Förmånsvärde för PLAID är klart

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Förmånsvärde för PLAID är klart

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
Elbil2020 skrev:
Höll på att göra världens idiotiska sak! jag tänkte verkligen beställa en Tesla men oj vad jag hade ångrat mig!
För de första en bil som sett likadan ut nu i 8 år, kvalite som en Ford där dörrar och stora glapp får en att undra om de är blinda människor som sätter ihop skiten!
Är så glad att idag bokat nya Audi E-Tron RS GT som en räddare i nöden! Tack Audi att ni finns
Världens mest idiotiska? Hyfsad överdrift va?

Det går ju inte att köpa varken GT RS eller Plaid så oavsett vad man tycker om bilarna så är det ju omöjligt att göra något fel idag.

Jag har bokat båda. Tycker Audin är ruskigt snygg, men troligast är helt klart att jag köper en Plaid. Prestandamässigt (acceleration, banprestanda, räckvidd) så tror jag Plaid kommer köra i åttor runt Audin.
Exakt. Tror bägge kan bli kanonbra, men på lite olika sätt. Bra bilar bägge två!

Man kan dock fråga sig vad det inlägget gör i en tråd om förmånsvärdet på Plaid, men det är ju ifos. klasiskt på TCS, så reagerade inte så mycket på det. :D

Däremot så var det ett lite märkligt inlägg för en helt ny medlem på TCS, och speciellt som dess första och enda inlägg. :lol:
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Banane

Inlägg av Banane »

Är det helt säkert att Plaid kommer att ha exakt samma kaross som dagens Model S?
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Banane skrev:
Är det helt säkert att Plaid kommer att ha exakt samma kaross som dagens Model S?
Skulle säga att man kan vara ganska säker på motsatsen... Sen om det bara blir större hjulhus etc eller om det kommer en "riktig" facelift utvändigt tror jag ingen vet...

Att Model S skulle faceliftas men Plaid levereras på "gamla" karossen tror jag vi kan utesluta iaf.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

martinot skrev:
Legato skrev:
Elbil2020 skrev:
Höll på att göra världens idiotiska sak! jag tänkte verkligen beställa en Tesla men oj vad jag hade ångrat mig!
För de första en bil som sett likadan ut nu i 8 år, kvalite som en Ford där dörrar och stora glapp får en att undra om de är blinda människor som sätter ihop skiten!
Är så glad att idag bokat nya Audi E-Tron RS GT som en räddare i nöden! Tack Audi att ni finns

Det går ju inte att köpa varken GT RS eller Plaid så oavsett vad man tycker om bilarna så är det ju omöjligt att göra något fel idag.

Jag har bokat båda. Tycker Audin är ruskigt snygg, men troligast är helt klart att jag köper en Plaid. Prestandamässigt (acceleration, banprestanda, räckvidd) så tror jag Plaid kommer köra i åttor runt Audin.
Exakt. Tror bägge kan bli kanonbra, men på lite olika sätt. Bra bilar bägge två!

Man kan dock fråga sig vad det inlägget gör i en tråd om förmånsvärdet på Plaid, men det är ju ifos. klasiskt på TCS, så reagerade inte så mycket på det. :D

Däremot så var det ett lite märkligt inlägg för en helt ny medlem på TCS, och speciellt som dess första och enda inlägg. :lol:
Känns väl som ganska enkla svar på dom funderingarna :lol: don’t feed the....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Bjelke skrev:
martinot skrev:
Legato skrev:
Elbil2020 skrev:

Känns väl som ganska enkla svar på dom funderingarna :lol: don’t feed the....
Helt rätt! Tyckte dock vi skötte det rätt bra! :D
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Chuckbuck
Teslaägare

Inlägg av Chuckbuck »

Om vi hoppar tillbaka till förmånsvärdet. Hur räknar man ut det efter 1 juli? Vad händer med en vanlig s100d eller M3LR? Eller en MY som jag egentligen siktar på?
Skriv svar