Håller med! Tänk den räckvidden i X:enolarsson skrev:MEN JAG VILL JU HA EN PLAID X!!![]()

Moderator: Redaktion
Håller med! Tänk den räckvidden i X:enolarsson skrev:MEN JAG VILL JU HA EN PLAID X!!![]()
En laddkurva är väl per definition positiv ellerMickep skrev:Hoppas att laddkurvan kommer visa på postivia resultat, men är något vi får se när det blir dags. (hoppas på riktigt höga hastigheter under längre del)
Känns ju som att man borde lägga en beställning bara för att priset är så bra, vill man inte ha den kan man sälja den och när den väl kommer så är ju chansen att priset ökat en hel del ganska stor skulle jag gissa på.Legato skrev:Det lär ju bli en hel del förändringar.
Vore lite roligt att testa att beställa med 19" fälgar![]()
Oväntat bra pris, så var tvungen att slå till "bara" 65% dyrare än SLR, i USA är diffen 94%!
Utifrån presentationen av cellen ska den ju tåla betydligt högre laddström. Skulle killgissa på väldigt fina kurvorPontus skrev:En laddkurva är väl per definition positiv ellerMickep skrev:Hoppas att laddkurvan kommer visa på postivia resultat, men är något vi får se när det blir dags. (hoppas på riktigt höga hastigheter under längre del)
Nej men det var precis det jag menade också. Fast irrationellt vore det lite kul. Mera rationellt möjligen för räckvidden kanske. Men även den räcker gott som det är.Legato skrev:But why?olarsson skrev:MEN JAG VILL JU HA EN PLAID X!!![]()
Jag har en XPL men att ta ut den på bana har jag aldrig ens övervägt. Lite kul med accelerationen, men i grunden känns det lite knäppt för mig med supersnabba SUVar
Resonerar lika. Man får ju tillbaka sina 11k om man inte vill ha den sen.Pontus skrev:Känns ju som att man borde lägga en beställning bara för att priset är så bra, vill man inte ha den kan man sälja den och när den väl kommer så är ju chansen att priset ökat en hel del ganska stor skulle jag gissa på.Legato skrev:Det lär ju bli en hel del förändringar.
Vore lite roligt att testa att beställa med 19" fälgar![]()
Oväntat bra pris, så var tvungen att slå till "bara" 65% dyrare än SLR, i USA är diffen 94%!
Storstilat av er som inte tvekar utan klickar på beställa-knappen.Legato skrev:Det lär ju bli en hel del förändringar.
Vore lite roligt att testa att beställa med 19" fälgar![]()
Oväntat bra pris, så var tvungen att slå till "bara" 65% dyrare än SLR, i USA är diffen 94%!
Är ju bara 11.000:- som dessutom är refundable. Så det var bara att ta lite av senaste blankningsvinstenLarofo skrev:Storstilat av er som inte tvekar utan klickar på beställa-knappen.Legato skrev:Det lär ju bli en hel del förändringar.
Vore lite roligt att testa att beställa med 19" fälgar![]()
Oväntat bra pris, så var tvungen att slå till "bara" 65% dyrare än SLR, i USA är diffen 94%!
Skulle jag med gjort om jag hade lite stake.
Legato, investera nu lite rejält i aktien så får du bilen gratis.
Bara i två veckor väl?Legato skrev:Är ju bara 11.000:- som dessutom är refundable. Så det var bara att ta lite av senaste blankningsvinstenLarofo skrev:Storstilat av er som inte tvekar utan klickar på beställa-knappen.Legato skrev:Det lär ju bli en hel del förändringar.
Vore lite roligt att testa att beställa med 19" fälgar![]()
Oväntat bra pris, så var tvungen att slå till "bara" 65% dyrare än SLR, i USA är diffen 94%!
Skulle jag med gjort om jag hade lite stake.
Legato, investera nu lite rejält i aktien så får du bilen gratis.
Nej, fram till slutgiltiga priser/spec presenteras. Lär nog dröja minst ett år.NEO skrev:Bara i två veckor väl?Legato skrev:Är ju bara 11.000:- som dessutom är refundable. Så det var bara att ta lite av senaste blankningsvinstenLarofo skrev:Storstilat av er som inte tvekar utan klickar på beställa-knappen.Legato skrev:Det lär ju bli en hel del förändringar.
Vore lite roligt att testa att beställa med 19" fälgar![]()
Oväntat bra pris, så var tvungen att slå till "bara" 65% dyrare än SLR, i USA är diffen 94%!
Skulle jag med gjort om jag hade lite stake.
Legato, investera nu lite rejält i aktien så får du bilen gratis.
Jag väntar med beställning, köper Tars efter 3 månader.Tars skrev:Ja...... då är man med i puckoklubben
Hade valt teslan alla dar i veckan. För mig är deras SUC nätverk 1/3 bilen. Visst att Porschen är bättre byggd och säkert en bättre bil men att tvingas och snabb ladda på Ionity och betala ockerpris på snabbladdning går bort. Och ja, snabbladdning är viktigt för mig, då och då blir det långresor för mig som förra året bilade vi 2ggr till Spanien.Zalman3 skrev:Jag gissar att Plaid skulle ha kommit tidigare.
Men nu förstörde Lucid festen.
Därför får vi vänta lite till på Plaid, för att den ska spöa Lucid.
En annan märklig sak är att Plaid kommer väldigt nära Roadster spec.
Hade jag dom pengarna, skulle jag nog välja en Roadster.
Ang din resa till Spanien så kostar Ionity exakt lika mycket som SC för Porscheägare i exempelvis Tyskland (0,33€/kWh). Gratis abonnemang ingår första tre åren efter köp.PhR34k skrev:Hade valt teslan alla dar i veckan. För mig är deras SUC nätverk 1/3 bilen. Visst att Porschen är bättre byggd och säkert en bättre bil men att tvingas och snabb ladda på Ionity och betala ockerpris på snabbladdning går bort. Och ja, snabbladdning är viktigt för mig, då och då blir det långresor för mig som förra året bilade vi 2ggr till Spanien.Zalman3 skrev:Jag gissar att Plaid skulle ha kommit tidigare.
Men nu förstörde Lucid festen.
Därför får vi vänta lite till på Plaid, för att den ska spöa Lucid.
En annan märklig sak är att Plaid kommer väldigt nära Roadster spec.
Hade jag dom pengarna, skulle jag nog välja en Roadster.
Det andra är räckvidden och där är Tesla fortfarande oslagbara.
Med det sagt så är det ändå trevligt att det finns och att det kommer fler märken på marknaden och skapar konkurrens.
Lika mycket som gratis?d3marcus skrev:Ang din resa till Spanien så kostar Ionity exakt lika mycket som SC för Porscheägare i exempelvis Tyskland (0,33€/kWh). Gratis abonnemang ingår första tre åren efter köp.PhR34k skrev:Hade valt teslan alla dar i veckan. För mig är deras SUC nätverk 1/3 bilen. Visst att Porschen är bättre byggd och säkert en bättre bil men att tvingas och snabb ladda på Ionity och betala ockerpris på snabbladdning går bort. Och ja, snabbladdning är viktigt för mig, då och då blir det långresor för mig som förra året bilade vi 2ggr till Spanien.Zalman3 skrev:Jag gissar att Plaid skulle ha kommit tidigare.
Men nu förstörde Lucid festen.
Därför får vi vänta lite till på Plaid, för att den ska spöa Lucid.
En annan märklig sak är att Plaid kommer väldigt nära Roadster spec.
Hade jag dom pengarna, skulle jag nog välja en Roadster.
Det andra är räckvidden och där är Tesla fortfarande oslagbara.
Med det sagt så är det ändå trevligt att det finns och att det kommer fler märken på marknaden och skapar konkurrens.
Nja, det är själva abonnemanget som är gratis. Pröjsa per kWh lär du få göra ändå...d3marcus skrev:Ang din resa till Spanien så kostar Ionity exakt lika mycket som SC för Porscheägare i exempelvis Tyskland (0,33€/kWh). Gratis abonnemang ingår första tre åren efter köp.PhR34k skrev:Hade valt teslan alla dar i veckan. För mig är deras SUC nätverk 1/3 bilen. Visst att Porschen är bättre byggd och säkert en bättre bil men att tvingas och snabb ladda på Ionity och betala ockerpris på snabbladdning går bort. Och ja, snabbladdning är viktigt för mig, då och då blir det långresor för mig som förra året bilade vi 2ggr till Spanien.Zalman3 skrev:Jag gissar att Plaid skulle ha kommit tidigare.
Men nu förstörde Lucid festen.
Därför får vi vänta lite till på Plaid, för att den ska spöa Lucid.
En annan märklig sak är att Plaid kommer väldigt nära Roadster spec.
Hade jag dom pengarna, skulle jag nog välja en Roadster.
Det andra är räckvidden och där är Tesla fortfarande oslagbara.
Med det sagt så är det ändå trevligt att det finns och att det kommer fler märken på marknaden och skapar konkurrens.
Performance lär ju försvinna men frågan är väl om vanliga model S kommer med två storlekar på batterier?Svenssons skrev:Skulle inte bli förvånad om Model S Plaid blir första Model S/X med nytt utseende och interiör och komma ikapp och förbi Model 3/Y.
Tesla vill troligen inte gå ut med kommande förändringar för Model S/X för tidigt pga Osborne-effekten. Lite närmare leverans kommer det dock komma info. Tesla lär vilja att man hellre beställer en Plaid än Long-range. Long-range och Performance kanske slås samman då Long-range har kortare räckvidd än Plaid och Performance har mindre prestanda än Plaid. Insane som min bil har är ju borta, Ludicrous kanske försvinner på samma sätt när väl Plaid kommer.