Jag är lite i samma situation. Vi sitter med en Ford Mondeo 2011 som funkar perfekt för våra två barn, varav en kommer åka bakåt ett par år till.Martin E-tron skrev:X kommer det inte bli, dels för pengafrågan då den e sjukt dyr enligt mig o ja gillar inte alls designen...LarsL skrev:Har du en bakåtvänd och en framåtvända stol så blir det trångt i de flesta bilar där ute. Jag fick in den kombon i en E-klass och det funkar i Leaf men kräver planering och flexibilitet. Ja, Hyundai Santa Fe från 2012 funkade, men den var som sagt helt kass. Om vi snackar plåtig känsla så vinner den helt klart och höger framdörr hängde lite på sniskan.
Jag skulle säga att du ska upp till Model X om nu inte Model Y blir stor nog.
Det som har mitt intresse idag är :
ID4, gillar den men designen blir för varje dag lite.. tråkigare.. Ska provköra den i sommar o känna av.
Audi E-tron Q4: Fin som snus, dock e 40 mil lite för kort, sen ryktet om enbart 2 sätten bak, då e den död för mig.
Model 3: Har egentligen aldrig varit på radarn då jag inte (trodde jag ) är en Tesla-kille, gillar inte bilen. Det var bara en dag " Fan, Model 3 e jävligt snygg" kollade LR milen, 58 mil?? (ja vet , det e lägre i verkligenheten men ändå bra jävla längd om man kör lugnt).
Igår på jobbet står sedan en sprillans vit model 3 som kollegan köpt..Bara växer o växer i mina ögon.
Jag har sneglat på ID4 och kommer nog titta på den, men den går bort lite pga laddnätverket. Sen kommer väl en drös med nya modeller snart så konkurrensen lär öka.
Själv har jag varit väldigt sugen på MY men sambon tycker inte att den är värd merkostnaden mot M3. Jag är lite orolig hur de ska gå att bilsemestera med M3, men det skulle kunna gå.
Funderar även på en beg MX men de kostar fortfarande en hel del...