Tycker svart är en klassisk Tesla-färg, men håller annars med. Just Teslas gråa är riktigt snygg! Även jämfört med de flesta andra biltillverkares (grå är ofta en svår färg att få cool och snygg, och många biltillverkare som misslyckas med den).Credde skrev:Såg den gråa färgen och även den svarta hos Tesla Malmö i går. Måste säga att den gråa är supersnygg medans den svarta inte är ser lika fin ut tycker jag.
Snyggast färg MY
Moderator: Redaktion
Re: Snyggast färg MY

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Kul att höra att smaken är som baken.
På vår förra Model 3 köpte jag till pärlvit för 16’ samt sportfälgar. Svart var standard på den tiden men den enda färg jag tyckte passa med chromen var den pärlvita.
Nu med Chromedelete så tyckte jag plötsligt att de andra färgerna blev mkt snyggare och att blå var riktigt snygg (med svarta fälgar).
Men frugan sa att blå kommer inte på fråga så då blev det en grå. Med svarta/grå fälgar.
Testar även vit inredning denna gång.
Skulle jag köpa en Model Y nu skulle jag gått för vit eller blå med svarta/gråa eftermarknadsfälgar på minst 20 tum.
Men eftersom jag inte får köpa blåa bilar av frugan så hade den nog blivit vit.
En fördel med den vita är tåligheten mot repor ( har 2 döttrar med långa naglar och ringar och skit…). Blir lätt repigt runt handtagen.
Dessutom framhäver vitt ”musklerna”/formerna som någon skrev tidigare.
Fälgvalet är helt avgörande för om en Tesla ska se bra ut. Enligt mig är bilarna väldigt ”snällt” designade. Krävs rätt fälgar för att sy ihop det hela. Får kosta lite räckvidd enligt mig.

På vår förra Model 3 köpte jag till pärlvit för 16’ samt sportfälgar. Svart var standard på den tiden men den enda färg jag tyckte passa med chromen var den pärlvita.
Nu med Chromedelete så tyckte jag plötsligt att de andra färgerna blev mkt snyggare och att blå var riktigt snygg (med svarta fälgar).
Men frugan sa att blå kommer inte på fråga så då blev det en grå. Med svarta/grå fälgar.
Testar även vit inredning denna gång.

Skulle jag köpa en Model Y nu skulle jag gått för vit eller blå med svarta/gråa eftermarknadsfälgar på minst 20 tum.
Men eftersom jag inte får köpa blåa bilar av frugan så hade den nog blivit vit.
En fördel med den vita är tåligheten mot repor ( har 2 döttrar med långa naglar och ringar och skit…). Blir lätt repigt runt handtagen.
Dessutom framhäver vitt ”musklerna”/formerna som någon skrev tidigare.
Fälgvalet är helt avgörande för om en Tesla ska se bra ut. Enligt mig är bilarna väldigt ”snällt” designade. Krävs rätt fälgar för att sy ihop det hela. Får kosta lite räckvidd enligt mig.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
Vit är den enda som ser snygg ut med chrome delete. Alla andra gör sig mycket bättre med kontrasterande kromdetaljer. Så det hade nog blivit vit om jag skulle köpt en Model Y.
Svart är riktigt snygg med gamla accenterna i chrome. Gällande de svarta accenterna (chrome delete) så tycker jag den grå färgen är absolut snyggast.Jerka skrev:Vit är den enda som ser snygg ut med chrome delete. Alla andra gör sig mycket bättre med kontrasterande kromdetaljer. Så det hade nog blivit vit om jag skulle köpt en Model Y.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Ja den Model Y jag provsatt på Tesla Malmö var mörkgrå metallic var riktigt snygg. Samma nyans som Kias mörkgråa. Den gör sig som bäst med chrome delete. Håller helt med dig här! Den är också tacksammast för att dölja smuts.martinot skrev:Svart är riktigt snygg med gamla accenterna i chrome. Gällande de svarta accenterna (chrome delete) så tycker jag den grå färgen är absolut snyggast.Jerka skrev:Vit är den enda som ser snygg ut med chrome delete. Alla andra gör sig mycket bättre med kontrasterande kromdetaljer. Så det hade nog blivit vit om jag skulle köpt en Model Y.
Men personligen så hade jag valt vit. Inte ofta som man får metalliclack kostnadsfritt. En lackerare lärde mig att vit färg är den tåligaste lacken också eftersom den har flest lager färg (för att dölja grundlacken). Dessutom så blir ju bilen minst uppvärmd med vit lack vilket kanske sparar mil (km?). Men jag har aldrig ägt en vit bil… Solid vit blir ju lätt hyrbilsutseende iaf
Svart är snyggt. Om man orkar tvätta bilen ofta.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Snyggaste Y jag settZalman3 skrev:Svart är snyggt. Om man orkar tvätta bilen ofta.
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Jo, svart är snyggt, men gillar inte svarta accenter (chrome delete) med svart lack. Blir snyggare kontrast med accenter i chrome.