Kanske. Jag hoppas att det betyder att v11 kommer 1 oktober, dvs ökar värdet på FSD ordentligt. Nu kan man få ut max av HW2.5 med EAP och från v11 kommer många fler funktioner.frippan skrev:Erbjudandet gäller endast till 30 september, så det känns klart som ett sätt att fixa till siffrorna för Q3
Enhanced Autopilot är tillbaka
Moderator: Redaktion
Re: Enhanced Autopilot är tillbaka
Glad för att jag sålt min Tesla
- metchristian
- Teslaägare
Hur vet du det? Står ju ingenstans?frippan skrev:Erbjudandet gäller endast till 30 september, så det känns klart som ett sätt att fixa till siffrorna för Q3
Så dumt å köpa det?
- KnightRider
- Teslaägare
Det har tydligen gått ut ett mail om det (även om jag själv inte fått det).metchristian skrev:Hur vet du det? Står ju ingenstans?frippan skrev:Erbjudandet gäller endast till 30 september, så det känns klart som ett sätt att fixa till siffrorna för Q3
Så dumt å köpa det?
Segt att jag hämtar min bil den 30, är sugen på detta.frippan skrev:Erbjudandet gäller endast till 30 september, så det känns klart som ett sätt att fixa till siffrorna för Q3
Hur bra funkar filbyte?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- OfarligTesla
- Teslaägare
Hade hade nog köpt det om Tesla kunde presentera en realistisk plan för hur de tänker göra med nivå 3 på motorväg nu när det finns ett regelverk för det. Kommer det vara navigate on autopilot som är det eller krävs fsd? När satsar de på att certifiera sig osv.
Jag bryr mig inte så mycket om deras robotaxi snack eftersom det legalt kommer ta lång tid innan det är användbart.
Jag bryr mig inte så mycket om deras robotaxi snack eftersom det legalt kommer ta lång tid innan det är användbart.
Finns det ett regelverk för Lvl 3?OfarligTesla skrev:Hade hade nog köpt det om Tesla kunde presentera en realistisk plan för hur de tänker göra med nivå 3 på motorväg nu när det finns ett regelverk för det. Kommer det vara navigate on autopilot som är det eller krävs fsd? När satsar de på att certifiera sig osv.
Trodde det var 21-25 sep de hade konferens om det?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- OfarligTesla
- Teslaägare
Då höjer de väl hastighetsgränsen från 60 till 130? De röstade väl igen grunden förut?frippan skrev:Finns det ett regelverk för Lvl 3?
Trodde det var 21-25 sep de hade konferens om det?
Nä ingenting blev bestämt i våras, det skulle beslutas nu i september. Och jag tror tesla bara behöver slå på en switch för att aktivera det. Men det kommer säkert inte först omskrivning av FSD koden har kommit till Europa. Och det är väl sagt under första halvåret 2021.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Om den byter fil själv och jag slipper hålla i ratten eller ens ha koll på vägen kan jag betala 39k. Gör det inte för att få lite extra spökbromsningar vid avfarter
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jo, det är klart att det är för att frisera siffrorna. Det känns ju som att det går att använda dubbelt också eftersom de nu kan släppa hälften av de fonderade pengarna för FSD, eftersom det går att köpa ”hälften” nu.frippan skrev:Erbjudandet gäller endast till 30 september, så det känns klart som ett sätt att fixa till siffrorna för Q3
- OfarligTesla
- Teslaägare
Verkar som det bestämdes i Q2: https://www.unece.org/info/media/pressc ... c/doc.htmlfrippan skrev:Nä ingenting blev bestämt i våras, det skulle beslutas nu i september. Och jag tror tesla bara behöver slå på en switch för att aktivera det. Men det kommer säkert inte först omskrivning av FSD koden har kommit till Europa. Och det är väl sagt under första halvåret 2021.
Skall bli intressant om Tesla vågar ta ansvaret eller ej, har ju varit mest snack från deras sida hittills.
Hehe, det är alltså några tusenlappar i skillnad mellan Autopilot och Uppgraderad Autopilot på din bild. Men jag som redan har Autopilot kan få köpa Uppgraderad Autopilot för 38 900 kr.wector skrev:Har man inte AP (som jag) så ser det ut såhär. Model 3.

