Uppdateras appen av sig själv eller måste man gå in i AppStore och ladda ner en ny version?
//X
Det beror på inställning i telefonen, och hur snabbt den gör det automatiskt.
Jag gick in på App Store, tryckte på min kontobild för att komma till "Konto", och sedan scrollade jag ner på sidan och tryckte på "Uppdatera Alla" (eller liknade) för att trigga igång och skynda på uppdateringen.
Men annars kommer det med automatik så småningom (men styrs som sagt helt av telefonens operativsystem och inställningar).
Det verkar som Tesla inte uppdaterar Android appen. Min uppdateras inte och är fortfarande på version 3.2 något. Men men det kanske kommer en viss torsdag framöver.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Det verkar som Tesla inte uppdaterar Android appen. Min uppdateras inte och är fortfarande på version 3.2 något. Men men det kanske kommer en viss torsdag framöver.
Jag har 4.0.... men jag hämtade den manuellt i Play Butik.
Framför allt swipe höger eller vänster för att välja vilken av alla sina Teslas man vill se är riktigt smidigt. I mitt fall två, varav en reserverad, men ändå...
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Framför allt swipe höger eller vänster för att välja vilken av alla sina Teslas man vill se är riktigt smidigt. I mitt fall två, varav en reserverad, men ändå...
Just den funktionen har väl funnits ganska länge nu, fast den är inte exakt lika som på nya appen…
Är det någon annan som har problem med att appen visar upp flera av samma bil (i mitt fall 4 stycken) som jag kan swipe:a mellan? Har senaste iOS appen (4.0.1-646)
Uppdatering: Nu verkar det löst sig dagen efter. Verkar som Teslas servrar strular lite då och då vilket kan göra att appen beter sig underligt.
Senast redigerad av Hildah, redigerad totalt 1 gånger.
Just den funktionen har väl funnits ganska länge nu, fast den är inte exakt lika som på nya appen…
Där ser man. Det var väl jag som inte hade två att välja mellan tills nu...
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"