Re: BMW:s laddhybrider brinner
Postat: 17 nov 2020 21:49
Jag tycker det är lite sorgligt hur vilse de är. Jag har haft ett flertal BMW som tjänstepulkor, men nu liksom.
Jag och en kompis har en teori om BMW:s grillar, det är pga Kina.Front242 skrev:Jag tycker det är lite sorgligt hur vilse de är. Jag har haft ett flertal BMW som tjänstepulkor, men nu liksom.
Front242 skrev:Jag tycker det är lite sorgligt hur vilse de är. Jag har haft ett flertal BMW som tjänstepulkor, men nu liksom.
Folk börjar tröttna på att vänta på sin BMW.mikebike skrev:iX3 tror jag att man kan beställaBrooklynS skrev:Ja jo men de säljs inte nu...
En bakhjulsdriven SUV med max 750 kg i dragvikt, och den kostar från 769 000:-
Vad skulle man annars placera där undrar jag. I mina ögon passar det just där ganska fint men då är höjden på framvagnen därefter. Jag får lite backlash av när mr Bangle härjade som mest. När kommer första de-grilldd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
Jo då, var på deras museum i München för så sent som två år sedan. Kan varmt rekommendera de för alla som besöker staden. Lätt värt att lägga en heldag där.dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Tills skillnad från deras senaste genomvulgära och brutalt fula missfoster (iaf. formgivningsmässigt) så är det där grymt snygga och riktigt vackra bilar! Vilken skillnad!dd88 skrev:![]()
Bmw i3 underbar bil, de gör en del reklam för den än. Jag har stora problem med BMWs varumärke, en del förare och de som jobbar där, halvkunniga prestigefyllda uppblåsta, dessutom slarvar de och ska ha 2500 kr/tim. Det är bara en bilj@vel, men visst är det hög kvalitet och noga testat, men dyrt också. De försöker få det till nåt märkvärdigt med ett transportfordon. Att BMW förarna kör konstigt utan blinkers skyller jag på bilarna, som går som f@n, om man är på det humöret. Sätt samma förare i en Duster så använder han blinkers. Väntar nog till 2050 med att byta till en ny bmw nu när det kommer mer prisvärda praktiska alternativ från bl a VW.martinot skrev:Jo då, var på deras museum i München för så sent som två år sedan. Kan varmt rekommendera de för alla som besöker staden. Lätt värt att lägga en heldag där.dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Tills skillnad från deras senaste genomvulgära och brutalt fula missfoster (iaf. formgivningsmässigt) så är det där grymt snygga och riktigt vackra bilar! Vilken skillnad!dd88 skrev:![]()
Synd att dagens designers inte har i närheten av den känslan för estetik som BMW hade på den tiden (för jag gillar verkligen BMW som varumärke).
Skillnaden är att på trettiotalet behövdes en gigantisk kylare som arbetade enligt sifonprincipen. Menar du att BMW skall börja med barockskärmar och gigantiska avgasrör också?dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
Haha nej? Tramsigt påstående, sen har jag inte så mycket att säga till om när det kommer till BMWs designspråk. Tycker själv att njurarna är för stora, såg bäst ut under F-generationen.BrooklynS skrev:Skillnaden är att på trettiotalet behövdes en gigantisk kylare som arbetade enligt sifonprincipen. Menar du att BMW skall börja med barockskärmar och gigantiska avgasrör också?dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
Varför behövs det då gigantiska kylare/grillar på dagens 4-serie och X7?BrooklynS skrev:Skillnaden är att på trettiotalet behövdes en gigantisk kylare som arbetade enligt sifonprincipen. Menar du att BMW skall börja med barockskärmar och gigantiska avgasrör också?dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
Läs inlägget ingen, han säger att på 30-talet behövdes det men varför det är stora grillar idag är en väldigt bra fråga.mikebike skrev:Varför behövs det då gigantiska kylare/grillar på dagens 4-serie och X7?BrooklynS skrev:Skillnaden är att på trettiotalet behövdes en gigantisk kylare som arbetade enligt sifonprincipen. Menar du att BMW skall börja med barockskärmar och gigantiska avgasrör också?dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
mikebike skrev:Varför behövs det då gigantiska kylare/grillar på dagens 4-serie och X7?BrooklynS skrev:Skillnaden är att på trettiotalet behövdes en gigantisk kylare som arbetade enligt sifonprincipen. Menar du att BMW skall börja med barockskärmar och gigantiska avgasrör också?dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
vigge50 skrev:Läs inlägget ingen, han säger att på 30-talet behövdes det men varför det är stora grillar idag är en väldigt bra fråga.mikebike skrev:Varför behövs det då gigantiska kylare/grillar på dagens 4-serie och X7?BrooklynS skrev:Skillnaden är att på trettiotalet behövdes en gigantisk kylare som arbetade enligt sifonprincipen. Menar du att BMW skall börja med barockskärmar och gigantiska avgasrör också?dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
Träpaneler i inredningen är en designfeature som återfinns i samma kategori. Men ändå används det i moderna bilar. Tesla t.ex.vigge50 skrev:Läs inlägget ingen, han säger att på 30-talet behövdes det men varför det är stora grillar idag är en väldigt bra fråga.mikebike skrev:Varför behövs det då gigantiska kylare/grillar på dagens 4-serie och X7?BrooklynS skrev:Skillnaden är att på trettiotalet behövdes en gigantisk kylare som arbetade enligt sifonprincipen. Menar du att BMW skall börja med barockskärmar och gigantiska avgasrör också?dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
Håller inte alls med i den jämförelsen. Jag ogillar fejk, som tex. påhittade grillar och fejkade luftintag, men att ha snygga materialval är en helt annan sak.Fredrik j skrev:Träpaneler i inredningen är en designfeature som återfinns i samma kategori. Men ändå används det i moderna bilar. Tesla t.ex.vigge50 skrev:Läs inlägget ingen, han säger att på 30-talet behövdes det men varför det är stora grillar idag är en väldigt bra fråga.
