Re: Avsaknad av värme m3 lr värmepump
Postat: 07 jan 2021 10:29
De treor som har värmepump får åtminstone lägre förbrukning i kyla. Alltid något. 

Speciellt när VP inte fungerar!MWall skrev:De treor som har värmepump får åtminstone lägre förbrukning i kyla. Alltid något.
Upptäckte samma sak på min idag, ingen spolarvätska från vänster torkarblad.NEO skrev:
Min spolade inte med vänster torkarblad heller, men det fixade sig idag med mobile repair. Hörde från en av våra säljare att hans heller inte spolar vänster torkarblad. Bägge bilar en vecka gamla
Två lösa slangar som hade hoppat av, sattes tillbaka samt buntband för att hålla de på plats. Tog 30min.pawweshark skrev:Upptäckte samma sak på min idag, ingen spolarvätska från vänster torkarblad.NEO skrev:
Min spolade inte med vänster torkarblad heller, men det fixade sig idag med mobile repair. Hörde från en av våra säljare att hans heller inte spolar vänster torkarblad. Bägge bilar en vecka gamla
Hur löste mobile repair det?
Har du fått det åtgärdat och allt funkar? Isåfall, vet du exakt vad åtgärden var?Tars skrev:Fick detta fel på en av våra 3:or som hämtades ut innan nyår.
Hade ej fungerande spolning på höger sida på min -19.NEO skrev:Två lösa slangar som hade hoppat av, sattes tillbaka samt buntband för att hålla de på plats. Tog 30min.pawweshark skrev:Upptäckte samma sak på min idag, ingen spolarvätska från vänster torkarblad.NEO skrev:
Min spolade inte med vänster torkarblad heller, men det fixade sig idag med mobile repair. Hörde från en av våra säljare att hans heller inte spolar vänster torkarblad. Bägge bilar en vecka gamla
Hur löste mobile repair det?
Såg samma meddelande som du. Systemfel...LeffeP skrev:Har du fått det åtgärdat och allt funkar? Isåfall, vet du exakt vad åtgärden var?Tars skrev:Fick detta fel på en av våra 3:or som hämtades ut innan nyår.
Ja de borde kunna lämna ut en restricted access till appen. Har kört med den lånebil sedan innan jul nu...Jontez skrev:
Den lånebilen jag har, Model s, kan jag inte förvärma eftersom jag inte kommer åt den i appen vilket gör att förbrukningen är helt galen i det här vädret. 380wh/km till jobbet 3 mil i morse, sen 5 mil hem. Batteriet sjönk från 70% till 34% på 7 mil
Efter ett helt galet jagande och löften om återkoppling så lyckades jag idag via chatten på webben få dom att återkomma om status. Helt j-a galet att dom dels inte kan återkomma av egen maskin, och att man ska behöva tillbringa timmar för att få tag i dom...Jontez skrev:Såg samma meddelande som du. Systemfel...LeffeP skrev:Har du fått det åtgärdat och allt funkar? Isåfall, vet du exakt vad åtgärden var?
Fick återkoppling av Tesla idag och dom ska byta en sensor i min bil, men den fanns inte i lager så får ev ovis fortsatt väntan.. hoppas verkligen den fungerar sen...
Den lånebilen jag har, Model s, kan jag inte förvärma eftersom jag inte kommer åt den i appen vilket gör att förbrukningen är helt galen i det här vädret. 380wh/km till jobbet 3 mil i morse, sen 5 mil hem. Batteriet sjönk från 70% till 34% på 7 mil
Precis som jag sa tidigare i tråden. En serie dåliga givare som ger fel signal och orsakar bortfallet av värme i kupén.Jontez skrev:Såg samma meddelande som du. Systemfel...LeffeP skrev:Har du fått det åtgärdat och allt funkar? Isåfall, vet du exakt vad åtgärden var?Tars skrev:Fick detta fel på en av våra 3:or som hämtades ut innan nyår.
Fick återkoppling av Tesla idag och dom ska byta en sensor i min bil, men den fanns inte i lager så får ev ovis fortsatt väntan.. hoppas verkligen den fungerar sen...
Precis min mening, vad man glömmer är att kundernas tid kostar pengar också. Vad jag förlorar i tid och pengar på allt strul ersätts jag ju inte för, och i min planering har jag ett ansvar att hålla tider mot andra, det är det jag lever på.thebishop skrev:Tyvärr havererade ju service när model 3 rullades ut, men såvitt jag sett en viss återhämtning under förra året. Hygienfsktorerna verkar fortfarande då inte ok (dvs, kommunicera proaktivt vad som pågår...). Jag blir inte (så) störd om det tar en vecka, men jag vill veta det så fort det går och kunna planera därefter.
