Model 3 LR pris

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare

Re: Model 3 LR pris

Inlägg av ducce916 »

Thexps skrev:
tor-ake skrev:
I ditt första inlägg lät det som att du var ute efter lite mer "speciell" bil, men har du kunnat leva med en Outlander så rekommenderar jag absolut en SR+ om du vill ha lite lägre kostnad.

Klarar man den traktorkänslan, otroligt sega accelerationen och hårdplasten som Mitsubishin erbjuder är även den reducerade premiuminteriören och 5,5s till 100 ett otroligt lyft. Gjorde själv samma resa förra året, 2017:s outlander till Model 3 SR+. Saknar så klart bakluckan, det är väldigt ofta man behöver lasta in något som är större än "brevinkastet" om man är villaägare.
Jag har kunnat leva med Outlander, inte mycket mer ;) SR+ är inte aktuellt. Det blir sådana fall en Long range.
Intressant du själ har gått från Outlander. Har du familj? Hur upplevelser du utrymmena?
Vad är det för skillnad i försäkringskostnad mellan SR+ Och LR?
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Jag gissar på "ingen" än så länge. Vagnskadan är ju inkluderad i tre(?) år, så det är ju trafik och delkasko som skulle kunna skilja lite i så fall.

Först sommaren 2022 kommer det finnas lite helförsäkringar att titta på.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Thexps

Inlägg av Thexps »

Näää... om man ska skita i Tesla och Audi och välja en Skoda Enyaq istället ;) Behöver jag inte kompromissa med utrustning osv. Billigt ägande och funktionell bil, men blir av med farten :? Kommer aldrig kunna bestämma mig.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Thexps skrev:
Näää... om man ska skita i Tesla och Audi och välja en Skoda Enyaq istället ;) Behöver jag inte kompromissa med utrustning osv. Billigt ägande och funktionell bil, men blir av med farten :? Kommer aldrig kunna bestämma mig.
Och laddnätverk.
Och autopilot.
Och OTA (i praktiken iaf ;) ).

Köp en Model 3, bästa bilen på marknaden IMO. Lite sjukt att säga när man sålt sin iofs :lol:
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Anonymous FTW

Inlägg av Anonymous FTW »

Legato skrev:
Thexps skrev:
Och laddnätverk.
Och autopilot.

Köp en Model 3, bästa bilen på marknaden IMO. Lite sjukt att säga när man sålt sin iofs :lol:
I ID3 tråden har det nämnts om i alla fall en släppt OTA uppdatering, tror inte Enyaq är sämre på det.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Legato skrev:
Thexps skrev:
Och laddnätverk.
Och autopilot.
Och få vänta ett år på leverans av AWD-versionen.
Det finns inte heller några bilar att provköra, eller ens provsitta.
Då kan man lika köpa en Model Y.

Jag har förhandsbokat en Enyaq, men beställt en Model Y.
Vi får se vad som händer de närmaste 10 månaderna, kanske Tesla höjer priserna på SuC och andra aktörer bygger ut och sänker priserna?
Nej, troligen inte....
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Maxerl

Inlägg av Maxerl »

Thexps skrev:
Hade i stort sätt bestämt mig för en Audi e-tron, men ändrade mig nog nu efter uppdateringarna. Det är väl lite pga. dubbelglas som jag hoppas ska ge lägre ljusnivå i kupen.
Antar att du menar ljudnivå?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Anonymous FTW skrev:
Legato skrev:
Thexps skrev:
Och laddnätverk.
Och autopilot.

I ID3 tråden har det nämnts om i alla fall en släppt OTA uppdatering, tror inte Enyaq är sämre på det.
Jo, jag tror inte de helt kommer utebli. Men vis av erfarenheten av hur runt det lovats och hur tunt det levererats på nya elbilar i allmänhet så tror jag aldrig det kommer bli ens nära Teslas nivå på varken frekvens eller omfång.

Spännande att se hur det blir i framtiden också, skulle inte förvåna mig om man börjar ta betalt för att få prioritet och/eller för funktioner, men det gäller ju Tesla också såklart.

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Thexps

Inlägg av Thexps »

Maxerl skrev:
Thexps skrev:
Hade i stort sätt bestämt mig för en Audi e-tron, men ändrade mig nog nu efter uppdateringarna. Det är väl lite pga. dubbelglas som jag hoppas ska ge lägre ljusnivå i kupen.
Antar att du menar ljudnivå?
Stämmer :)
Thexps

Inlägg av Thexps »

Legato skrev:
Thexps skrev:
Och laddnätverk.
Och autopilot.

Ja laddnätverket är helt klart en stor fördel.
Varför sålde du?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Thexps skrev:
Legato skrev:
Thexps skrev:
Och laddnätverk.
Och autopilot.

Ja laddnätverket är helt klart en stor fördel.
Varför sålde du?
Jag trodde på ryktena om en uppdatering och fick dessutom extremt bra betalt (mer än nypris) så jag kunde inte låta bli. Absurt bra andrahandsvärde på Model 3.

Vi är sex i familjen så det finns egentligen bara Model X på marknaden som funkar som förstabil för oss. Hade jag "bara" haft två barn så hade vi definitivt kört Model 3, både sambon o jag valde den varje gång vi fick chansen. Detta trots att vår X är en XP100DL.

För mig vet i tusan om jag inte tycker autopiloten är ännu viktigare än laddnätverket. Jag kommer iaf aldrig köpa en förstabil utan igen.

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Skriv svar