Re: 3LR vs 3LRP
Postat: 07 jan 2021 01:04
Som med motorcyckel, går som f*n på våren, sen blir den slöare och slöareM3apan skrev:Man blir lätt skadad. Har en av varje och tycker LR känns slööö när jag hamnar i den.
Som med motorcyckel, går som f*n på våren, sen blir den slöare och slöareM3apan skrev:Man blir lätt skadad. Har en av varje och tycker LR känns slööö när jag hamnar i den.
Oh no, jag har bara 463hkMorgan_TM3P skrev:Jag prövade båda modellerna innan vi bestämde oss för en P, vi upplevde en ganska märkbar skillnad mellan dem båda i acceleration!
Kommer tidigare från BMW och där får man betala mycket för en sänkning på 1 sek 0-100, så 40.000:- extra var det värt.
Stötigheten är inte så farligt, gillar man att köra aktivt ibland så kan det vara värt. I motorvägsfart så går den mjukare än min tidigare BMW 428i.
Fick registreringspappren i veckan där uppgav de 377kw som summerad effekt (513hk), såg att produktbladet som följde med bilen även hade den siffran! :
Och med en motorstark BMW ökar även driftskostnaderna ordentligt...Morgan_TM3P skrev:Jag prövade båda modellerna innan vi bestämde oss för en P, vi upplevde en ganska märkbar skillnad mellan dem båda i acceleration!
Kommer tidigare från BMW och där får man betala mycket för en sänkning på 1 sek 0-100, så 40.000:- extra var det värt.
Stötigheten är inte så farligt, gillar man att köra aktivt ibland så kan det vara värt. I motorvägsfart så går den mjukare än min tidigare BMW 428i.
Fick registreringspappren i veckan där uppgav de 377kw som summerad effekt (513hk), såg att produktbladet som följde med bilen även hade den siffran! :
(Vi lovar att vara tysta)holden skrev:Hade jag vart singel och 25 hade jag valt en P, nu är jag 50 med familj och väljer LR. Ungefär så. 40 tkr kvittar i sammanhanget, mycket mer nu än då.
Vi äger en M3P, superrolig bil att köra och går utav bara helv.. men vi kommer troligen avyttra bilen närmaste året (beroende hur Corona utvecklar sig) och skaffa oss en annan bil för den funkar inte familjebil. Bilen är för trång i baksätet och frun kan inte sitta bak p.ga att baksätet är så dåligt utformat. Det är så klart en smaksak men med två barn i bilen som har barnstol så blir det inga långresor för oss utan vi förlitar oss då på XC90.Robbbin skrev:Vilket fantastiskt engagemang på detta forum - bara det är nästan ett argument för att köpa en Tesla.
Förmånsvärdet och dess ökning är helt okej, speciellt då min initiala teori är att P kommer ha ett mer attraktivt andrahandsvärde. Totalkostnaden under dessa 3 år är det viktiga.
Som ni skriver så måste jag nog testa båda innan jag bestämmer mig (även polestar) men hur lätt är det när man har 35mil till närmsta testanläggning så här i coronatider :/
Har någon av er även provkört Polestar? Hur står den sig?
Hur funkar det med bilbarnstolar bak i T3?
Robin
X LR P > XC90 med orreforsspakLystico skrev:Vi äger en M3P, superrolig bil att köra och går utav bara helv.. men vi kommer troligen avyttra bilen närmaste året (beroende hur Corona utvecklar sig) och skaffa oss en annan bil för den funkar inte familjebil. Bilen är för trång i baksätet och frun kan inte sitta bak p.ga att baksätet är så dåligt utformat. Det är så klart en smaksak men med två barn i bilen som har barnstol så blir det inga långresor för oss utan vi förlitar oss då på XC90.Robbbin skrev:Vilket fantastiskt engagemang på detta forum - bara det är nästan ett argument för att köpa en Tesla.
Förmånsvärdet och dess ökning är helt okej, speciellt då min initiala teori är att P kommer ha ett mer attraktivt andrahandsvärde. Totalkostnaden under dessa 3 år är det viktiga.
Som ni skriver så måste jag nog testa båda innan jag bestämmer mig (även polestar) men hur lätt är det när man har 35mil till närmsta testanläggning så här i coronatider :/
Har någon av er även provkört Polestar? Hur står den sig?
Hur funkar det med bilbarnstolar bak i T3?
Robin
Det är lätt att vara efterklok och en stor del handlar också om både personliga preferenser och vad man är van vid. Jag har även provat Polestar och jag slog i taket när jag satt bak i bilen och då min fru är lika lång som mig (187) så gick den bilen bort med.
Lystico skrev:Behålla M3P och byta XC90 mot en ID4 kanske?Robbbin skrev:Vilket fantastiskt engagemang på detta forum - bara det är nästan ett argument för att köpa en Tesla.
Förmånsvärdet och dess ökning är helt okej, speciellt då min initiala teori är att P kommer ha ett mer attraktivt andrahandsvärde. Totalkostnaden under dessa 3 år är det viktiga.
Som ni skriver så måste jag nog testa båda innan jag bestämmer mig (även polestar) men hur lätt är det när man har 35mil till närmsta testanläggning så här i coronatider :/
Har någon av er även provkört Polestar? Hur står den sig?
Hur funkar det med bilbarnstolar bak i T3?
Robin
Vi äger en M3P, superrolig bil att köra och går utav bara helv.. men vi kommer troligen avyttra bilen närmaste året (beroende hur Corona utvecklar sig) och skaffa oss en annan bil för den funkar inte familjebil. Bilen är för trång i baksätet och frun kan inte sitta bak p.ga att baksätet är så dåligt utformat. Det är så klart en smaksak men med två barn i bilen som har barnstol så blir det inga långresor för oss utan vi förlitar oss då på XC90.
Det är lätt att vara efterklok och en stor del handlar också om både personliga preferenser och vad man är van vid. Jag har även provat Polestar och jag slog i taket när jag satt bak i bilen och då min fru är lika lång som mig (187) så gick den bilen bort med.