*LOL*Bjelke skrev:”Flest prylar när man dör vinner!”

Njae, jag gillar prylar som fungerar men inte syns allt för mycket (och helst inte alls).

Är faktiskt mest för att åtgärda olika tillkortakommanden i Tesla. USB-hubben är främst för "gamla" Model 3. Nya klarar sig bättre då de har USB-uttag i frontmittfacket och separat ström till den trådlösa laddplattan för mobiler, och även separat USB-uttag för minnen i handskfacket.
Dumt nog så har inga Tesla några 230V uttag, till skillnad från Honda E och Ioniq, vilket borde vara en given sak på alla elbilar att ha. Riktigt nöjd med denna från Dometic, då den tar liten plats och fick plats i botten på det bakre mittkonsolfacket. Men behöver cigg-uttag för att driva både den, och även en adapter för cigg-OBD12V (som driver spänning till AutoMile-OBD-puck för körjournal för Skatteverket).
Så hade Tesla haft OBD-uttag som alla andra bilar, och även 230V uttag som nya moderna elbilar, så hade faktiskt inga av dessa prylar behövts. Så här önskar jag att Tesla kan steppa upp och göra ett bättre jobb i framtiden. Ju mer funktioner som är standard som man behöver, ju bättre att slippa lösa med egna eftermarknadslösningar.
Även om jag fått till det riktigt snyggt (som jag tycker iaf, men är ju alltid lite "biased"), så är det ju alltid mycket snyggare och smidigare integrerat när det är standard från fabrik.