Sida 2 av 2

Re: Köra över höga vattenflöden

Postat: 24 okt 2023 18:08
av mikebike
kenjon skrev: 24 okt 2023 16:19
Det kan ju inte vara svårt att göra batteriet vattentätt! Det ligger ju i en plåtlåda, gummitätning och tillräckligt med skruvar/nitar.
Ungefär som baklysen menar du? :lol:

Re: Köra över höga vattenflöden

Postat: 24 okt 2023 19:11
av AAKEE
mikebike skrev: 24 okt 2023 18:08
kenjon skrev: 24 okt 2023 16:19
Det kan ju inte vara svårt att göra batteriet vattentätt! Det ligger ju i en plåtlåda, gummitätning och tillräckligt med skruvar/nitar.
Ungefär som baklysen menar du? :lol:
Bästa referensen i år 😂

Du vinner en badanka till batteriet!

Re: Köra över höga vattenflöden

Postat: 24 okt 2023 19:17
av AAKEE
kenjon skrev: 24 okt 2023 16:19
Det kan ju inte vara svårt att göra batteriet vattentätt! Det ligger ju i en plåtlåda, gummitätning och tillräckligt med skruvar/nitar.
Eftersom det finns luft i batteriet, och måste finnas för expansion etc och batteriet kan bli både -25 och +58 behöver vi kunna släppa in och ut luft. Körning på hög höjd och högtryck/lågtryck på det gör inte behovet mindre att tryckutjämna.

Batteriet är ju 2.2x 1.5 m, så kraften batteriet vill dela sig med om man kör på 3000m blir fort 10 ton.