

Teslared skrev:
Jag har min inne i garaget och har tagit hål i väggen så jag kan ta ut kontakt och sladd till lämplig längd.
20200611_110953.jpg
Lär väl vara kallgarage det där?
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare

Inlägg av Teslared »

Varmgarage!
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare

Inlägg av [JM] »

Är ju bara att stoppa i en trasa eller lite isolering/skumgummi i hålet så stoppas kallraset
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare

Inlägg av kikat »

Teslared skrev:
20200611_110953.jpg
Varför har du ytterpanel på insidan av ett varmgarage?
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare

Inlägg av Teslared »

Jag har utökat garagedelen med den bit som förut var utsida därav ytterpanel. Ytterpanel kan man ju även ha inne om man vill, det finns inget lagkrav på innerpanel. :D

Jag har kontakten för det mesta ute men ibland laddar jag bilen inne i garaget och då tar jag in kabel med kontakt genom hålet i väggen. Då det blir kallare så stoppar jag in en rund frigolit kloss med liten passage för kabeln i hålet. Hålet är också fodrat.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare

Inlägg av macksie »

Har du bilen för det mesta utanf ör garaget skulle jag lätt sätta laddboxen utanför. Du har ju dessutom taköverhäng där så att den sitter skyddad.
Du kan ju fortfarande göra som det är föreslaget här och dra kabeln in under porten om du nån gång parkerar inne i garaget istället för andra vägen.
Har min utomhus sen två år, inga problem.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare

Inlägg av Teslared »

Har inget taköverhäng på mitt garage. Jag anser att boxen är i bättre miljö inne, torrt och fint. Att dra den undre garageporten verkar inte så proffsigt, skitig kanske grusig kabel, bläh...
Skriv svar