Re: Mustang Mach E Highly Recommended
Postat: 01 mar 2021 22:17
E-Tron 55 Proline kostar väl ändå 799 000?
Audi kanske ger mer i rabatt?Jerka skrev:E-Tron 55 Proline kostar väl ändå 799 000?
E-Tron 50 utan Proline kostar 799.000:-Jerka skrev:E-Tron 55 Proline kostar väl ändå 799 000?
Ingen aning om varför Taliz valde Proline.Jerka skrev:Ah, nu såg jag. Men varför jämföra Proline-versionen? Billigaste E-Tron har väl också quattro om det var det som var kravet.
Vet inte, men själv så kan jag tycka att Proline är en trevligare bil än SUV-e-tron. Känns som formen på Mach-E ligger närmare Proline med det mer sluttande taket, än "SUV-e-tron". Kanske var därför Taliz jämförde de?Jerka skrev:Ah, nu såg jag. Men varför jämföra Proline-versionen? Billigaste E-Tron har väl också quattro om det var det som var kravet.
Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.Legato skrev:Ingen aning om varför Taliz valde Proline.Jerka skrev:Ah, nu såg jag. Men varför jämföra Proline-versionen? Billigaste E-Tron har väl också quattro om det var det som var kravet.
Oavsett hur man vrider och vänder så är ju Mach-E avsevärt billigare.
Ska du jämföra billigaste fyrhjulsdrivna så kostar E-Tron 799.000:- och Mach-E 644.900:-. Diff = 154.100:-.
Och återigen, den billigaste E-Tron kostar 64.000:- mer än den dyraste Mach-E.
Mach-E och Model Y däremot är i samma prisklass och har väldigt mycket gemensamt.
Alltid undrat detta. Någon som vet varför det e-tron med det sluttande taket och något mindre lastutrymmet, men i övrigt exakt samma bil, är dyrare?taliz skrev:Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.
Hade ingen aning om att listpriset var så mkt högre.
Missat trenden med kupé-SUV?martinot skrev:Alltid undrat detta. Någon som vet varför det e-tron med det sluttande taket och något mindre lastutrymmet, men i övrigt exakt samma bil, är dyrare?taliz skrev:Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.
Hade ingen aning om att listpriset var så mkt högre.
Normalt så brukar ju SUV:ar tvärt om vara dyrare än sedaner eller halvkombi (som det kanske är mer liknande i detta fallet).
Mycket märklig prissättning av VAG tycker jag.
Jag tror du skall försöka hålla dig borta från att kommentera bilar. Proline är ett paket till E-tron.martinot skrev:Vet inte, men själv så kan jag tycka att Proline är en trevligare bil än SUV-e-tron. Känns som formen på Mach-E ligger närmare Proline med det mer sluttande taket, än "SUV-e-tron". Kanske var därför Taliz jämförde de?Jerka skrev:Ah, nu såg jag. Men varför jämföra Proline-versionen? Billigaste E-Tron har väl också quattro om det var det som var kravet.
Men det sagt så är det ju helt klart så att e-tron, generellt, är en mycket dyrare bil än Mach-e.
Kanske inte heller så konstigt då Ford sällan är lika premium som Audi. Skulle mistänka att Skoda eller VW är bättre märken som går mot samma kunder som överväger Ford.
Jag ser inte en enda sådan annons som sagt.taliz skrev:Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.Legato skrev:Ingen aning om varför Taliz valde Proline.Jerka skrev:Ah, nu såg jag. Men varför jämföra Proline-versionen? Billigaste E-Tron har väl också quattro om det var det som var kravet.
Oavsett hur man vrider och vänder så är ju Mach-E avsevärt billigare.
Ska du jämföra billigaste fyrhjulsdrivna så kostar E-Tron 799.000:- och Mach-E 644.900:-. Diff = 154.100:-.
Och återigen, den billigaste E-Tron kostar 64.000:- mer än den dyraste Mach-E.
Mach-E och Model Y däremot är i samma prisklass och har väldigt mycket gemensamt.
Hade ingen aning om att listpriset var så mkt högre.
Hur man än vänder och vrider på det så är som sagt 725k mindre än 735k(mach-e med stora batteriet och awd, 644 är för lilla batteriet).![]()
(Sen kanske Ford också ger rabatt visserligen...)
Aha nu fattar jag, du blandar friskt mellan dåtid och nutid,taliz skrev:Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.Legato skrev:Ingen aning om varför Taliz valde Proline.Jerka skrev:Ah, nu såg jag. Men varför jämföra Proline-versionen? Billigaste E-Tron har väl också quattro om det var det som var kravet.
Oavsett hur man vrider och vänder så är ju Mach-E avsevärt billigare.
Ska du jämföra billigaste fyrhjulsdrivna så kostar E-Tron 799.000:- och Mach-E 644.900:-. Diff = 154.100:-.
Och återigen, den billigaste E-Tron kostar 64.000:- mer än den dyraste Mach-E.
Mach-E och Model Y däremot är i samma prisklass och har väldigt mycket gemensamt.
Hade ingen aning om att listpriset var så mkt högre.
Hur man än vänder och vrider på det så är som sagt 725k mindre än 735k(mach-e med stora batteriet och awd, 644 är för lilla batteriet).![]()
(Sen kanske Ford också ger rabatt visserligen...)
Just nu finns det inga annonserade med just det priset(finns dock 50 för 735 och 55 proline för 799). Men söker du i e-tron tråden så finner du exempel.Legato skrev:Jag ser inte en enda sådan annons som sagt.taliz skrev:Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.Legato skrev:Ingen aning om varför Taliz valde Proline.Jerka skrev:Ah, nu såg jag. Men varför jämföra Proline-versionen? Billigaste E-Tron har väl också quattro om det var det som var kravet.
Oavsett hur man vrider och vänder så är ju Mach-E avsevärt billigare.
Ska du jämföra billigaste fyrhjulsdrivna så kostar E-Tron 799.000:- och Mach-E 644.900:-. Diff = 154.100:-.
Och återigen, den billigaste E-Tron kostar 64.000:- mer än den dyraste Mach-E.
Mach-E och Model Y däremot är i samma prisklass och har väldigt mycket gemensamt.
Hade ingen aning om att listpriset var så mkt högre.
Hur man än vänder och vrider på det så är som sagt 725k mindre än 735k(mach-e med stora batteriet och awd, 644 är för lilla batteriet).![]()
(Sen kanske Ford också ger rabatt visserligen...)
Kan du ge några exempel?
Haha så inte nog med att du går på listpris på Mach-E och jämför med stora kampanjer på e-tron... Du vill dessutom jämföra med historiska kampanjer och vad du tror man kan förhandla ner?taliz skrev:Just nu finns det inga annonserade med just det priset(finns dock 50 för 735 och 55 proline för 799). Men söker du i e-tron tråden så finner du exempel.Legato skrev:Jag ser inte en enda sådan annons som sagt.taliz skrev:Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.Legato skrev:Ingen aning om varför Taliz valde Proline.Jerka skrev:Ah, nu såg jag. Men varför jämföra Proline-versionen? Billigaste E-Tron har väl också quattro om det var det som var kravet.
Oavsett hur man vrider och vänder så är ju Mach-E avsevärt billigare.
Ska du jämföra billigaste fyrhjulsdrivna så kostar E-Tron 799.000:- och Mach-E 644.900:-. Diff = 154.100:-.
Och återigen, den billigaste E-Tron kostar 64.000:- mer än den dyraste Mach-E.
Mach-E och Model Y däremot är i samma prisklass och har väldigt mycket gemensamt.
Hade ingen aning om att listpriset var så mkt högre.
Hur man än vänder och vrider på det så är som sagt 725k mindre än 735k(mach-e med stora batteriet och awd, 644 är för lilla batteriet).![]()
(Sen kanske Ford också ger rabatt visserligen...)
Kan du ge några exempel?
Jag är övertygad om att det går att få en 55 proline för 725, eller lägre, om man letar runt och förhandlar lite.
Sportback var det ja.Esterox skrev:Jag tror du skall försöka hålla dig borta från att kommentera bilar. Proline är ett paket till E-tron.martinot skrev:Vet inte, men själv så kan jag tycka att Proline är en trevligare bil än SUV-e-tron. Känns som formen på Mach-E ligger närmare Proline med det mer sluttande taket, än "SUV-e-tron". Kanske var därför Taliz jämförde de?Jerka skrev:Ah, nu såg jag. Men varför jämföra Proline-versionen? Billigaste E-Tron har väl också quattro om det var det som var kravet.
Men det sagt så är det ju helt klart så att e-tron, generellt, är en mycket dyrare bil än Mach-e.
Kanske inte heller så konstigt då Ford sällan är lika premium som Audi. Skulle mistänka att Skoda eller VW är bättre märken som går mot samma kunder som överväger Ford.
Sportback är återigen den med sluttande tak som du föredrar.
Missat varför en mindre bil skall vara dyrare?taliz skrev:Missat trenden med kupé-SUV?martinot skrev:Alltid undrat detta. Någon som vet varför det e-tron med det sluttande taket och något mindre lastutrymmet, men i övrigt exakt samma bil, är dyrare?taliz skrev:Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.
Hade ingen aning om att listpriset var så mkt högre.
Normalt så brukar ju SUV:ar tvärt om vara dyrare än sedaner eller halvkombi (som det kanske är mer liknande i detta fallet).
Mycket märklig prissättning av VAG tycker jag.
Alla har en sådan nu, och de är dyrare än den vanliga.
Audi Q8, Porsche Cayenne coupe, Mercedes GLE coupe, BMW X6 mfl bland de "stora"
Sen finns ju numera Q5 SB, X4, GLC mfl bland de "mindre"..
Du har ju själv valt en E-Tron över Mach-E eftersom det blir billigare. Även om det inte var köp...Legato skrev:Haha så inte nog med att du går på listpris på Mach-E och jämför med stora kampanjer på e-tron... Du vill dessutom jämföra med historiska kampanjer och vad du tror man kan förhandla ner?
Ja varför inte? Etron är en gammal bil nu, dvs det bör finnas gott om marginal vilket de konstanta kampanjerna också verkar påvisa. Det är ju dessutom annonserat pris, dvs det kan finnas utrymme för ytterligare bättre bud.Legato skrev:Haha så inte nog med att du går på listpris på Mach-E och jämför med stora kampanjer på e-tron... Du vill dessutom jämföra med historiska kampanjer och vad du tror man kan förhandla ner?
taliz skrev:Ja varför inte? Etron är en gammal bil nu, dvs det bör finnas gott om marginal vilket de konstanta kampanjerna också verkar påvisa. Det är ju dessutom annonserat pris, dvs det kan finnas utrymme för ytterligare bättre bud.Legato skrev:Haha så inte nog med att du går på listpris på Mach-E och jämför med stora kampanjer på e-tron... Du vill dessutom jämföra med historiska kampanjer och vad du tror man kan förhandla ner?
Mach-e däremot är helt ny, då brukar det sällan finnas så mkt marginal.
martinot skrev:Missat varför en mindre bil skall vara dyrare?taliz skrev:Missat trenden med kupé-SUV?martinot skrev:Alltid undrat detta. Någon som vet varför det e-tron med det sluttande taket och något mindre lastutrymmet, men i övrigt exakt samma bil, är dyrare?taliz skrev:Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.
Hade ingen aning om att listpriset var så mkt högre.
Normalt så brukar ju SUV:ar tvärt om vara dyrare än sedaner eller halvkombi (som det kanske är mer liknande i detta fallet).
Mycket märklig prissättning av VAG tycker jag.
Alla har en sådan nu, och de är dyrare än den vanliga.
Audi Q8, Porsche Cayenne coupe, Mercedes GLE coupe, BMW X6 mfl bland de "stora"
Sen finns ju numera Q5 SB, X4, GLC mfl bland de "mindre"..
Det var det jag undrade över och ville ha svar på. Du får gärna förklara (om du kan svara på frågan jag ställde, istället för att svara på något helt annat)?
Fredrik j skrev:martinot skrev:Missat varför en mindre bil skall vara dyrare?taliz skrev:Missat trenden med kupé-SUV?martinot skrev:Alltid undrat detta. Någon som vet varför det e-tron med det sluttande taket och något mindre lastutrymmet, men i övrigt exakt samma bil, är dyrare?taliz skrev:Jag valde 55 proline för att det var den flera handlare annonserade på blocket för just 725k.
Hade ingen aning om att listpriset var så mkt högre.
Normalt så brukar ju SUV:ar tvärt om vara dyrare än sedaner eller halvkombi (som det kanske är mer liknande i detta fallet).
Mycket märklig prissättning av VAG tycker jag.
Alla har en sådan nu, och de är dyrare än den vanliga.
Audi Q8, Porsche Cayenne coupe, Mercedes GLE coupe, BMW X6 mfl bland de "stora"
Sen finns ju numera Q5 SB, X4, GLC mfl bland de "mindre"..
Det var det jag undrade över och ville ha svar på. Du får gärna förklara (om du kan svara på frågan jag ställde, istället för att svara på något helt annat)?
Var det inte BMW X6 som var först ut? Eller kanske var det Mercedes med sin shooting brake. Bägge var ju trängre än sina kusiner X5 och E-class.
Plötsligt hade stora bilar med lite mer svekande taklinje blivit populära och man kunde sälja lite dyrare till dom som gillar formen och sätter design före funktion.
Porsche gjorde ju likadant med Porsche Cayenne.
Det är väl en trend helt enkelt. Så länge kunderna köper kommer bilarna.
Dessutom är det väl positivt ur vindmotståndperspektiv?
Model Y är ju åt samma håll.
Varför det är orimligt att jämföra påhittade super-rabatterade priser på en produkt med listpriser på en annan? Ja du...taliz skrev:Ja varför inte? Etron är en gammal bil nu, dvs det bör finnas gott om marginal vilket de konstanta kampanjerna också verkar påvisa. Det är ju dessutom annonserat pris, dvs det kan finnas utrymme för ytterligare bättre bud.Legato skrev:Haha så inte nog med att du går på listpris på Mach-E och jämför med stora kampanjer på e-tron... Du vill dessutom jämföra med historiska kampanjer och vad du tror man kan förhandla ner?
Mach-e däremot är helt ny, då brukar det sällan finnas så mkt marginal.
Vadå påhittade? Låg på blocket från flera handlare som sagt(återigen, sök i etron-tråden så hittar du bevis), och det ligger idag annonser med rabatter på 170k på nya etrons.Legato skrev:Varför det är orimligt att jämföra påhittade super-rabatterade priser på en produkt med listpriser på en annan? Ja du...taliz skrev:Ja varför inte? Etron är en gammal bil nu, dvs det bör finnas gott om marginal vilket de konstanta kampanjerna också verkar påvisa. Det är ju dessutom annonserat pris, dvs det kan finnas utrymme för ytterligare bättre bud.Legato skrev:Haha så inte nog med att du går på listpris på Mach-E och jämför med stora kampanjer på e-tron... Du vill dessutom jämföra med historiska kampanjer och vad du tror man kan förhandla ner?
Mach-e däremot är helt ny, då brukar det sällan finnas så mkt marginal.
Det LÅG ja. Sanningen är som sagt att det inte finns en enda bil till salu till det pris du påstod.taliz skrev:Vadå påhittade? Låg på blocket från flera handlare som sagt(återigen, sök i etron-tråden så hittar du bevis), och det ligger idag annonser med rabatter på 170k på nya etrons.Legato skrev:Varför det är orimligt att jämföra påhittade super-rabatterade priser på en produkt med listpriser på en annan? Ja du...taliz skrev:Ja varför inte? Etron är en gammal bil nu, dvs det bör finnas gott om marginal vilket de konstanta kampanjerna också verkar påvisa. Det är ju dessutom annonserat pris, dvs det kan finnas utrymme för ytterligare bättre bud.Legato skrev:Haha så inte nog med att du går på listpris på Mach-E och jämför med stora kampanjer på e-tron... Du vill dessutom jämföra med historiska kampanjer och vad du tror man kan förhandla ner?
Mach-e däremot är helt ny, då brukar det sällan finnas så mkt marginal.
Eller har du problem med att nå blocket menar du?
Absolut. Både snyggare och effektivare.Fredrik j skrev:Det är väl en trend helt enkelt. Så länge kunderna köper kommer bilarna.
Dessutom är det väl positivt ur vindmotståndperspektiv?
Hade önskat att M3 kunde får en ny bagagelucka, men tyvärr så är MY lite mer SUV-ig och högre markfrigång än M3.Fredrik j skrev:Model Y är ju åt samma håll.