Har skickat in ett serviceärende nu på trasigt baklyse. Dörrar bak går inte igen om man slänger igen dem normalt, t.ex som framdörrarna och de är ca 5mm längre ner , så uppenbart hänger de för mycket. En hel del rassel och knak från taket när man kör, även innan innan isen kom.
Fick en offert på 7000:-. Strålkastarbyte 2500:-+. Jag hoppas verkligen detta bara är teoretiska kostnader som jag inte kommer få betala, eller hur brukar det vara? Är ju något uppenbart att allt är fabrikationsfel. Får jag betala en krona för detta avbeställer jag alla kommande Teslor.
Fukt i baklyset = nu trasigt
Moderator: Redaktion
Re: Fukt i baklyset = nu trasigt
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Ja det vore ju galet om du fick betala. Uppdatera gärna om hur det gick.SugSnigel skrev:Har skickat in ett serviceärende nu på trasigt baklyse. Dörrar bak går inte igen om man slänger igen dem normalt, t.ex som framdörrarna och de är ca 5mm längre ner , så uppenbart hänger de för mycket. En hel del rassel och knak från taket när man kör, även innan innan isen kom.
Fick en offert på 7000:-. Strålkastarbyte 2500:-+. Jag hoppas verkligen detta bara är teoretiska kostnader som jag inte kommer få betala, eller hur brukar det vara? Är ju något uppenbart att allt är fabrikationsfel. Får jag betala en krona för detta avbeställer jag alla kommande Teslor.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
Smsa Tesla och skriv att du vill de tar bort kostnaden från offerten och säg att det är ett solklart garantiärende. Fungerade för mig åtminstone.SugSnigel skrev:Har skickat in ett serviceärende nu på trasigt baklyse. Dörrar bak går inte igen om man slänger igen dem normalt, t.ex som framdörrarna och de är ca 5mm längre ner , så uppenbart hänger de för mycket. En hel del rassel och knak från taket när man kör, även innan innan isen kom.
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
MSM Model Y Performance beställd
Tror det är standard att man får en "offert" från Tesla även vid garantiärenden. Dessa tas sedan bort efter utfört arbete. Så har det varit när jag lämnat in i alla fall.SugSnigel skrev:Fick en offert på 7000:-. Strålkastarbyte 2500:-+. Jag hoppas verkligen detta bara är teoretiska kostnader som jag inte kommer få betala, eller hur brukar det vara? Är ju något uppenbart att allt är fabrikationsfel. Får jag betala en krona för detta avbeställer jag alla kommande Teslor.