Det har alltid varit största bekymret när jag hade strul-Teslan som skulle till service titt som tätt, typ en gång i månaden. Enbart resan till och från SC går på minst 4 timmar för mig. Och så ska man ju hämta bilfan också när den är klar. I princip förlorar man en hel arbetsdag på detta varje gång. Nu handlar det inte om 1500kr i timmen i mitt fall, snarare mindre än hälften, men det blir ju inte bättre för det. En förlorad arbetsdag är ändå 5% av månadsinkomsten, det är inga pengar jag har över om man får säga så. Det är ju därför det är så viktigt för mig att ha nära till service. Att Tesla i sig inte har några servicekrav på bilarna spelar ingen roll i det sammanhanget.martinot skrev:Förlorar man 1500 kr i timmen på det så blir även den hanteringen inte bara stökig/obekväm, men också en del av kostnaden.
Inget som man inte kan ha råd med (mindre del i det stora hela), men ändå tacksamt (kan spendera pengarna på en trevlig affärslunch eller något), och skönt att slippa böket för något som inte är så skoj i sig!
Vad kostar en service på en tesla?
Moderator: Redaktion
Re: Vad kostar en service på en tesla?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Vad kostar en service på en tesla?
Kan förstå det! En klar nackdel med Tesla för dig och andra som bor utanför storstäder, eller platser som inte har ett SC i närheten (och det är ju inte många SC i landet). Detta är ju en klar nackdel för Tesla idag jämfört med alla andra bilmärken som samtliga har ett mycket bredare och större nät av verkstäder. Jag själv hade nog inte vågat att köpa en Tesla om jag bott 4 timmar ifrån ett SC (speciellt inte med tanke på deras "track record" gällande bristfällig byggkvalitet). Nu har jag tur att jag endast har 15-20 minuter till närmsta SC, men förstår att det är ju långt ifrån alla som är i den situationen.mati skrev:Det har alltid varit största bekymret när jag hade strul-Teslan som skulle till service titt som tätt, typ en gång i månaden. Enbart resan till och från SC går på minst 4 timmar för mig. Och så ska man ju hämta bilfan också när den är klar. I princip förlorar man en hel arbetsdag på detta varje gång. Nu handlar det inte om 1500kr i timmen i mitt fall, snarare mindre än hälften, men det blir ju inte bättre för det. En förlorad arbetsdag är ändå 5% av månadsinkomsten, det är inga pengar jag har över om man får säga så. Det är ju därför det är så viktigt för mig att ha nära till service. Att Tesla i sig inte har några servicekrav på bilarna spelar ingen roll i det sammanhanget.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/