Jag märkte idag en sak. Först för ett par dagar sedan så var det +5 grader ute och inne i bilen och jag satte klimatanläggningen till +21 grader men på 30 minuter så kom den bara till +17 grader. Idag var det -1 ute och +0,5 grader inne i bilen och då satte jag den till max värme och efter 30 min var det +23,5 grader.bladh skrev:Har för mig att jag läst/hört 30 min någonstans. Sen stänger den av oavsett. Det verkar stämma. Har testat att använda funktionen för att värma bilen nu när det blivit lite svalare på nätterna. Har oftast inte räckt med 30 min för att nå inställd temperatur. Får börja 45-50 min innan och efter ca 30 min behöver jag starta climate igen.EES skrev:Hej!
Någon som vet hur länge climate är på ?
Verkar som det är 20 min som gäller. Detta då ingen ladd sladd är inkopplad.
På service center visste de inte om den var tidsbegränsad. De sa att den stänger av när rätt temp uppnåtts. Stämmer inte då jag testar.
Hoppas någon vet mer.
EES I UPPSALA
Som nämnts i annan tråd: det borde finnas möjlighet att ställa in tid för avfärd och att bilen själv får hålla reda på när den behöver slå igång climate i förhållande till utetemperatur.
Går det fortare när man sätter den till max?
Går det fortare med sladden i?
Varför värms inte drivlinan upp? Mitt begränsningssträck på återvinningen är kvar lika länge oavsett om jag värmt bilen innan avfärd eller inte.