Otrolig förbättring utan pianolacken i mittkonsolen. Hade dom förbättrat dörrarnas skrammel när man stänger dessa så hade jag beställt en M3P direkt. Tycker det är den överlägset sämsta delen av bilen.
Otrolig förbättring utan pianolacken i mittkonsolen. Hade dom förbättrat dörrarnas skrammel när man stänger dessa så hade jag beställt en M3P direkt. Tycker det är den överlägset sämsta delen av bilen.
Skrammel? Dörren är karmlös, svårt att få till "tjoff" med det.
Otrolig förbättring utan pianolacken i mittkonsolen. Hade dom förbättrat dörrarnas skrammel när man stänger dessa så hade jag beställt en M3P direkt. Tycker det är den överlägset sämsta delen av bilen.
Skrammel? Dörren är karmlös, svårt att få till "tjoff" med det.
Känslan när man stänger dörren är allt annat än angenäm.
Otrolig förbättring utan pianolacken i mittkonsolen. Hade dom förbättrat dörrarnas skrammel när man stänger dessa så hade jag beställt en M3P direkt. Tycker det är den överlägset sämsta delen av bilen.
Skrammel? Dörren är karmlös, svårt att få till "tjoff" med det.
Känslan när man stänger dörren är allt annat än angenäm.
Vad är det för känsla du söker? Skall den vara tyngre/trögare?
Otrolig förbättring utan pianolacken i mittkonsolen. Hade dom förbättrat dörrarnas skrammel när man stänger dessa så hade jag beställt en M3P direkt. Tycker det är den överlägset sämsta delen av bilen.
Skrammel? Dörren är karmlös, svårt att få till "tjoff" med det.
Känslan när man stänger dörren är allt annat än angenäm.
Vad är det för känsla du söker? Skall den vara tyngre/trögare?
Antingen spelar du ovetandes eller så har du verkligen inte märkt någon skillnad mellan olika dörrar. Det är inte för inte som man brukar säga att stänga en dörr på en Mercedes är som att stänga ett kassaskåp. Det stämmer nog inte på alla modeller längre, men det är iaf ett uttryck. Det är extremt stor skillnad på att tex stänga en Merca S-klass och en Nissan Micra.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Otrolig förbättring utan pianolacken i mittkonsolen. Hade dom förbättrat dörrarnas skrammel när man stänger dessa så hade jag beställt en M3P direkt. Tycker det är den överlägset sämsta delen av bilen.
Skrammel? Dörren är karmlös, svårt att få till "tjoff" med det.
Känslan när man stänger dörren är allt annat än angenäm.
Vad är det för känsla du söker? Skall den vara tyngre/trögare?
Antingen spelar du ovetandes eller så har du verkligen inte märkt någon skillnad mellan olika dörrar. Det är inte för inte som man brukar säga att stänga en dörr på en Mercedes är som att stänga ett kassaskåp. Det stämmer nog inte på alla modeller längre, men det är iaf ett uttryck. Det är extremt stor skillnad på att tex stänga en Merca S-klass och en Nissan Micra.
Visst är det. Den ena är mkt större och tyngre än den andra.
Så länge de inte skramlar och håller tätt är jag nöjd. Vill inte ha en tung dörr för känslans skull.
Jag tycker det var skittråkigt i Kona EV när man stängde dörren och det lät som en colaburk, ger inget vidare kul intryck. Men kanske inte alla som bryr sig om sånt
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag tycker det var skittråkigt i Kona EV när man stängde dörren och det lät som en colaburk, ger inget vidare kul intryck. Men kanske inte alla som bryr sig om sånt
Jag tror helt ärligt att de flesta inte bryr sig om sånt.
Personligen bryr jag mig och då får _jag_ ju välja efter det och andra utefter de kriterier som spelar roll för dem
Jag tycker det var skittråkigt i Kona EV när man stängde dörren och det lät som en colaburk, ger inget vidare kul intryck. Men kanske inte alla som bryr sig om sånt
Sparkade du på däcken också? Var det tillräcklig stuns i dom?
Jag tycker det var skittråkigt i Kona EV när man stängde dörren och det lät som en colaburk, ger inget vidare kul intryck. Men kanske inte alla som bryr sig om sånt
De kanske köper bilen utan att testa, och kan sedan sälja bilen om de inte gillar ljudet i dörren?
