Gå in på menyn längst upp till vänster, välj "My Drives", ett datum, en resa, och klicka på laddsessionen du är intresserad av.abagewitz skrev:Hur får man fram laddnurvan i ABRP?
/fth
Moderator: Redaktion
Gå in på menyn längst upp till vänster, välj "My Drives", ett datum, en resa, och klicka på laddsessionen du är intresserad av.abagewitz skrev:Hur får man fram laddnurvan i ABRP?
Ja, det förutsätter jag, annars har ju ABRP ingenstans att lagra dina resor och uppgifter, det ligger nog inte lokalt på telefonen.abagewitz skrev:Då måste ABRP ha inloggning till bilen antar jag. Jag hittar fan inte var man lägger in det.
Uppdaterat till MCU2 ?abagewitz skrev:Jag fick just ner 2020.48.37 på min Model S 85D 2015. Så nu verkar den nya rulla ut även till äldre bilar.
Enligt TeslaFi rullar nya fw ut även till AP1 nu i rask takt.e5m1r skrev:Uppdaterat till MCU2 ?abagewitz skrev:Jag fick just ner 2020.48.37 på min Model S 85D 2015. Så nu verkar den nya rulla ut även till äldre bilar.
Min tes är att AP1 bilar fick ny fw bara i kombination med MCU2
Jag har MCU1 och fick 2020.48.37 idag.fth skrev:Enligt TeslaFi rullar nya fw ut även till AP1 nu i rask takt.e5m1r skrev:Uppdaterat till MCU2 ?abagewitz skrev:Jag fick just ner 2020.48.37 på min Model S 85D 2015. Så nu verkar den nya rulla ut även till äldre bilar.
Min tes är att AP1 bilar fick ny fw bara i kombination med MCU2
/fth
X90?Svenssons skrev:Jag har MCU1 och fick 2020.48.37 idag.fth skrev:Enligt TeslaFi rullar nya fw ut även till AP1 nu i rask takt.e5m1r skrev:Uppdaterat till MCU2 ?abagewitz skrev:Jag fick just ner 2020.48.37 på min Model S 85D 2015. Så nu verkar den nya rulla ut även till äldre bilar.
Min tes är att AP1 bilar fick ny fw bara i kombination med MCU2
/fth
Jupp, samma bil som jag alltid haft, Tesla Model X P90D Signature #588 VIN S01051 Signature Rede5m1r skrev:X90?Svenssons skrev:Jag har MCU1 och fick 2020.48.37 idag.fth skrev:Enligt TeslaFi rullar nya fw ut även till AP1 nu i rask takt.e5m1r skrev:Uppdaterat till MCU2 ?abagewitz skrev:Jag fick just ner 2020.48.37 på min Model S 85D 2015. Så nu verkar den nya rulla ut även till äldre bilar.
Min tes är att AP1 bilar fick ny fw bara i kombination med MCU2
/fth
Det är S85 S70 jag syftade påSvenssons skrev:Jupp, samma bil som jag alltid haft, Tesla Model X P90D Signature #588 VIN S01051 Signature Rede5m1r skrev:X90?Svenssons skrev:Jag har MCU1 och fick 2020.48.37 idag.fth skrev:Enligt TeslaFi rullar nya fw ut även till AP1 nu i rask takt.e5m1r skrev:Uppdaterat till MCU2 ?
Min tes är att AP1 bilar fick ny fw bara i kombination med MCU2
/fth
chry252 skrev:Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Jag hoppas verkligen batteriet var kalltNicke Nyfiken skrev:chry252 skrev:Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Är du helt säker på att batteriet var riktigt ordentligt genomvarmt? Kört långt och hade SuCen som mål i navigatorn.
Jag hade kört flera etapper under dagen, den sista ca fem mil, jag hade SuC som mål i navigatorn, bilen förvärmde batteriet, och jag hade ca 9% SoC när jag kom fram.Nicke Nyfiken skrev:chry252 skrev:Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Är du helt säker på att batteriet var riktigt ordentligt genomvarmt? Kört långt och hade SuCen som mål i navigatorn.
Sista spiken i kistan. Där rök mina förhoppningar om en snabbare SuC.chry252 skrev:Jag hade kört flera etapper under dagen, den sista ca fem mil, jag hade SuC som mål i navigatorn, bilen förvärmde batteriet, och jag hade ca 9% SoC när jag kom fram.Nicke Nyfiken skrev:chry252 skrev:Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Är du helt säker på att batteriet var riktigt ordentligt genomvarmt? Kört långt och hade SuCen som mål i navigatorn.
Den gjorde en snabb sväng upp över 100 kW och sedan ner till 80-70-60 kW som vanligt.
5 mil räcker knappt...chry252 skrev:Jag hade kört flera etapper under dagen, den sista ca fem mil, jag hade SuC som mål i navigatorn, bilen förvärmde batteriet, och jag hade ca 9% SoC när jag kom fram.Nicke Nyfiken skrev:chry252 skrev:Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Är du helt säker på att batteriet var riktigt ordentligt genomvarmt? Kört långt och hade SuCen som mål i navigatorn.
Den gjorde en snabb sväng upp över 100 kW och sedan ner till 80-70-60 kW som vanligt.
e5m1r skrev:5 mil räcker knappt...chry252 skrev:Jag hade kört flera etapper under dagen, den sista ca fem mil, jag hade SuC som mål i navigatorn, bilen förvärmde batteriet, och jag hade ca 9% SoC när jag kom fram.Nicke Nyfiken skrev:chry252 skrev:Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Är du helt säker på att batteriet var riktigt ordentligt genomvarmt? Kört långt och hade SuCen som mål i navigatorn.
Den gjorde en snabb sväng upp över 100 kW och sedan ner till 80-70-60 kW som vanligt.
Hur mycket laddade du och vad var lägsta ? Vid vilket SoC
Körde från Sälen till Malmö i söndags med version 2020.48.37 och bilen i fråga en model S 85. Tyvärr ingen förbättring av laddhastighet. Började ladda från ca 10% och bilen kommer upp i 128 kW men hastigheten börjar avta snabbt ner till 60-70 kW som den håller ett tag innan det rasar igen... Bilen förvärmde batteriet inför varje laddning också.e5m1r skrev:5 mil räcker knappt...chry252 skrev:Jag hade kört flera etapper under dagen, den sista ca fem mil, jag hade SuC som mål i navigatorn, bilen förvärmde batteriet, och jag hade ca 9% SoC när jag kom fram.Nicke Nyfiken skrev:chry252 skrev:Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Är du helt säker på att batteriet var riktigt ordentligt genomvarmt? Kört långt och hade SuCen som mål i navigatorn.
Den gjorde en snabb sväng upp över 100 kW och sedan ner till 80-70-60 kW som vanligt.
Hur mycket laddade du och vad var lägsta ? Vid vilket SoC
Vår toppar högt med och håller sig över 100 upp till ca 10% sen är det snabbt neråtmilank skrev:Körde från Sälen till Malmö i söndags med version 2020.48.37 och bilen i fråga en model S 85. Tyvärr ingen förbättring av laddhastighet. Började ladda från ca 10% och bilen kommer upp i 128 kW men hastigheten börjar avta snabbt ner till 60-70 kW som den håller ett tag innan det rasar igen... Bilen förvärmde batteriet inför varje laddning också.e5m1r skrev:5 mil räcker knappt...chry252 skrev:Jag hade kört flera etapper under dagen, den sista ca fem mil, jag hade SuC som mål i navigatorn, bilen förvärmde batteriet, och jag hade ca 9% SoC när jag kom fram.Nicke Nyfiken skrev:chry252 skrev:Min 2015 model S P85D verkar inte ladda snabbare med 2020.48.37 än med närmast tidigare mjukvara.
Är du helt säker på att batteriet var riktigt ordentligt genomvarmt? Kört långt och hade SuCen som mål i navigatorn.
Den gjorde en snabb sväng upp över 100 kW och sedan ner till 80-70-60 kW som vanligt.
Hur mycket laddade du och vad var lägsta ? Vid vilket SoC
Upplever skillnaden i väntetid till ca 10 min extra vid varje laddning. Egentligen inte är så farligt men vetskapen att det har gått snabbare tidigare och vad nya model s kommer prestera framöver gjorde att bägaren rann över och jag beställde en ny modell s när jag kom hem. Om det är värt 600 000 kr extra? Troligen inte men stämningen i bilen kommer att bli bättre vid långresor!!