Re: Plaid-day
Postat: 11 jun 2021 06:36
Undrar hur vår ”köplats” till Plaid+ kommer att hanteras, samt priset. Om jag får gissa hamnar vi längst bak och får betala den nya priset.
Låter det troligt?fth skrev:30% bättre räckvidd i kyla med ny värmepump låter ju bra!
/fth
Badgen var nyhetenthebishop skrev:Och varför kunde man inte berätta detta i januari?
Var det en enda reel nyhet?!!
Det kunde man ge sig fan på. Försökte beställa igår kväll men fick bara felmeddelanden (försök senare etc). Nu blir det inget nytt försök.SR-71-BlackBird skrev:Priset är höjt till 1.379.990:-
Jag trodde att man skulle ha 2 växlar.The company has been working on new heat pumps starting with the Model Y, and in the Model S Plaid Tesla says the pump improves cold-weather range by 30 percent and reduces the energy consumption of running the HVAC system by 50 percent.
På min X var skillnaden minimal vid långresor mellan maxad klimatanläggning och avstängd. Anläggningen låg på strax under 1kW med 2 vuxna och 2 barn i bilen vid -20. Bilen drog dock 350wh/km i 150km/h i -20, dvs 52kW för att trycka bilen framåt i ganska hög fart. Skulle man då nolla förbrukningen för uppvärmning så blir det 2% ökad range (positivt avrundat).Zalman3 skrev:The company has been working on new heat pumps starting with the Model Y, and in the Model S Plaid Tesla says the pump improves cold-weather range by 30 percent and reduces the energy consumption of running the HVAC system by 50 percent.
Ja, precis. Man skulle vilja veta vilket superspecialfall de räknat på där 50% snålare värmesystem ger 30% längre räckvidd. Rejäl sanningstöjning där.Remuz skrev:På min X var skillnaden minimal vid långresor mellan maxad klimatanläggning och avstängd. Anläggningen låg på strax under 1kW med 2 vuxna och 2 barn i bilen vid -20. Bilen drog dock 350wh/km i 150km/h i -20, dvs 52kW för att trycka bilen framåt i ganska hög fart. Skulle man då nolla förbrukningen för uppvärmning så blir det 2% ökad range (positivt avrundat).Zalman3 skrev:The company has been working on new heat pumps starting with the Model Y, and in the Model S Plaid Tesla says the pump improves cold-weather range by 30 percent and reduces the energy consumption of running the HVAC system by 50 percent.
Kan man hoppas det gäller småturer? Det är då jag tappar mest räckvidd...Elof skrev:Ja, precis. Man skulle vilja veta vilket superspecialfall de räknat på där 50% snålare värmesystem ger 30% längre räckvidd. Rejäl sanningstöjning där.Remuz skrev:På min X var skillnaden minimal vid långresor mellan maxad klimatanläggning och avstängd. Anläggningen låg på strax under 1kW med 2 vuxna och 2 barn i bilen vid -20. Bilen drog dock 350wh/km i 150km/h i -20, dvs 52kW för att trycka bilen framåt i ganska hög fart. Skulle man då nolla förbrukningen för uppvärmning så blir det 2% ökad range (positivt avrundat).Zalman3 skrev:The company has been working on new heat pumps starting with the Model Y, and in the Model S Plaid Tesla says the pump improves cold-weather range by 30 percent and reduces the energy consumption of running the HVAC system by 50 percent.
Visst är det tråkigt att 4680 batterierna inte kom nu, som skulle ge längre räckvidd.
Själv hade jag föredragit längre räckvidd och rejält fokus på komfort och en del bekvämligheter som Tesla saknar gentemot konkurrenterna.
Stämmer det så blir jag glad. Men jag tror det när jag ser (hör) det.Zalman3 skrev:Visst är det tråkigt att 4680 batterierna inte kom nu, som skulle ge längre räckvidd.
Själv hade jag föredragit längre räckvidd och rejält fokus på komfort och en del bekvämligheter som Tesla saknar gentemot konkurrenterna.
Men angående komfort har ju faceliften ventilerade säten, tystare bil med dubbelglas och ANC.
Elon pratade om en tyst bil upp till 160km/h.
Ta mina pengar… vill ha!Zalman3 skrev: