Climate on

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Climate on

Inlägg av Pontus »

bladh skrev:
EES skrev:
Hej!
Någon som vet hur länge climate är på ?
Verkar som det är 20 min som gäller. Detta då ingen ladd sladd är inkopplad.
På service center visste de inte om den var tidsbegränsad. De sa att den stänger av när rätt temp uppnåtts. Stämmer inte då jag testar.
Hoppas någon vet mer.
EES I UPPSALA
Har för mig att jag läst/hört 30 min någonstans. Sen stänger den av oavsett. Det verkar stämma. Har testat att använda funktionen för att värma bilen nu när det blivit lite svalare på nätterna. Har oftast inte räckt med 30 min för att nå inställd temperatur. Får börja 45-50 min innan och efter ca 30 min behöver jag starta climate igen.
Som nämnts i annan tråd: det borde finnas möjlighet att ställa in tid för avfärd och att bilen själv får hålla reda på när den behöver slå igång climate i förhållande till utetemperatur.
Jag märkte idag en sak. Först för ett par dagar sedan så var det +5 grader ute och inne i bilen och jag satte klimatanläggningen till +21 grader men på 30 minuter så kom den bara till +17 grader. Idag var det -1 ute och +0,5 grader inne i bilen och då satte jag den till max värme och efter 30 min var det +23,5 grader.
Går det fortare när man sätter den till max?
Går det fortare med sladden i?
Varför värms inte drivlinan upp? Mitt begränsningssträck på återvinningen är kvar lika länge oavsett om jag värmt bilen innan avfärd eller inte.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Enklaste sättet att tvinga batterivärmning är att ladda några procent innan avfärd.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

bylund skrev:
Enklaste sättet att tvinga batterivärmning är att ladda några procent innan avfärd.
Tack ska prova det.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar