Hotel som erbjuder laddning

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1773
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av leiflodde »

Best Western i Växjö 400v 16A parkering i källaren ingen extra kostnad.
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av BigDaddyT »

Scandic Crown Göteborg
2 platser, enfas 13A
Hänger ett "byggarelskåp" på väggen där trefas inte fungerar men ett gäng 230-uttag
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av mahulkp »

Hotel Skansen i Båstad bjuder på gratis garageplats (kostar annars 120kr/natt) om man åker elbil. 3-fas 16A. Mycket bra service
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare
Inlägg: 194
Blev medlem: 21 maj 2015 22:32

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av provoman »

Hotell Corallen i Oskarshamn - 16A 380v röd kontakt. 1 uttag i bod vid parkeringen, se till att boka uttaget vid ev bokning av rum. Har för mig det kostar 150kr/natt att ladda.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av bullen »

Och dagens 12p går till.... Hotell riverton i Göteborg !! Förbokade elplats o möttes av detta i garaget!. Och på väggen sitter en 32a 3fas typ 2. Man gråter nästan en skvätt Bild
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Bjelke »

Riktigt bra! Hoppas det blir fler som gör lika :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Jocce »

bullen skrev:
Och dagens 12p går till.... Hotell riverton i Göteborg !! Förbokade elplats o möttes av detta i garaget!. Och på väggen sitter en 32a 3fas typ 2. Man gråter nästan en skvätt Bild

Vad fick man betala för platsen? Dvs något extra för Elbil/laddning?


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11884
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av HelectriC »

bullen skrev:
Och dagens 12p går till.... Hotell riverton i Göteborg !! Förbokade elplats o möttes av detta i garaget!. Och på väggen sitter en 32a 3fas typ 2. Man gråter nästan en skvätt Bild
du ska se att det kommer en liten ICE och smyger sig förbi skylten ändå. Skyller säkert på att frontrutan var skitig eller nåt, så att det var svårt att läsa skylten ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Bod »

Då vet var man skall bo nästa gång i Göteborg. 8-)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Alexander »

Tips om hotell i Östersund med laddplats?
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av bullen »

Garageplats 265 tror jag det var. oavsett laddplats eller ej
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Johnny_B »

Jag har varit i kontakt med kvalitetsansvarig både för Scandic och Best Western. Båda var helt förundrade över frågeställningen om vilka hotell de har i sina kedjor som erbjuder laddplats och varför den informationen inte dyker upp lika lättillgängligt vid sökning efter hotell, som exempelvis "gym" och "wifi" gör. Dom erkände båda att det inte var särskilt "2015" (vilket var det år det var när jag ställde frågan) att inte ha detta framtaget med tanke på deras miljöprofilering osv.

Båda lovade att börja dra i detta redan då (december 2015) och få fram varsin lista först och sedan försöka göra informationen sökbar på respektive hemsida. Dom frågade efter vilken typ av kontakt/laddström/ampere osv. som var standard - så jag länkade till "laddrekommendationen" här på forumet.

Jag har fortfarande inte sett att listorna kommit upp, varken på scandichotels.se eller bestwestern.se, eller att informationen blivit sökbar än, men förhoppningsvis kommer det. Jag reser själv en del i tjänsten (runt 4 000 mil per år) så det hade varit skönt med denna information nära till hands direkt när man ska till och boka rum.

När jag hör eller ser något om dessa listor hos dessa kedjor kommer jag att posta det här.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av ovelundkvist »

Jag har ställt samma fråga till Elite-kedjan, inget svar än...
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Johnny_B »

Best Western Plus Priceless Hotel i Linköping har enligt receptionen 3-fas för laddning av elbil i sitt garage. Jag ska dit på tisdag så rapport kommer.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Mistafrizz »

Trosa Stadshotell erbjuder sina gäster 3-fas Typ 2.
2 platser finns och förbokas/bokas i receptionen.

Jag provade när jag var i närheten sist - och det funkar ypperligt. Tyvärr är det inte så bra utmärkt att det är laddplatser, så en fossilbil hade tagit en av platserna.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Oppfinnarn »

Johnny_B skrev:
Jag har varit i kontakt med kvalitetsansvarig både för Scandic och Best Western. Båda var helt förundrade över frågeställningen om vilka hotell de har i sina kedjor som erbjuder laddplats och varför den informationen inte dyker upp lika lättillgängligt vid sökning efter hotell, som exempelvis "gym" och "wifi" gör. Dom erkände båda att det inte var särskilt "2015" (vilket var det år det var när jag ställde frågan) att inte ha detta framtaget med tanke på deras miljöprofilering osv.

Båda lovade att börja dra i detta redan då (december 2015) och få fram varsin lista först och sedan försöka göra informationen sökbar på respektive hemsida. Dom frågade efter vilken typ av kontakt/laddström/ampere osv. som var standard - så jag länkade till "laddrekommendationen" här på forumet.

Jag har fortfarande inte sett att listorna kommit upp, varken på scandichotels.se eller bestwestern.se, eller att informationen blivit sökbar än, men förhoppningsvis kommer det. Jag reser själv en del i tjänsten (runt 4 000 mil per år) så det hade varit skönt med denna information nära till hands direkt när man ska till och boka rum.

