Hade samma problem i november. Ringde in till Tesla som rensade nått cacheminne på distans och sedan funkade det bra.spacecoin skrev:Du har inte bara gömt den då? Man kan ju stänga av grejer man inte använder nu för tiden.Reddy skrev:Märkte ikväll att TuneIn appen är borta på min MS 2015 med FW 2020.48.12.1!
Min TuneIn hackar på alla kanaler med 30-60s mellanrum. Skitirriterande.
Tunein radio problem
Moderator: Redaktion
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Tunein radio problem
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Istället för att som normalt lyssna på Spotify, eller på radio via FM/DAB, så testade jag idag att istället lyssna på både P3 och P4 via TuneIn. Testade de i en 20-30 min var, och märkte inga som helst problem. Kör 48.35.5.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Erik Viking
- Teslaägare
Du fick en massa svar på frågor du inte ställt ...Dannte0 skrev:Någon mer som har problem med flera stationer där det säger anslutnings fel typ Bandit rock
Har ny 2021 MS+
Provar jag typ P3 så funkar det fint , rix fm oxå men flera stationer säger anslutnings fel ?
Men ja det är ett känt problem,
prova med Chrome på hemmadatorn så ser du samma problem
på slumpvis valda källor.
Tror jag såg att dom jobbar på att lösa det för Tesla.
Model S Performance (Ludicrous), 2020 Sept, 599 kW (800+ hp)
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
AUDI S7, V8, 4 L twin turbo, extra allt.
SAAB Turbo X, V6 2.8L, AWD världen bästa/roligaste vinterbil
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Hur lång tid brukar ett kanalbyten ta för er när ni använder TuneIn?
Jag har lagt några radiokanaler typ RixFM NRJ MixMegapol som favoriter, och när jag byter mellan dessa är det nästan alltid 15-20 sekunders tystnad. Någon enstaka gång är det bara tyst i 5 sekunder. Detta gör att jag använder vanlig FM radio istället, fast det är sämre ljudkvalitet. Men kanalbyten tar 0,1 sekund.
Funderar på att uppgradera till MCU2 men då försvinner ju FM radio.
Jag har MCU1 och 3G. Kanske inte den optimala kombinationen.
Jag har lagt några radiokanaler typ RixFM NRJ MixMegapol som favoriter, och när jag byter mellan dessa är det nästan alltid 15-20 sekunders tystnad. Någon enstaka gång är det bara tyst i 5 sekunder. Detta gör att jag använder vanlig FM radio istället, fast det är sämre ljudkvalitet. Men kanalbyten tar 0,1 sekund.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Tar nog 5-10 sekunder för mig (MCU1) ibland mycket snabbare, men det har nog mer att göra med buffering.Nicke Nyfiken skrev:Hur lång tid brukar ett kanalbyten ta för er när ni använder TuneIn?
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
3G eller LTE?Credde skrev:Tar nog 5-10 sekunder för mig (MCU1) ibland mycket snabbare, men det har nog mer att göra med buffering.Nicke Nyfiken skrev:Hur lång tid brukar ett kanalbyten ta för er när ni använder TuneIn?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- LongIsland
- Teslaägare
Väcker liv i en gammal tråd då jag fått problem med P4 i TuneIn. Alla andra kanaler funkar men när jag väljer P4 står den bara och tuggar. Har sökt på P4 men få då bara upp poddnyheter. Testade att köra P4 via SR.se i webläsaren och det funkar så länge bilen står still. Har en MS 2016 med MCU2 och 2024.20.9. Någon som har samma problem?