Problemet är att han först måste köpa autopilot för 33k som jag tolkar det sedan uppgraderad för 38kCurik skrev:Hehe, det är alltså några tusenlappar i skillnad mellan Autopilot och Uppgraderad Autopilot på din bild. Men jag som redan har Autopilot kan få köpa Uppgraderad Autopilot för 38 900 kr.wector skrev:Har man inte AP (som jag) så ser det ut såhär. Model 3.
Har man inget idag så måste du först köpa AP (eller ja är man bokstavlig så måste man köpa bilen först) sedan kan man uppdatera till EAP och/eller FSD.
Exakt, vanliga AP klickas i automatiskt när jag väljer EAP. Så drygt 72k för EAPLasseTM skrev:Problemet är att han först måste köpa autopilot för 33k som jag tolkar det sedan uppgraderad för 38kCurik skrev:Hehe, det är alltså några tusenlappar i skillnad mellan Autopilot och Uppgraderad Autopilot på din bild. Men jag som redan har Autopilot kan få köpa Uppgraderad Autopilot för 38 900 kr.wector skrev:Har man inte AP (som jag) så ser det ut såhär. Model 3.

- OfarligTesla
- Teslaägare
Det är ju en bättre deal tycker jag, frågan är ju dock hur Teslas inställning till nivå 3 är. När legal nivå 3 kommer ser jag allt under 150k för den tjänsten som billigt så det är lugnt för mig att vänta.
Däremot känns det som jag kan hinna byta bort bilen innan det faktiskt kommer.
Ja, det är så dumt att det hänger kvar vid bilen och inte är personligt om man vill att folk ska köpa på spekulation att det ska bli bra framöver. Hade varit rätt coolt att kunna handla med FSD på blocket t exOfarligTesla skrev:Det är ju en bättre deal tycker jag, frågan är ju dock hur Teslas inställning till nivå 3 är. När legal nivå 3 kommer ser jag allt under 150k för den tjänsten som billigt så det är lugnt för mig att vänta.

Det hade varit smart av Tesla att göra dem personliga (ej traderbara). Då hade de låst in köparna att fortsätta köpa Tesla framöver.TeslaM3 skrev:Ja, det är så dumt att det hänger kvar vid bilen och inte är personligt om man vill att folk ska köpa på spekulation att det ska bli bra framöver. Hade varit rätt coolt att kunna handla med FSD på blocket t exOfarligTesla skrev:Det är ju en bättre deal tycker jag, frågan är ju dock hur Teslas inställning till nivå 3 är. När legal nivå 3 kommer ser jag allt under 150k för den tjänsten som billigt så det är lugnt för mig att vänta.
Jag skulle köpa direkt FSD om det var personligt och följde inte med bilen när man säljer vidare. Det måste vara många flera som tänker så, varför satsar inte Tesla på det?
M3 Long Range 2020 - Midnight Silver - Helsvart interiör - 18" Aero-fälgar
För att nu får du köpa det var 3dje år istället för en gång typ.Ioannis skrev:Jag skulle köpa direkt FSD om det var personligt och följde inte med bilen när man säljer vidare. Det måste vara många flera som tänker så, varför satsar inte Tesla på det?
På begagnatmarknaden är det förmodligen få som köper till detta utan de måste förmodligen få förstaägaren att stå för detta.
Men jag håller med, skulle lätta lägga de pengarna idag om de följde med mitt konto och inte bilen.
Idag avstår jag.
Skulle också överväga köp om det följde med mitt konto istället för bilen. Gissningsvis så skulle det inköpet bli betydligt dyrare, men också mer värdefullt för mig. Jag tror inte att begagnatpriset kommer ge mig kompensation i tillräcklig grad om jag har FSD.
Håller helt med här. Frågan är bara hur det skulle lösas med en leasingbil, man kanske skulle bli tvungen att köpa det privat som en husvagn eller liknande.LarsL skrev:Skulle också överväga köp om det följde med mitt konto istället för bilen. Gissningsvis så skulle det inköpet bli betydligt dyrare, men också mer värdefullt för mig. Jag tror inte att begagnatpriset kommer ge mig kompensation i tillräcklig grad om jag har FSD.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Någon som har koll på om Enhanced kommer bli en nivå 3 på motorväg eller vad som krävs för att slippa ha händerna på ratten?
- OfarligTesla
- Teslaägare
Ingen vet, hade varit trevligt att få lite info om de tänker slå på nivå 3 närmsta året.LasseTM skrev:Någon som har koll på om Enhanced kommer bli en nivå 3 på motorväg eller vad som krävs för att slippa ha händerna på ratten?
-
- Referralkod: ts.la/fredrik16543
Överväger att haka på EAP faktiskt. Är det funktioner där jag gärna vill ha
Och "halva" priset känns helt ok. Men vad gäller NoA är det fortfarande så att man måste röra ratten var x sekund? Har de utökat den ifrån nuvarande 5-7s? Jag har alltid en hand på ratten men ibland så uppfattar inte bilen det och man måste vicka till. Summon funktionen är det bara den som kan köra rakt in/ut? Kan vara rätt nice vid snö/regn