När jag hör eller ser något om dessa listor hos dessa kedjor kommer jag att posta det här.
Bra initiativ!
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1773
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av leiflodde »

Nu har jag inte möjligheten själva att förverkliga min tanke men finns väl många "knapptryckare" här ;)

Funderar på en app som typ uppladdning.nu fast för hotell där man man då kan välja typ ort, hotellkedja, typ av effekt, kostnad mm sån skull jag kunna betala för och hotellen får då själva knappa in annars finns dom ju inte, kan det funka och finns behovet är väl frågan?
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Andreasson »

leiflodde skrev:
Nu har jag inte möjligheten själva att förverkliga min tanke men finns väl många "knapptryckare" här ;)

Funderar på en app som typ uppladdning.nu fast för hotell där man man då kan välja typ ort, hotellkedja, typ av effekt, kostnad mm sån skull jag kunna betala för och hotellen får då själva knappa in annars finns dom ju inte, kan det funka och finns behovet är väl frågan?
Det vore helt super!! :) :idea:
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Johnny_B »

leiflodde skrev:
Nu har jag inte möjligheten själva att förverkliga min tanke men finns väl många "knapptryckare" här ;)

Funderar på en app som typ uppladdning.nu fast för hotell där man man då kan välja typ ort, hotellkedja, typ av effekt, kostnad mm sån skull jag kunna betala för och hotellen får då själva knappa in annars finns dom ju inte, kan det funka och finns behovet är väl frågan?
En sådan app skulle vara önskvärd. Fast bäst vore om alla större hotellkedjor tog klivet in i 2016-talet och monterade laddstationer i sina garage/på sina parkeringsplatser, så man slapp fundera?

Jag bodde igår på Best Western Priceless i Linköping. Dom har två type-2 uttag på en laddstolpe i sitt garage, väl skyltat för bara elbilar. 3,7 kW laddas och jag hade 90% laddat efter knappa 8 h.

Idag har jag checkat in på Best Western Mälaren Hotell & Konferens. Här har dom inga egna laddplatser, men Mälarenergi 70 m härifrån har en laddstolpe med två schuko-uttag. Knappa 220V och 13A står det att jag tar emot i bilen vilket endast ger 14 km/h. Om knappt 21 h ska jag ha 90% laddat. Så länge kan jag inte riktigt vänta, men härifrån kör jag över Arboga, så det blir ett strandhugg på SuC:n där för att få toppat upp batteriet inför hemfärd till Dalby i Skåne.
Jag tycker personligen det är lite klent av Mälarenergi att inte erbjuda bättre laddning än såhär, speciellt eftersom de har världens största skylt på parkeringen som basunerar ut att de erbjuder två laddplatser för elbilar. :shock:
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Johnny_B »

Lite upprättelse för Mälarenergi i Västerås:
Jag knallade in på Mälarenergis kontor och efter ett kort samtal med tjejerna i receptionen så fick jag låna ett CirCarLife kort och tillgång till en annan laddstolpe som dom har inne på sin egen parkering. Parkeringskort fick jag med. Det kostar inget, bara man frågar. CirCarLife kortet behövs för att tuta igång laddstolpen med type-2 kontakt. Den ger (till skillnad för deras offentliga med världens största skylt) 55 km/h. Bättre.

Ingen annan som har mer info om andra hotell?
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Andreasson »

Jag skickade igår kväll ett mejl till Hotell Focus i Örnsköldsvik och frågade om de hade laddningsmöjlighet. Jag fick svar nästan direkt att de har ett varmgarage där de kan erbjuda ett 220V-uttag. De erbjöd mig att få den platsen utan kostnad ifall jag bokade ett rum. (Normalt tar de 150kr/natt för varmgaraget) Det var snyggt, tänkte jag och bokade ett rum direkt. Samtidigt passade jag på att tipsa dem om att informera om laddningsmöjligheten på deras hemsida.
Hotell Focus i Ö-vik alltså... :)
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1773
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av leiflodde »

Jag åker nästa vecka till Jönköping över dagen och upp tidigt på morgonen efter 30 mils körning så är batteriet ganska tomt och skall bara stanna till 14-tiden och skulle behöva ladda fult för att komma hem igen utan att stanna i Ljungby.

Någon som testat vad det blir för kapacitet på Typ 2 platsen på laddplats Elmia kongress- och konserthus?

http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... f0bb4214e2
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av danni »

leiflodde skrev:
Jag åker nästa vecka till Jönköping över dagen och upp tidigt på morgonen efter 30 mils körning så är batteriet ganska tomt och skall bara stanna till 14-tiden och skulle behöva ladda fult för att komma hem igen utan att stanna i Ljungby.

Någon som testat vad det blir för kapacitet på Typ 2 platsen på laddplats Elmia kongress- och konserthus?

http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... f0bb4214e2
Jag har inte provat just den, men det finns ett par publika typ 2-stolpar (med fast sladd) inne i stan som ger 22 kW, plus att Clever har både CHAdeMO med 50 kW och typ 2 med 22 kW inte långt ifrån Elmia (som man dock får betala för).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av e5m1r »

Den vid harrys ger 22
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Challe76a »

Bodde på hotell Lydmar i Sthlm Dom hade valet service och laddade bilen i något garage. Dom hade använt umc med 3 fas. Dock kunde jag inte se vart bilen var eftersom den stod utanför täckning. 545:-/dygn. Skulle tro att Grand har samma service.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Skriv svar