Att man använder trä i inredningar är ju ett arv från tiden när man var tvungen att använda trä eftersom man inte hade något annat passande material. Idag fyller trät ingen praktisk funktion utan har bara blivit en estetisk detalj.martinot skrev:Håller inte alls med i den jämförelsen. Jag ogillar fejk, som tex. påhittade grillar och fejkade luftintag, men att ha snygga materialval är en helt annan sak.Fredrik j skrev:Träpaneler i inredningen är en designfeature som återfinns i samma kategori. Men ändå används det i moderna bilar. Tesla t.ex.vigge50 skrev:Läs inlägget ingen, han säger att på 30-talet behövdes det men varför det är stora grillar idag är en väldigt bra fråga.
Ivf. så länge materialen är äkta och inte fejkträ, eller fejkmetall, så tycker jag om att man har inslag av både trä och metall i interiören (kolfiber är jag inte lika förtjust i).
Apropå trä i interiören så tog jag just svarta inredningen av M3 för att få det. Annars hade jag gärna tagit den med vit inredning (var exakt samma pris när jag beställde). Tycker även Honde E är ett annat bra exempel på när det är snyggt med trä i inredningen även på moderna bilar (inta bara Rolls och Jaggar).
Gillar inte fejk heller. Som t ex låtsas tegelvägg eller låtsaskakel. Eller fejk tryffelolja och vanillin. Eller när vi ändå är inne på grillar. Elgrill, grillhäll, tändvätska och gasol. FEJK!martinot skrev:Håller inte alls med i den jämförelsen. Jag ogillar fejk, som tex. påhittade grillar och fejkade luftintag, men att ha snygga materialval är en helt annan sak.Fredrik j skrev:Träpaneler i inredningen är en designfeature som återfinns i samma kategori. Men ändå används det i moderna bilar. Tesla t.ex.vigge50 skrev:Läs inlägget ingen, han säger att på 30-talet behövdes det men varför det är stora grillar idag är en väldigt bra fråga.
Ivf. så länge materialen är äkta och inte fejkträ, eller fejkmetall, så tycker jag om att man har inslag av både trä och metall i interiören (kolfiber är jag inte lika förtjust i).
Apropå trä i interiören så tog jag just svarta inredningen av M3 för att få det. Annars hade jag gärna tagit den med vit inredning (var exakt samma pris när jag beställde). Tycker även Honde E är ett annat bra exempel på när det är snyggt med trä i inredningen även på moderna bilar (inta bara Rolls och Jaggar).
Absolut. Oftast inte metall heller (alltså som i många inredningsdetaljer).Fredrik j skrev:Idag fyller trät ingen praktisk funktion utan har bara blivit en estetisk detalj.
Tror inte de vill sälja längre till oss utan det är Mellanöstern, USA och Sydostasien som gäller?PapaD skrev:Ser ut som en gammal bentley. Pjäsig.
Påminner om diskussionen för 20 år sedan när Bangle "förstörde" designen på BMW och företagets snara död förutspåddes när första årsmodellerna av 7-serien sålde riktigt dåligt. Det ordnade ju sig och tydligt blev att det inte var kunderna som klagade utan mest dom som ändå inte köpte bilen.Bruno skrev:Tror inte de vill sälja längre till oss utan det är Mellanöstern, USA och Sydostasien som gäller?PapaD skrev:Ser ut som en gammal bentley. Pjäsig.
Bilen finns inte än och den spöar inte skiten ur någon direkt baserat på (preliminära) fakta, så återstår designNu återstår det bara att se vilken tillverkare som går segrande ur elbilsduellen, mycket talar för att iX tar över tronen
Bangle buttFredrik j skrev:Påminner om diskussionen för 20 år sedan när Bangle "förstörde" designen på BMW och företagets snara död förutspåddes när första årsmodellerna av 7-serien sålde riktigt dåligt. Det ordnade ju sig och tydligt blev att det inte var kunderna som klagade utan mest dom som ändå inte köpte bilen.Bruno skrev:Tror inte de vill sälja längre till oss utan det är Mellanöstern, USA och Sydostasien som gäller?PapaD skrev:Ser ut som en gammal bentley. Pjäsig.