Jag tycker det var skittråkigt i Kona EV när man stängde dörren och det lät som en colaburk, ger inget vidare kul intryck. Men kanske inte alla som bryr sig om sånt
Jag håller med om att det spelar roll. Dock skulle jag inte ens vilja ha tyngden av en Rolls Royce eller Mercedes S-klass dörr i en Model 3.
Jag tycker den är precis som det ska vara. Solid, utan skrammel och inte känslan av något tunt som lätt går sönder.
Kan inte minnas att jag haft något dörrskrammel på någon av mina fem Teslor faktiskt. Däremot lite knorr och knarr invändigt ibland som man gärna hade sluppit.
Jag tycker det var skittråkigt i Kona EV när man stängde dörren och det lät som en colaburk, ger inget vidare kul intryck. Men kanske inte alla som bryr sig om sånt
De kanske köper bilen utan att testa, och kan sedan sälja bilen om de inte gillar ljudet i dörren?
Helt korrekt, nu börjar du fatta
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag tycker det var skittråkigt i Kona EV när man stängde dörren och det lät som en colaburk, ger inget vidare kul intryck. Men kanske inte alla som bryr sig om sånt
Jag tror helt ärligt att de flesta inte bryr sig om sånt.
Personligen bryr jag mig och då får _jag_ ju välja efter det och andra utefter de kriterier som spelar roll för dem
Jo, men nu handlade det om en som ville ha den känslan i dörrarna och en annan som inte alls förstod det. Då är det kanske på sin plats att förklara att det är skillnad och att det finns de som gillar det också.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag tycker det var skittråkigt i Kona EV när man stängde dörren och det lät som en colaburk, ger inget vidare kul intryck. Men kanske inte alla som bryr sig om sånt
Sparkade du på däcken också? Var det tillräcklig stuns i dom?
Nej, dom var ganska mjuka faktiskt, barnen blev åksjuka!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jämfört med min Audi A8 med servostängning av dörrarna mår man illa varje gång man stänger dörren, saknar verkligen den mjuka och ljudlösa stängningen av dörrarna hos min A8. Nog det jag saknar allra mest hos M3.
Senast redigerad av ducce916, redigerad totalt 1 gånger.
Antingen spelar du ovetandes eller så har du verkligen inte märkt någon skillnad mellan olika dörrar. Det är inte för inte som man brukar säga att stänga en dörr på en Mercedes är som att stänga ett kassaskåp. Det stämmer nog inte på alla modeller längre, men det är iaf ett uttryck. Det är extremt stor skillnad på att tex stänga en Merca S-klass och en Nissan Micra.
Jag gick ju från Mercedes till Model 3 och har också en Nissan Leaf. Ja, det är en skillnad mellan Leaf och Mercedes dörrarna. Leafs dörrar är lite som att stänga pappersdörrar medan Mercedes är mer som tunga ekdörrar. Model 3 är någonstans där emellan men mer åt Mercedes än Nissan. Mest förvånad blev jag av bakluckan som kändes väldigt solid även i jämförelse med MB.
Jobbigt det skall vara, är riktigt sugen på att byta mot den nya 3an. Gillar nya inredningen starkt, speciellt när även pianotrimmet vid dörrarna försvinner också. Å andra sidan kommer jag inte orka med att byta bil så ofta i förlängningen så då kan jag ju lika gärna avvakta lite också. Svåra val!
Kan man köpa "chrome add" på samma firmor som säljer chrome delete? För det där var ju... inte min smak, om man säger så.
Inga problem, lika lätt att sätta kromfolie, som att sätta svart folie.
Om det blir halvmatt yta på dom delarna så kanske det blir lite klurigare att foliera dom,
men det visar sig väl ganska snart vilken typ av yta det är...
Jag gick ju från Mercedes till Model 3 och har också en Nissan Leaf. Ja, det är en skillnad mellan Leaf och Mercedes dörrarna. Leafs dörrar är lite som att stänga pappersdörrar medan Mercedes är mer som tunga ekdörrar. Model 3 är någonstans där emellan men mer åt Mercedes än Nissan. Mest förvånad blev jag av bakluckan som kändes väldigt solid även i jämförelse med MB.
Jag jämför med en Volvo V60 och dörrarna känns samma samma, helt enkelt inget jag tänker på. Men däremot om man har rutan helt nervevad så låter det inget vidare när jag stänger dörren på 3:an. Bakluckan på min bil låter lite ihålig om man råkar ta för mycket, annars håller jag med om att den känns solid. Jag håller dock tummarna för att man kan installera den nya elbakluckan som kommer nu på min 3:a