Re: Råd om beg S85D
Postat: 07 jul 2020 17:02
Jag hade en loaner igår när Tesla fixade pissgula randen på min. Det var en 85D från 2015 som hade rullat 10k. Superchargade från 20-85% och var aldrig över 50kw
Ja, varför... det är för att Tesla uppenbarligen vill slippa ta sitt ansvar.ptk skrev:Varför skulle man strypa laddhastigheten på en äldre Tesla, vad innebär det och varför gör man så? Att det inte går att Supercharga alls? Kan det ske under tiden jag äger bilen om jag köper den? Enligt spec:en så är Supercharging möjligt, men jag får förstås kolla upp det också.
Detta skulle jag inte satsa en femöring på (hade jag haft en sådan)...ptk skrev:Men om man ska sammanfatta och dra en slutsats av det här redan nu så stämmer det att det bara är pre-facelift bilarna som drabbades av det här? Dvs from 2016 så borde man vara safe? Eller?
Om du laddar huvudsakligen hemma eller på jobbet och tänker använda bilen som pendlarbil med bara enstaka långresor någon gång ibland, är den strypta laddhastigheten troligen inget stort problem. Du får avgöra för dig själv om du kan leva med en bil som laddar relativt långsamt. Du har ju inte haft nåt annat, du upplever det ju inte som en försämring gentemot när bilen var ny. Det är värre för dem som har blivit strypta helt plötsligt och utan förvarning.ptk skrev:Varför skulle man strypa laddhastigheten på en äldre Tesla, vad innebär det och varför gör man så? Att det inte går att Supercharga alls? Kan det ske under tiden jag äger bilen om jag köper den? Enligt spec:en så är Supercharging möjligt, men jag får förstås kolla upp det också.
Inte jag heller, kan inte se varför dom inte skulle göra lika på nyare bilar också, dom har dessutom fått ännuJojo skrev:Detta skulle jag inte satsa en femöring på (hade jag haft en sådan)...ptk skrev:Men om man ska sammanfatta och dra en slutsats av det här redan nu så stämmer det att det bara är pre-facelift bilarna som drabbades av det här? Dvs from 2016 så borde man vara safe? Eller?