Intressant det som skrivs. Stämmer bra in på prognosen när Model 3 började tillverkas....thebishop skrev:Tyvärr havererade ju service när model 3 rullades ut, men såvitt jag sett en viss återhämtning under förra året. Hygienfsktorerna verkar fortfarande då inte ok (dvs, kommunicera proaktivt vad som pågår...). Jag blir inte (så) störd om det tar en vecka, men jag vill veta det så fort det går och kunna planera därefter.
Lånebil får man väl som oftast, eller hyrbil. Det som helt brister är återkoppling samt förståelse för att det kostar kunden tid och pengar...NiklasTesla skrev:Intressant det som skrivs. Stämmer bra in på prognosen när Model 3 började tillverkas....thebishop skrev:Tyvärr havererade ju service när model 3 rullades ut, men såvitt jag sett en viss återhämtning under förra året. Hygienfsktorerna verkar fortfarande då inte ok (dvs, kommunicera proaktivt vad som pågår...). Jag blir inte (så) störd om det tar en vecka, men jag vill veta det så fort det går och kunna planera därefter.
Först "produktions H.lvete" sedan "leverans H.elvete" och nu "service H.elvete".
Klart är att Tesla som organisation växer rejält och superfort samt vi nu ser växtvärk i organsiationen.
Återkoppling samt tillgänglighet är såklart viktigt men om ni hade fått lånebil el (Tesla) alternativt hyrbil gratis med gratis drivmedel och någon värdecheck (storlek beroende på fel och tid det tar att fixa) hur hade ni upplevt sådan "Service Recovery"?
MVH
Jag är ännu enklare - om tesla skulle _hyra ut_ en lånebil till rimlig peng skulle jag vara bättre till mods. När bilen gått ur garanti så åker man på att ta taxi till närmaste Volvohandlare som har biluthyrning. No shit. Sen vill jag ju ha återkoppling, satt en hel dag och väntade (jobbade där) och i slutändan kunde de inte reproducera mitt fel. Men jag fick inte vara med, för det är ju covid. Så biljäkeln åker runt och gnisslar fortfarande... får stå ut med det till något mer allvarligt havererar, för hela runtomkring gör att man drar sig för service (inte att det är något fel på själva personalen, det är bara bökigt). Kanske tror tesla att det pushar en till att uppgradera, men för mig är det tvärtom - jag har avbeställt en m3 (andrabil) och en cybertruck som direkt följd av att det inte funkar ok med service igen ännu.’NiklasTesla skrev:Intressant det som skrivs. Stämmer bra in på prognosen när Model 3 började tillverkas....thebishop skrev:Tyvärr havererade ju service när model 3 rullades ut, men såvitt jag sett en viss återhämtning under förra året. Hygienfsktorerna verkar fortfarande då inte ok (dvs, kommunicera proaktivt vad som pågår...). Jag blir inte (så) störd om det tar en vecka, men jag vill veta det så fort det går och kunna planera därefter.
Först "produktions H.lvete" sedan "leverans H.elvete" och nu "service H.elvete".
Klart är att Tesla som organisation växer rejält och superfort samt vi nu ser växtvärk i organsiationen.
Återkoppling samt tillgänglighet är såklart viktigt men om ni hade fått lånebil el (Tesla) alternativt hyrbil gratis med gratis drivmedel och någon värdecheck (storlek beroende på fel och tid det tar att fixa) hur hade ni upplevt sådan "Service Recovery"?
MVH
Det är så trist att man ska ha dessa funderingar, men samtidigt så värdefullt att veta innan köp. Jag har haft tesla förut och hade jag veta hur illa eftermarknaden har blivit så vete tusan. Jag säger ”illa” för jag är väl en av de som haft extrem otur men sånt sätter ju spår. Bilen i sig är helt underbar, om man får ett ex där allt sitter som det ska. Rädslan om vad som händer när man behöver hjälp ska man inte behöva ha.Nect skrev:Man blir skogstokig...
Har drömt om en Tesla länge, nu när jag har möjlighet vet jag inte om jag vågar. Det verkar vara ett lotteri om bilen är bra ihopsatt eller har defekter. Men det värsta är nog servicen, när den behövs, får jag verkligen den?
Tur att det finns bra utbyggt laddnätverk i norra Sverige för övriga elbilar (typ E-tron som jag velar mellan). Eller just ja... så jäkla kluven
Förutom att jag har 15 mil till sc så har jag bra erfarenhet av verkstan.Nect skrev:Man blir skogstokig...
Har drömt om en Tesla länge, nu när jag har möjlighet vet jag inte om jag vågar. Det verkar vara ett lotteri om bilen är bra ihopsatt eller har defekter. Men det värsta är nog servicen, när den behövs, får jag verkligen den?
Tur att det finns bra utbyggt laddnätverk i norra Sverige för övriga elbilar (typ E-tron som jag velar mellan). Eller just ja... så jäkla kluven